Vervangen USG 3p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-08 07:55
Ik heb op dit moment een USG 3p en de unify OS op een raspberry pi 4.

Nu wil ik de USG vervangen en zie ik dat er een Ubiquiti UniFi Express 7 is, die ook gelijk mijn controller zou kunnen overnemen. Klopt dit?

Bij het product uitvoering: Ubiquiti UniFi Express 7 staan er 2 reviews. 1 van de redactie en 1 van een gebruiker.

Zijn er anderen die een vergelijkbare ervaring hebben als de gebruiker of is het vervangen van mijn USG 3 door de unifi express 7 een goede optie?

Alle reacties

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
die Express 7 gaat sowieso vele malen meer capabel zijn dan je oude USG 3P. Als je daarnaast ook op zoek bent naar een Unify controller en een extra wifi7 accespoint lijkt het me een prima vervanging.

Let wel dat de DPI doorvoer van de Express 7 "maar" 2.3Gbit/s is als je DPI gebruikt. Ubiquiti heeft gateways die meer throughput hebben. Then again, je huidige USG doet 80Mbit/s met DPI aan, dus het wordt sowieso beter.

[edit]
Die reviews moet je denk ik met een korrel zout nemen. Die van de redactie heeft het vooral over dat er andere unifi devices meer functies hebben, iets wat voor jou niet van toepassing is als je alleen je controller en gateway wil vervangen. Die ene gebruiker heeft wat slechte ervaring. Als je op reddit etc gaat kijken lijken er ook heel wat mensen enthousiast. Het lijkt me nog steeds een prima upgrade ten opzichte van je huidige USG + Pi4
[/edit]

[ Voor 35% gewijzigd door T_knoop op 21-08-2026 08:16 . Reden: vraag van user wat beter gelezen ]

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:45

Nielless

Born at a very young age.

De Unifi Express 7 is stukken sneller dan de USG, maar je zou ook eens naar de UCG-Ultra kunnen kijken: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra.

Die is goedkoper, maar heeft geen ingebouwde wifi. Dat heeft de Express 7 wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielless op 21-08-2026 11:38 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Nielless schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:37:
De Unifi Express 7 is stukken sneller dan de USG, maar je zou ook eens naar de UCG-Ultra kunnen kijken: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra.

Die is goedkoper, maar heeft geen ingebouwde wifi. Dat heeft de Express 7 wel.
Die wilde ik ook aanraden. Ik hang die router tegenwoordig 'standaard' neer bij vrienden die een uitgebreide(re) router zoeken. Ideaal ding en relatief goedkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 21-08-2026 16:49 ]