Afgebroken M4 schroef in plafond centraaldoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• abtin03
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:57
Hallo Klussers, ik ben recents verhuisd en tijdens het ophangen van een van mijn lampen zag ik dat er een M4 schroef in de centraaldoos vast zit. Hoe kan ik die het beste verwijderen zonder de doos teveel te beschadigen? Of kan ik mogelijk mijn lamp ophangen zonder de schroef te gebruiken? De andere m4 schroef is wel in een goede staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqrYH7X76WyO8ZwW5lk0GLDgmZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojNqHIFZjQavvYyYr4NWjl5g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MA7y8u1hDEGNY3Ksiq0gk_hGUyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r193GGAxCHt9FgpfxOg6l1xh.jpg?f=fotoalbum_large

bedankt alvast!

Edit: foto’s :)

[ Voor 47% gewijzigd door abtin03 op 20-08-2026 17:56 ]

Alle reacties

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:10
Ik zou er een sleufje in slijpen met de Dremel, en hem er dan met een platte schroevendraaier uitdraaien.

Waarschijnlijk ontkom je er niet aan dat je dan ook wat in het kunststof slijpt, maar dat zit toch uit het zicht en hindert de werking niet.

iRacing Profiel

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:41
proberen heel klein gaatje in te boren. 2 mm ofzo. Dan een kleine torx of imbus erin proberen te tikken en losdraaien.

Het M4 schroefje zit waarschijnlijk niet echt vast. Dus lekker pieren en pielen. Op een gegeven moment lukt het je.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Koop een links boortje van 3 of 4 mm en probeer 'm er daarmee uit te draaien

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:30
seconde lijm en iets erop lijmen en dan draaien

Maar meeste lampen gebruiken die niet en moet je ergens eromheen boren.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Just-Be
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23:24
Steekt de schroef er toevallig aan de binnenzijde uit? Dan zou je hem vanuit binnen een paar slagen kunnen geven om hem er uit te draaien.

Wat voor lamp wil je er op gaan hangen?

Solving problems for a living and creating my own at home.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier hangt al jaren een complete plafondventilator aan 2 M4 boutjes van de centraaldoos. Ik zou ook graag dat boutje eruit willen hebben. Er naast boren is vaak tobben.
Pagina: 1