Vraag

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 13:03
Ik zoek een?
Via het cafetariaplan op het werk kan ik terug een nieuwe phone kiezen. Ik heb 2j geleden de Xiaomi 14 ultra gekozen dus nu is het terug tijd voor een nieuwe voor mijn vrouw.

Haar huidige phone is de Samsung S21 plus. Heeft prima zijn werk gedaan maar is geen hoogvlieger op het vlak van foto's.

Ik ben dus op zoek naar een high-end phone met goeie ondersteuning (minstens 4j updates omdat die toch 4j moet meedraaien), top camera en vooral een worry-free ervaring (zij is geen tweaker en wil dat het "gewoon werkt").

Wat is je budget?
De beperking zit hem eerder in de webshop van Vandenborre, maar laten we zeggen tot rond de 1600€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard gebruik (huis, tuin en keuken), wat simpele games en vooral foto's nemen op reis / van de kids.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung S26 Ultra - vrij groot formaat maar gevoelsmatig voor haar "OK". Reviews van de foto's zijn niet super met eerder een groene tint.

Oppo X9 - compact maar met high-end specs. Snel laden en goeie camera's en mega batterij. Ook hier toch wel wat inconsistenties bij de foto's als ik de reviews mag geloven

Oppo X9 Ultra - duidelijk fototoestel en zeer gelijkaardig aan mijn huidige. Misschien wel wat te groot voor haar (cameraeiland schrikt af).

Pixel 11 pro XL - Lijkt me wel een kanshebber. Foto's zien er super uit volgens de eerste reviews (zolang je weg blijft van de 120x zoom...). Opladen is niet super snel maar volgens de reviews zou die op het gemak een volledige dag moeten overleven. Misschien de meeste "het moet gewoon goed werken" phone? Te veel focus op AI?

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is een beetje bos en bomen heb ik het gevoel dus had ik graag wat extra meningen gekregen om te helpen kiezen. Ervaringen met een van bovenstaande; andere opties die beschikbaar zijn bij VDB die ik over het hoofd zie? Mijn principes overboord gooien en toch een iphone kopen?

Alle reacties

• Tsja83
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:56
Mijn vriendin is vorig jaar overgestapt van de Samsung s23 naar pixel 10 pro. En na 1 jaar gebruik nog steeds erg tevreden, vooral foto's zijn consistent goed. Verder is zij ook geen poweruser en dan is de pixel qua snelheid prima voor dagelijks gebruik.

Ik heb zelf de 10 pro XL en op WiFi heb ik doorgaans 10 tot 12u screen on time (ik doe vooral messaging, email, bellen e.d. met de telefoon).

PV-output | 5,32 kWp | platdak 13° | ZZW | regio 0299

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:50
Je zou ook nog de Oppo Find X9 Pro kunnen overwegen als de Oppo Find X9 Ultra te groot voor haar is. De camera's zijn minder, maar nog steeds erg goed

De OnePlus 15 is ook het overwegen waard, maar de camera's zijn daarvan minder goed dan van de Oppo Find X9 Pro
@Gunny_vds Pak je jou lijstje, mist Xiaomi. Is dat vanwege dat je vrouw er niet mee overweg kan of is het jou voorkeur? De Xiaomi 17 Ultra is te koop bij Vanderborre.

Reden dat ik naar voorkeur vraag van je vrouw, sommige mensen zijn gewoon blij met hun standaard merk (je schrijft ze wil zonder zorgen dat het werkt - die ervaring heeft ze denk ik met haar huidige toestel), en vinden een andere interface lastig wennen. Heeft ze altijd Samsung gehad (oftewel, het werkt voor haar zonder zorgen), of elke paar jaar een ander merk? En formaat telefoon, hoe draagt ze deze, aan een touwtje om haar nek, in haar handtas, in broekzak? En gebruik, is dat meestal Instagram en Foto's? Oftewel, is groter scherm fijn in gebruik en maakt eigenlijk niet uit want opbergen is geen probleem? Ook de vraag, zit er een hoesje omheen bij haar in het gebruik, want dat voelt ook anders (camera bump die er ineens niet meer, of minder aanwezig, door is).

Persoonlijk ga ik als eerste uit wat iemand nu heeft, en als dat bevalt, blijf ik in die lijn. De S26U camera is beter dan die van de S21+, dus ze gaat erop vooruit, zo hoeft niet te investeren iets nieuws te leren, alles werkt als gewend.

Dan je iPhone opmerking. De Pro serie heeft ook prima camera's, maar mijn vrouw redt geen dag op haar 15 pro. Dus ik zou dan naar de pro max kijken. Gaat dat lekker met samenwerking/integratie in het huishouden/smarthome, eventueel apparaten met toezicht op internet gebruik met de kinderen (nu en in de toekomst)?

Is overigens alles ondergeschikt aan de camera, dan zou ik de oppo Find X9 Ultra gewoon bekijken. Ja, die is groot, juist het camera eiland, maar je krijgt daar wel de mogelijkheden voor terug. Echter, om die mogelijkheden te benutten, moet je wel tijd en moeite steken in het leren er het meeste uit te halen.

• Gunny_vds
@swhnld Toen we naar VDB geweest zijn om haar eens een aantal gsm's te laten voelen, is duidelijk geworden dat een compacte gsm niet haar voorkeur geniet. Een S26 Ultra was bvb niet te klein (zit idd in haar handtas met cover; formaat maakt dus niet zo veel uit).

Ik heb zelf een Xiaomi 14 Ultra maar, alhoewel je met deze of bvb de Oppo X9 Ultra prachtige foto's kan nemen, moet je er wel wat tijd in steken. Daarom eerder richting "het moet gewoon werken".

De Samsung werkt, maar heeft zo ook zijn eigenaardigheden (verbinding met de auto die plots weg is alhoewel ze toch verschillende keren per week met de auto op stap gaat).

Dit, in combinatie met de reviews die ik kan vinden op YT, duwen me meer richting een Pixel.

Ivm de iphone: we hebben momenteel geen enkel Apple apparaat. Toezicht internet doe ik via de Google opties. Denk dat, in dat opzicht, het dan duidelijk is dat iPhone hier niet de beste keuze is (aangezien ik niet van plan ben om over te schakelen op Apple eco systeem).

@Tsja83 Bedankt voor de feedback. Denk dat de opties duidelijk zijn voor mij. Nu nog eens zien wanneer VDB de P11 Pro XL binnen heeft zodat ze zowel de S26U als de P11 Pro XL nog eens in de hand kan nemen.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:41
Ik gebruik al jaren Pixel. Vandaag de Pixel 11 pro xl ontvangen, met de release zijn er leuke inruil deals. Mijn oude telefoon met matige accu bracht nog €535 op. Als ik de €200 accu vervanging nog bij tel dan is de telefoon niet zo duur.

Foto kwaliteit is top, Samsung en iPhone komen dichtbij maar Pixel 11 pro wint bijna op alle vlakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramon 73 op 21-08-2026 18:14 ]

@Gunny_vds kijk ik bij Vandenborre hebben ze voorraad op de Pixel 11 pro:

https://www.vandenborre.be/zoekresultaat?query=pixel%2011&v2

Dus ik zou de winkel even bellen of het in de winkel ligt, dan kun je er heen. Duik vooral even de software in wat wel of niet lekker werkt. Zie je iets, zoek gelijk op internet of het een instelling is die je aan kunt passen. Denk bijvoorbeeld aan de navigatie knoppen als die gebruikt worden, terug zit links onder op de Pixel, rechts onder op Samsung. Ook alles afsluiten werkt compleet anders tussen beide toestellen. Samsung is het de alle open applicatie knop en gelijk afsluiten, Pixel is alle open applicatie knop en naar rechts swipen tot het begin en dan is er een alles sluiten knop.

Voor wat betreft het auto verbinding probleem, als de nieuwe telefoon het niet oplost, kijk of er een software update is voor de auto. Ik had ook zoiets en na een update was het opgelost.

• Gunny_vds
@swhnld we zijn idd langs geweest en de Pixel 11 pro al eens in de hand gehad, maar die was ''te klein'' en het werd duidelijk dat een formaat A4 la s26 Ultra beter is voor haar. Jammer genoeg was de XL versie nog niet beschikbaar in de winkel dus binnenkort nog eens gaan kijken.

Cafetariaplan activeren ze toch maar in september dus we hebben nog eventjes tijd om te kiezen.

@Ramon 73 thanks. Inruildeals zijn niet echt van tel aangezien je via een apart platform koopt, of het moet zijn dat je dan nadien nog je oude gsm kan insturen (te bekijken).

[ Voor 19% gewijzigd door Gunny_vds op 23-08-2026 11:08 ]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:41
Gunny_vds schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 11:06:
@swhnld we zijn idd langs geweest en de Pixel 11 pro al eens in de hand gehad, maar die was ''te klein'' en het werd duidelijk dat een formaat A4 la s26 Ultra beter is voor haar. Jammer genoeg was de XL versie nog niet beschikbaar in de winkel dus binnenkort nog eens gaan kijken.

Cafetariaplan activeren ze toch maar in september dus we hebben nog eventjes tijd om te kiezen.

@Ramon 73 thanks. Inruildeals zijn niet echt van tel aangezien je via een apart platform koopt, of het moet zijn dat je dan nadien nog je oude gsm kan insturen (te bekijken).
Ik begrijp niet goed wat je bedoeld. Bij aanschaf moet je aangeven of je de inruideal wil gebruiken, met welke telefoon en in welke staat die verkeerd. Maar je kunt je achteraf nog bedenken of je de oude telefoon wel of niet wil inruilen. Stuur je de oude niet terug ontvang je geen bonus.

• Gunny_vds
Ramon 73 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:05:
[...]

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld. Bij aanschaf moet je aangeven of je de inruideal wil gebruiken, met welke telefoon en in welke staat die verkeerd. Maar je kunt je achteraf nog bedenken of je de oude telefoon wel of niet wil inruilen. Stuur je de oude niet terug ontvang je geen bonus.
Het aankopen van een phone via het werk loopt jammer genoeg net iets anders. Je koopt dan niet via de standaard site van Vandenborre maar via een site specifiek gelinkt aan het cafetariaplan. Hierdoor vervallen alle kortingen of aanbiedingen dus die zijn voor mij niet van tel. Voordeel is dan dat je uiteindelijk ongeveer slechts de helft betaald aan het einde van de rit (2j). Net gekeken en de cashback is enkel als je deze koopt in de winkel of via click en collect.
Pagina: 1