Welke P1 kopen voor digitale meter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02:20
Ik zie de bomen door het bos niet meer.

Ik ben al verschillende topics afgegaan, maar ik weet nog steeds niet welke P1 poort ik zou moeten kopen. Ik heb een digitale meter in Belgie en ik draai home assistant met proxmox. Nu staat de digitale meter in de garage. Het liefst van al had ik een lokale P1 poort dat geen cloud stap nodig heeft.

Welke kunnen jullie mij aanraden?

Alle reacties

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Heeft de meter een DSMR poort? Want dan zou ik voor een CEMM gaan. Geen cloud abonnement nodig en is zowel lokaal als via internet te benaderen en slaat alle data lokaal op.

Mocht je zonnepanelen hebben, dan kunnen die via een Puls meter ook worden aangesloten en meet hij automatisch opbrengst, netto energieverbruik en bruto energieverbruik/teruglevering.

CEMM 3.0 Energieverbruiksmanager - Cedel webshop

Ze zijn niet goedkoop, maar uitermate stabiel!

Er zijn ook P1 meters die het zonder cloud kunnen, maar bijna allemaal slaan het in de cloud op en hebben dan maximaal 12 maanden history. Dus ik zweer bij de CEMM

http://www.deyterra.com

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:49
Ik heb sinds kort de Slimme Lezer Pro van www.zuidwijk.com
Die werkt native in Home Assistant, zonder cloud.

Spel en typfouten voorbehouden

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:49
rally schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:31:
Ze zijn niet goedkoop, maar uitermate stabiel!
Onnodig duur als je het mij vraagt, zeker als HA thuis al draait.

Spel en typfouten voorbehouden

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb deze, de EnergyFlip

Prima apparaatje met dito app.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden over de HomeWizard P1 meter.

Toegegeven, hij heeft even de Homewizard app (en cloud) nodig voor de wifi-setup. Maar eenmaal voorzien van Wifi wordt die meteen door HA herkend en kun je die in je energiedashboard toevoegen. Ook kun je in HA (of eender andere tool die de lokale API gebruikt) het 'Cloud'-vinkje uitzetten. De verbinding met de cloud valt dan meteen weg (de app krijgt geen data meer binnen) terwijl de API volledig functioneel blijft.

Je kunt er dan ook voor kiezen om je water ook te meten, want een watermeter-addon hebben ze ook. Je moet alleen wel een ondersteunde meter hebben. Ook daarvoor geldt, eerst wifi installeren via de app (en cloud) en dan de cloud uitschakelen.
Pagina: 1