Foto verwijderd uit fotoalbum -> Toch nog in topic

Pagina: 1
Acties:

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
Ik heb een plaatje geupload in een topic en die heb ik een tijdje geleden verwijderd uit mijn foto album, maar toen ik vandaag in dat topic keek was die foto nog steeds zichtbaar.

Kan iemand dat verklaren en hoe krijg ik die alsnog weg? Ik kan de post ook niet meer wijzigen.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44
Cache waarschijnlijk? Zie je de foto nog steeds als je de URL opent in een nieuw tabblad en hard refresht (CTRL + F5)?

The devil is in the details.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
@Hahn No dice, de foto blijft er nog steeds in staan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik meen dat er ook serverside een cache is.

Waar in uitzonderingsgevallen (zoals persoonsgegevens oid) vast een serverbeheerder hard de database in kan duiken of cache een duw geven. Lost anders zichzelf vast op.

Zeg ik zonder kennis van zaken laat staan DB toegang.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En: Lieve adjes -> stoute bugs, aangezien het niets is voor de adjes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit issue heb ik vaker langs horen komen. Er zit inderdaad een stuk cache tussen en die heeft ook nog een TTL. Weet even niet meer hoe lang precies, paar dagen denk. Het zal denk niet in de database staan, hooguit een verwijzing naar de locatie op schijf die ondertussen dus wel is opgeruimd.

Het is wachten tot het uit de cache wordt opgeruimd of een server admin de cache handmatig purged.

Commandline FTW

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Dank voor de antwoorden @F_J_K en @Hero of Time , het is mij duidelijk. Ik had beter de post ook kunnen editten :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 13:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
“De cache”? Het zijn er vier ;)

Topic editten heeft inderdaad de voorkeur, want dan krijgen we ook minder 404’s.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar er is toch een edit-lock na 2 dagen ofzo? Dan zou er dus voor elke post met verwijderde pic (die blijft hangen) een TR ingediend moeten worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Daggast
  • Registratie: Augustus 2026
  • Niet online
Waarom zou je deze willen verwijderen? :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Raven schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:03:
Maar er is toch een edit-lock na 2 dagen ofzo? Dan zou er dus voor elke post met verwijderde pic (die blijft hangen) een TR ingediend moeten worden?
Ja onhandig daar liep ik dus tegenaan.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:03

3_s

Raven schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 06:03:
Als je pas na twee dagen de foto wil verwijderen, kan die extra paar dagen dat je moet wachten op de cache ook geen kwaad 8).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Slasher schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:31:
[...]

Ja onhandig daar liep ik dus tegenaan.
Waar ik wel eens tegenaan loop is dat als ik op bekijk bericht klik (dus voor het daadwerkelijk posten), ik soms dan nog wel eens iets zie dat bij-/weggewerkt dient te worden. Maar omdat de cache nogal hardnekkig is, moet ik een andere bestandsnaam gebruiken om daar omheen te werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1