In mijn A+ rijtjeswoning uit 2009 wil ik graag een lucht/lucht warmtepomp toevoegen. Deze wil ik gaan gebruiken om te koelen en om te verwarmen. Nu heb ik wat input nodig voor de dimensionering en configuratie. De vragen in het kort;
In eerste instantie dacht ik aan een grote multisplit met 5 binnenunits. Nu overwegen we ook een multisplit met 3 binnenunits. Of twee multisplits met in totaal 5 binnenunits. Rood is de voorgestelde plek van de buiten/binnenunit en paars het leidingpakket. Plattegrond is klikbaar
Nu heb ik 2 scenario's en eventueel een 3e. Ik wil graag gebruik maken van MHI gezien deze goede ervaringen op het forum opleveren voor vergelijkbare scenario's. Ze kunnen ook vrij ver terugmoduleren.
Dan nog installatie. Ik dacht eigenlijk om de units op Aircovivo te bestellen en dan een installateur te zoeken en te vergelijken op precies de installatie zoals ik in mijn hoofd heb. Ik zie namelijk vrij veel installaties langskomen hier met onjuiste dimensies, en dat voorkom ik liever
- 1. Zijn de voorgestelde units niet te zwaar of te licht? In de keuken heb ik direct onder de unit een wenteltrap naar beneden.
- 2. Gaat de installatie met de leidingen aan de binnenkant werken qua dakdoorvoer en ruimte?
In eerste instantie dacht ik aan een grote multisplit met 5 binnenunits. Nu overwegen we ook een multisplit met 3 binnenunits. Of twee multisplits met in totaal 5 binnenunits. Rood is de voorgestelde plek van de buiten/binnenunit en paars het leidingpakket. Plattegrond is klikbaar
| Dakterras | 3e verdieping | 2e verdieping | 1e verdieping |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
- MHI SCM71-ZS (~7,5kW) op het dak, SRK25-ZS in slaapkamer 3 (op de 3e verdieping), SRK20-ZS in slaapkamer 1 en in de keuken een SRK50-ZS.
- Optioneel op de oranje plekken een MHI SCM30-ZS en binnen een SRK20-ZS in slaapkamer 2 en 4.
Dan nog installatie. Ik dacht eigenlijk om de units op Aircovivo te bestellen en dan een installateur te zoeken en te vergelijken op precies de installatie zoals ik in mijn hoofd heb. Ik zie namelijk vrij veel installaties langskomen hier met onjuiste dimensies, en dat voorkom ik liever
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
/f/image/iHq9AmyFueXRvq6XklHH17hx.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/oh9j7A3XVpKcKQMebsLD5rzB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5gOSAY52ui7NlgVsNAJgBRlv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5p33sdDCqjRpU0wjE2OWHoHu.png?f=fotoalbum_large)