Ik ben al lange tijd een domoticz-gebruiker, en sinds iets kortere tijd ook home assistant-gebruiker. Vele pogingen zijn ondernomen om een mooie complete opstelling in een van de twee te hebben, maar tot nu toe moest ik altijd weer terug naar de dubbele opstelling. Sommige plugins of features waren gewoon niet beschikbaar in de een of de ander. Ik zal jullie niet vermoeien met de details, maar misschien herkennen jullie hier iets in. Nadeel was dat sommige plugins dubbel geïntegreerd moesten worden. En je kunt niet overal je eigen plugin voor schrijven...er is maar zoveel tijd.
Oplossing is: om Domoticz en HA te koppelen, maar hier bestond dus niets voor
. Er was wat geknutsel met node RED en MQTT, maar niets werkte echt goed.
<shameless plug>Dus bij deze de introductie van: ha-domoticz-sync
(staat op github)
Sync op de "standaard" domoticz manier van domoticz naar HA (custom user, via domoticz API), of de andere kant op via koppeling op de HA websocket, of allebei als je dat wil. Loop protection zit erin, maar zou je met wat slim geknutsel omheen kunnen werken (don't do this). Op dit moment read only, interactieve koppeling staat op de roadmap, maar niet binnenkort. Ik dacht, ik deel dit hier, om wat feedback te krijgen. Only positive criticism please
Oplossing is: om Domoticz en HA te koppelen, maar hier bestond dus niets voor
<shameless plug>Dus bij deze de introductie van: ha-domoticz-sync
Sync op de "standaard" domoticz manier van domoticz naar HA (custom user, via domoticz API), of de andere kant op via koppeling op de HA websocket, of allebei als je dat wil. Loop protection zit erin, maar zou je met wat slim geknutsel omheen kunnen werken (don't do this). Op dit moment read only, interactieve koppeling staat op de roadmap, maar niet binnenkort. Ik dacht, ik deel dit hier, om wat feedback te krijgen. Only positive criticism please