Status van Tweakers in Augustus 2026

Pagina: 1
Acties:

• OlivierH
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04-09 02:11
nieuws: GTA VI-leaker zet vermeende gameplaybeelden en volledige kaart online

Zeggen dat ik vind dat Tweakers de beelden gewoon moeten delen (en hinten naar dat dat in het verleden gewoon gebeurd was) leid tot het verwijderen van m'n reactie, onder het mom "inbreuk maken op of anderszins in strijd handelen met intellectuele eigendomsrechten van Tweakers of derden", letterlijk alleen voor het kort aanstippen van m'n mening, geen links of niets?

Ga ik hier natuurlijk ook weer een waarschuwing voor krijgen want jeetje joh, hoe durf je een mening te hebben of überhaupt iets te zeggen over een verwijderde comment, besef je je niet dat alle meningen gecensureerd dienen te worden? Behalve natuurlijk bizarre comments over Rusland etc, nee dat mag wel.

Voor transparantie etc, dit was m'n comment:
[quote]
Waar zijn de beelden dan?

Tweakers is echt een droevige website geworden, och en wee vooral niet iets wat al online staat linken want misschien krijgen we dan geen review download van GTA6
[/quote]

Juist ja, deze reactie maakt echt extreme inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Tweakers of derden... Jullie werken wel in de hand zo dat ik steeds minder een blad voor m'n mond zal nemen & steeds meer Tweakers zal aanspreken op hun moderatie gedrag.

Kunnen we hier (frontpage moderatie in alle vormen) nou eindelijk eens een normale discussie over hebben of is dit een kwestie van snel dit topic verwijderen en me nog een waarschuwing geven? Ik wil echt niet zo vervelend doen hoor maar de laatste tijd is het niveau van de website echt keihard onderuit aan het gaan en dit soort dingen horen daar allemaal bij, waar is het zelf respect gebleven? of het respect in "de community" die jullie te pas en te onpas noemen maar verder vooral her en der lijken te negeren of aan de kant zetten?

WILLEN jullie nog wel een website draaien voor een tech community?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

De redactie modereert niet op de frontpage. Verder is het niet zo dat je alleen een soort van subtiel je mening hebt verkondigt, je zet eigenlijk gewoon aan tot inbreuk. Het delen van die beelden mag niet, Tweakers houdt zich daaraan. Komt dat op zijn minst ten dele vanwege commerciële belangen? Waarschijnlijk wel ja. Maar er zitten ongetwijfeld ook gewoon principes achter van de mensen die voor Tweakers werken.

Verder, je zegt 'niet vervelend te willen doen' maar je begint de 'discussie' met de opmerking dat ze droevig zijn, dreigt daarna je gedrag te escaleren als ze niet naar je pijpen dansen en durft daarna over respect te beginnen? Sorry hoor, maar ik denk dat de meeste mensen die een tech community willen dat niet willen met mensen die zo met anderen omgaan. Dát is waar ze het over hebben als het over respect gaat.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Adem in ... en adem uit.
En adem in ... en adem weer uit.

Oh en een tip: tweakers mods proberen om de zaak vriendelijk te houden dus onvriendelijke zinsneden zoals
... is echt een droevige website geworden
of
de laatste tijd is het niveau van de website echt keihard onderuit aan het gaan
passen daar niet zo goed in.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb even naar de ingreep gekeken. Die is zo te zien gedaan omdat je hebt gevraagd naar materiaal. Je kan in bezwaar gaan wanneer je het niet met de ingreep eens bent. Als het goed is ben je daarvan al op de hoogte gebracht. Verder nodigt de manier hoe je je hier opstelt nou niet echt uit om in discussie te gaan.

Nog los van de ingreep; wat verwacht je voor reacties met opmerkingen als:
Tweakers is echt een droevige website geworden, och en wee vooral niet iets wat al online staat linken want misschien krijgen we dan geen review download van GTA6
Dit is toch geen basis voor een prettige en vriendelijke discussie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 18:34
Ik kan mij herinneren dat er laatst een artikel was met gelekte gestolen data en dat men die deelde onder het mom van vrijheid van journalistiek. Dus nu gebruikers censureren die hetzelfde vragen is wel hypocriet

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:45:
Ik heb even naar de ingreep gekeken. Die is zo te zien gedaan omdat je hebt gevraagd naar materiaal. Je kan in bezwaar gaan wanneer je het niet met de ingreep eens bent. Als het goed is ben je daarvan al op de hoogte gebracht. Verder nodigt de manier hoe je je hier opstelt nou niet echt uit om in discussie te gaan.

Nog los van de ingreep; wat verwacht je voor reacties met opmerkingen als:

[...]

Dit is toch geen basis voor een prettige en vriendelijke discussie?
In deze context is “Waar zijn de beelden dan?” naar mijn idee geen vraag naar het materiaal, maar een vraag gericht aan de redactie. Oftewel, waar is de link naar materiaal in het artikel.

De rest is niet bepaald vriendelijk nee, maar ik vind dit wel een onnodig nadelige uitleg.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zolang Rockstar niet heeft bevestigt dat het hun werk is, kan er toch geen sprake zijn van inbreuk op rechten?

De enige reden voor Tweakers om de beelden niet te publiceren is een eventuele NDA die getekend is met Rockstar. Wat dan indirect ook weer een bevestiging is dat de beelden authentiek zijn.

Spel en typfouten voorbehouden

• OlivierH
Dank voor het toestaan van deze discussie!

- Aanzetten tot inbreuk:
Niet mee eens, ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat de beelden niet gedeeld worden en het moge duidelijk zijn dat het me stoort hoe Tweakers veranderd de laatste jaren, hoe zet ik daarmee aan tot inbreuk?

- Beelden mogen niet gedeeld worden:
Incorrect, er is geen enkele wet die dat zegt, als ze een DCMA verzoek sturen wordt het een ander verhaal, maar tot dat dat word gedaan mag er gewoon gedeeld worden, Tweakers is immers "nieuws media" en het is nou eenmaal nieuws, als de Prinsjesdag plannen gelekt worden gaat de NOS ook gewoon in grote lijnen bespreken wat er in staat, waarom is Tweakers dan "bang" (natuurlijk niet echt maar jullie snappen vast wat ik bedoel) om een link naar wat screenshots te delen?

- Droevige website / kwaliteit onderuit / mijn taalgebruik
Dat is nou eenmaal de mening die ik heb, ik verkondig die mening juist omdat ik daar graag verandering in zie, ik verlies ondertussen echter ook een beetje m'n geduld dus taal gebruik word steeds slechter ja, voor wat het waard is m'n excuses hiervoor.

- Gebruik nou even de juiste route om bezwaar te maken
Echt niet zo lullig bedoeld als het vast zal klinken, maar daar heb ik nogal een hard hoofd in? na de laatste keer met al die reacties onder een bepaald artikel die bizarre onzin over Von Der Leyden en Europa liepen te verkondigingen (lees: extreem bizarre polder-boris reacties), mijn reactie (die ik zelf had gerapporteerd want ik zag ook echt wel in dat ik er daar veel te hard in ging, ik werk met Oekrainers dus het viel extra verkeerd) werd meteen verwijderd maar hun onzin allemaal niet, staat er nu nog steeds, was het verder (is me toen verteld) genoeg dat ze uiteindelijk op 0 en -1 scores landen, maar een vraag zoals bovenstaande moet verwijderd worden? 🤷‍♂️

- - - -

Ik zal het misschien wel gewoon allemaal verkeerd zien, misschien word ik gewoon een oude zeikerd, daar lijkt m'n taalgebruik in ieder geval steeds meer op ja, maar ik zie artikelen die bronnen missen, artikelen vol spelfouten, artikelen waar te weinig onderzoek aan vooraf gaat, leiderschap wat geen oren heeft naar wat voor "advertorials" minder mogen, moderatie van comments gaat al jaren echt compleet verkeerd (IEDEREEN stemt met z'n mening ipv de eigenlijke betekenissen van de verschillende scores, dingen zoals dit waar we terechte vragen kunnen stellen over of er wel regels gebroken worden) & er word ondanks dat ik echt niet de enigste ben die dit aanstipt (en vele nogal wat netter dan mij) eigenlijk niets aan al deze punten gedaan...

En ja ik weet natuurlijk dat we vele van deze dingen zelf kunnen melden als gebruikers, maar is dat echt aan ons? zou het niet handiger zijn als er iemand die bij Tweakers werkt af en toe even naar reacties kijkt? Of misschien gewoon even een blacklist van bepaalde termen? En even een spellcheck invoeren voordat een artikel geplaatst kan worden? Misschien even een "pull request" vorm van artikelen plaatsen introduceren zodat meerdere ogen naar een artikel moeten kijken voordat het geplaatst word, zodat we geen artikelen krijgen die gebaseerd zijn op incorrecte info? (bijv recent artikel over SteamOS installeren, wat gewoon al lange tijd officieel te downloaden is maar volgens het artikel niet)

Ik denk dat als er een kort onderzoek gedaan wordt waarbij een willekeurige selectie van alle gebruikers gevraagd word een cijfer te geven aan wat verschillende onderdelen van de site dit behoorlijk zal tegenvallen voor de Tweakers redactie, de grotere onderzoeken die af en toe gedaan worden zijn te lang voor iemand die niet tevreden is, ik heb het vermoeden dat het leiderschap gewoon geen duidelijk zicht heeft op de situatie, door werkdruk of dergelijke.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Misschien was het niet het doel van jouw reactie, maar het resultaat was wel dat iemand een reactie eronder plaatste met een link naar het materiaal. Daarmee is het duidelijk dat meer mensen het zagen als een directe vraag naar het materiaal.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
Enig idee hoe copyrights werken als je een website hebt? Bijna al het beeldmateriaal wat je op internet vindt zit wel een rechthebbende achter. Je moet als website ook ontzettend opletten welke afbeeldingen je gebruikt en of je de juiste mensen er credits voor geeft. Idem met videomateriaal dus.

Gelekt videomateriaal, van een miljardenbedrijf met een leger aan advocaten tot hun beschikking... Denk je echt dat het verstandig is om die beelden te plaatsen? Het internet is geen wilde westen meer zoals 25 jaar geleden.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Goed, er gebeurt een hoop in deze thread dus een paar dingen.
  • De redactie modereert niet. Voor vragen over moderatie moet je dus inderdaad niet hier zijn.
  • De discussie over het wel of niet publiceren van dit materiaal zijn we op dit moment ook op de redactie volop aan het voeren. Ik ga even de easy way out doen: dit ligt ingewikkeld. Veel haken en ogen, veel tegenstrijdige inzichten. Dit volgt in de toekomst nog wel in een redactieblog.
  • Met de algemeenheden die je hier roept over alles wat er niet goed gaat, kan ik niks. Als je specifieke voorbeelden hebt, wil ik daar best op reageren maar mijn gevoel zegt dat je je beeld al hebt gevormd over Tweakers dus ik vraag me af hoe nuttig dat is. Protip: "droevige website" is niet bepaald de manier om mij te bewegen constructief op je te reageren.
  • De manier waarop je deze discussie aangaat heeft meer weg van een lange rant dan van een vraag uit oprechte interesse. Je hebt het over respect, begin dan eens met respect te tonen naar de mensen die de website maken. Dat mis ik nu en daarom heb ik geen zin in een discussie met je.

Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:12
Op zich wel grapping, het in de OP zo over respect hebben, en dan zo'n weinig respectvolle post neerzetten op de FP.

Ik denk dat als je de post wat beter ingestoken had en niet direct komt met zaken als 'droevige website' en 'ze zullen het wel gedaan hebben omdat ze anders geen review sample krijgen', naast het vragen naar ' waar het materiaal dan is' er ook niet veel aan de hand geweest zou zijn.

Ik denk niet dat het om de mening an sich gaat dat je misschien liever had gezien dat er leaks gepost zouden worden, maar vooral om de manier waarop je dat brengt.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:56:
Misschien was het niet het doel van jouw reactie, maar het resultaat was wel dat iemand een reactie eronder plaatste met een link naar het materiaal. Daarmee is het duidelijk dat meer mensen het zagen als een directe vraag naar het materiaal.
Het is duidelijk dat mogelijk één iemand het zag als een directe vraag naar het materiaal. Of diegene is het oneens met de journalistieke afweging van Tweakers, net als @OlivierH en plaatst daarom een link?

Ook hier wordt met het grootste gemak de meeste nadelige uitleg gekozen. Niet alleen dat, maar ook overdreven.

Dit was niet zo slim van de @OlivierH , maar ook niet zo slim van de moderator. Spreek dat uit, zand er over.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 16:14

PB-powell

Mr. Laziness

- Droevige website / kwaliteit onderuit / mijn taalgebruik
Dat is nou eenmaal de mening die ik heb, ik verkondig die mening juist omdat ik daar graag verandering in zie, ik verlies ondertussen echter ook een beetje m'n geduld dus taal gebruik word steeds slechter ja, voor wat het waard is m'n excuses hiervoor.
Prima dat je vind dat de kwaliteit achteruit is gegaan, maar met de huidige manier van discussiëren vanuit jouw kant wordt het er ook niet beter op.

Be part of the solution, not the problem

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het issue is hier duidelijk de ingreep, niet de vorm van de FP-reactie. Over elkaar heen buitelen om de TS daar telkens de maat over te nemen voegt helemaal niets toe.

Sterker nog, dan ben je misschien zelf ook onderdeel van het probleem. Het en masse doordrammen op irrelevante zaken als de TS niet salonfähig handelt is ook een heel onvriendelijk stukje Tweakers.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FirePuma142 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:52:
Het issue is hier duidelijk de ingreep, niet de vorm van de FP-reactie. Over elkaar heen buitelen om de TS daar telkens de maat over te nemen voegt helemaal niets toe.
Dat is maar helemaal de vraag. Of de ingreep passend was of niet is een vraag voor de crew. @OlivierH kan hier gewoon in bezwaar gaan net als bij andere ingrepen. Er wordt dan door een ander crewlid naar gekeken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sterker nog, dan ben je misschien zelf ook onderdeel van het probleem. Het en masse doordrammen op irrelevante zaken als de TS niet salonfähig handelt is ook een heel onvriendelijk stukje Tweakers.
Het zal ongetwijfeld deel uitmaken van een tegenreactie op iets wat jij ziet als onnodig nadelige uitleg, maar nu doe je net alsof anderen de omgangsvormen er met de haren bijtrekken terwijl respect en normale discussies voeren het kernstuk vormen van zijn betoog. Aan dat 'en masse' durf ik ook nog wel te twijfelen, er zijn (voor deze post) überhaupt maar 14 reacties in het topic en die zijn het ook niet allemaal oneens met TS.

Sowieso vind ik het allemaal vrij kalme reacties op een nogal fel ingestoken verhaal dat oproept tot een discussie. Dan is het niet gek dat er een discussie ontstaat en het is volgens mij ook niet gek dat niet iedereen het met TS eens is. Dit is in brede zin ook wel een bezwaar tegen de genomen maatregel, maar het is niet alsof wij ons in een DM tussen TS en een moderator mengen.

TS roept op tot een discussie en nu zijn wij onvriendelijk omdat we die discussie aangaan? :?

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:46
OlivierH schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:06:
nieuws: GTA VI-leaker zet vermeende gameplaybeelden en volledige kaart online

Zeggen dat ik vind dat Tweakers de beelden gewoon moeten delen (en hinten naar dat dat in het verleden gewoon gebeurd was) leid tot het verwijderen van m'n reactie, onder het mom "inbreuk maken op of anderszins in strijd handelen met intellectuele eigendomsrechten van Tweakers of derden", letterlijk alleen voor het kort aanstippen van m'n mening, geen links of niets?

Ga ik hier natuurlijk ook weer een waarschuwing voor krijgen want jeetje joh, hoe durf je een mening te hebben of überhaupt iets te zeggen over een verwijderde comment, besef je je niet dat alle meningen gecensureerd dienen te worden? Behalve natuurlijk bizarre comments over Rusland etc, nee dat mag wel.

Voor transparantie etc, dit was m'n comment:
[quote]
Waar zijn de beelden dan?

[/quote]

Juist ja, deze reactie maakt echt extreme inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Tweakers of derden... Jullie werken wel in de hand zo dat ik steeds minder een blad voor m'n mond zal nemen & steeds meer Tweakers zal aanspreken op hun moderatie gedrag.

Kunnen we hier (frontpage moderatie in alle vormen) nou eindelijk eens een normale discussie over hebben of is dit een kwestie van snel dit topic verwijderen en me nog een waarschuwing geven? Ik wil echt niet zo vervelend doen hoor maar de laatste tijd is het niveau van de website echt keihard onderuit aan het gaan en dit soort dingen horen daar allemaal bij, waar is het zelf respect gebleven? of het respect in "de community" die jullie te pas en te onpas noemen maar verder vooral her en der lijken te negeren of aan de kant zetten?

WILLEN jullie nog wel een website draaien voor een tech community?
Het verbaast met dat je topic nog niet verwijderd is, normaal is elke negatieve reactie over tweakers meteen een delete van de post. Verder helemaal eens met je post, mods buigen/negeren regels verder alleen als het in hun eigen belang is, anders heb je gewoon pech en moet je maar mod worden krijg je dan te horen 8)7

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:36

Blokker_1999

Full steam ahead

TijsZonderH schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:01:
  • De discussie over het wel of niet publiceren van dit materiaal zijn we op dit moment ook op de redactie volop aan het voeren. Ik ga even de easy way out doen: dit ligt ingewikkeld. Veel haken en ogen, veel tegenstrijdige inzichten. Dit volgt in de toekomst nog wel in een redactieblog.
Ik ga niet liegen als ik zeg dat ik benieuwd ben naar de discussies, de zienswijzen en wat er uit komt. Want het lijkt mij inderdaad niet zo eenvoudig. Aan de ene kant heb je als journalist meer vrijheden omdat je nu eenmaal het publieke belang moet dienen maar aan de andere kant blijft copyright ook gewoon voor journalisten bestaan. Direct ook de reden dat jullie zorgen dat voor elke afbeelding die jullie plaatsen, jullie ook de rechten hebben uiteraard.

En een website heeft daarnaast ook bescherming voor wat gebruikers posten wanneer posts niet vooraf gemodereerd worden, maar ook daar zitten natuurlijk weer limieten aan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• OlivierH
TijsZonderH schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:01:
Goed, er gebeurt een hoop in deze thread dus een paar dingen.
  • De redactie modereert niet. Voor vragen over moderatie moet je dus inderdaad niet hier zijn.
  • Met de algemeenheden die je hier roept over alles wat er niet goed gaat, kan ik niks. Als je specifieke voorbeelden hebt, wil ik daar best op reageren maar mijn gevoel zegt dat je je beeld al hebt gevormd over Tweakers dus ik vraag me af hoe nuttig dat is. Protip: "droevige website" is niet bepaald de manier om mij te bewegen constructief op je te reageren.
  • De manier waarop je deze discussie aangaat heeft meer weg van een lange rant dan van een vraag uit oprechte interesse. Je hebt het over respect, begin dan eens met respect te tonen naar de mensen die de website maken. Dat mis ik nu en daarom heb ik geen zin in een discussie met je.
Dank voor de reactie, maar aan de hand hiervan denk ik dat het dan maar beter is als ik gewoon niet meer reageer, ik wacht de komende redactieblog af!

Als ik een lijstje specifieke voorbeelden ga opnoemen dan valt het alleen nog maar slechter en dat weten we allebei, dat zal dan onbedoeld over komen als dat ik bepaalde mensen in de redactie "aan val" en dat is al helemaal niet het doel hier, dat ik de discussie niet netjes begin is inderdaad waar & niet correct van me, ik snap jou standpunt (geen zin in discussie) dus ook helemaal.

Wel 1 ding wat ik even kwijt moet, heel flauw misschien maar: "De politie breekt niet in, voor vragen over inbraken hoef je dus niet bij de politie naar binnen te lopen"..? In mijn ogen is het een beetje kort door de bocht om te redeneren dat er niets gedaan hoeft te worden aan de al jaren mis gaande frontpage moderatie omdat het modereren niet door de redactie gebeurd? Het gebeurd immers op jullie platform? En ik denk (& hoop) niet dat een willekeurige gebruiker de optie heeft gekregen om m'n reactie te verwijderen voor dat zogenaamde breken van die regel? 😉 Maar goed, laten we inderdaad maar niet verder in een discussie verzanden dan, dit is duidelijk een mening waarin we verschillen en het niet eens zullen worden & dat is wat mij betreft best, dank voor het inzicht in hoe de redactie hier over denkt.
Dirk schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:56:
M'n excuses, de vraag was inderdaad gericht aan de redactie maar dat is dus duidelijk niet goed over gekomen, sorry voor de veroorzaakte drama (voor zover toepasbaar) & dank voor het momenteel/binnenkort intern bespreken, zoals gezegd wacht ik toekomstige redactieblog af.

Patriot schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:49:
Sowieso vind ik het allemaal vrij kalme reacties op een nogal fel ingestoken verhaal dat oproept tot een discussie. Dan is het niet gek dat er een discussie ontstaat en het is volgens mij ook niet gek dat niet iedereen het met TS eens is. Dit is in brede zin ook wel een bezwaar tegen de genomen maatregel, maar het is niet alsof wij ons in een DM tussen TS en een moderator mengen.

TS roept op tot een discussie en nu zijn wij onvriendelijk omdat we die discussie aangaan? :?
De discussie word vanuit mijn kant in ieder geval gewaardeerd en ik zie verder echt geen onvriendelijkheden waar ik last van heb of iets in die trant, wat mij betreft leeft dit topic voort voor zolang de redactie dat oke vind, kan voor zowel mij als de redactie een goede indicatie zijn van hoeveel mensen dit gevoel ("website word steeds minder fijn") nou eigenlijk echt delen.

Dat sommige het een beetje (te ver) omvormen richting "rant" en me er op wijzen zo niet een constructieve discussie te beginnen is iets wat ik natuurlijk gewoon verdien met m'n taalgebruik, wie de bal kaatst kan die terug verwachten etc, dan had ik mezelf beter moeten verwoorden. Geen enkel probleem.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:46:
[...]

Dat is maar helemaal de vraag. Of de ingreep passend was of niet is een vraag voor de crew. @OlivierH kan hier gewoon in bezwaar gaan net als bij andere ingrepen. Er wordt dan door een ander crewlid naar gekeken.
De ingreep is gedaan om inbreuk maken/handelen in strijd met intellectuele rechten zegt de TS in de TS en jij bevestigt dat later. Dan lijkt de vorm me niet relevant. Of begrijp ik je verkeerd?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Patriot schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Het zal ongetwijfeld deel uitmaken van een tegenreactie op iets wat jij ziet als onnodig nadelige uitleg, maar nu doe je net alsof anderen de omgangsvormen er met de haren bijtrekken terwijl respect en normale discussies voeren het kernstuk vormen van zijn betoog. Aan dat 'en masse' durf ik ook nog wel te twijfelen, er zijn (voor deze post) überhaupt maar 14 reacties in het topic en die zijn het ook niet allemaal oneens met TS.
En masse op Tweakers, dat is breder dan alleen dit topic.
Als je die discussie over bijzaken voert, dat blijft doen met in het kielzog een 7-tal reacties die hetzelfde doen ben je inderdaad onderdeel van het probleem.

Hier laat ik het bij, want totaal irrelevant voor het probleem van de TS.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ik wil ook wel iets kwijt over de status van Tweakers anno 08-2026.

Bij deze ben ik radicaal gestopt met reacties geven in de nieuwsportaal. Daar heerst een gebruikersmoderatie van heb ik jou daar. Ondanks ik vaak nuttige inbreng heb is mijn mediaan niet eens +1 en ik begrijp dit dan ook echt niet. Verder is de hele kritische houding gewoon verwend en brutaal (sorry, heb er geen andere woorden voor). Het hele kritische is gewoonweg jammer want een topic lang goed laten lopen is bijna onmogelijk. Wat betekend dit voor mij op Tweakers? Als ik de handdoek in de ring gooi heb ik bij voorbaat al verloren en dat doe ik dus ook niet, maar ik ga me wel meer beperken in de hoeken van de forum waar de sfeer wel goed is. Nu heb ik geen autisme, maar het feit dat er een speciaal autisme-topic is zegt al een heleboel want hoe ga je om met kritische mensen als je daar al een handicap in hebt? Ik stoor me regelmatig aan bepaalde gebruikers en de moderatie mag soms wel wat minder heftig en streng. Dan denk ik wel eens hardop van, "het is hier toch geen kostschool?".

Nu is dit geen verwijt richting Tweakers zelf, maar wel naar bepaalde gebruikers die het voor een ander zo lastig mogelijk maken; modereer daar eens op. Het ledental loopt gestaag af en dat geeft al aan dat het tijd is om hier iets tegen te doen. Mijn geloof zal vele niet zinnen, maar dan heb je al een vooroordeel te pakken, dus dat mag het hem niet zijn.

Ook het voorbeeld zoals topics over Linux; je moet hun denkvisie hebben want anders ben je naïef en mij zijn al vele verwijten gemaakt door de tijd heen. Ik heb al meerdere keren op het punt gestaan om weg te gaan, maar helaas voor hun doe ik dit nu juist niet en ik vind mijn weg wel naar de uithoeken waar de sfeer nog goed is. Voor 'die' mensen die zo moeilijk doen: zoek het lekker zelf uit.

Dus is Tweakers dan wel iets voor mij? Ja hoor, op bepaalde gebieden dan. Verder zal ik mensen niet snel overhalen om hier te komen. Dan nog een laatste punt: de inmenging van het Hardware.info forum in Tweakers. Ik heb nog nooit zo'n beroerd topic gezien en ik vind het een schoolvoorbeeld van een zeer zelfzuchtige blik van vele hier en dit vind ik nou zo enorm jammer. Waar zijn de manieren gebleven om ook vriendelijk te zijn tegen mensen die hier net komen kijken en naar mensen die er een andere mening op na houden?

Sorry voor deze rant, maar ik wou het toch even kwijt en dit is een land van een eigen vrijheidsmening, of?

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Speltip #286: Haal de emotie eruit. Niemand zit er op te wachten. Kritiek hebben is geen probleem maar door de emotie verlies je alle geloofwaardigheid. Iets wat ik o.a. heb geleerd op tweakers en tevens de reden waarom ik minder actief ben. Ik heb geen last meer van de emotie, tweakers heeft geen "last" meer van mij en ik heb meer tijd voor andere dingen. Win/win.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
DR!5EQ schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 17:15:
Speltip #286: Haal de emotie eruit. Niemand zit er op te wachten. Kritiek hebben is geen probleem maar door de emotie verlies je alle geloofwaardigheid. Iets wat ik o.a. heb geleerd op tweakers en tevens de reden waarom ik minder actief ben. Ik heb geen last meer van de emotie, tweakers heeft geen "last" meer van mij en ik heb meer tijd voor andere dingen. Win/win.
Emotie hoort erbij. Verder heb je wel een punt en het is een klein groepje dominant soort mens die al snel een verwijt of sneer klaar hebben liggen en deze dan redelijk anoniem spuien op jou. Ik ben geboren en getogen in Engeland en ik woon hier ook al bijna 40 jaar en nog kan ik soms moeilijk wennen aan de enorme vrijheid van dit volk. Van veel dingen denk ik wel eens van, "durf je dit ook recht in mijn gezicht te zeggen?".

Verder weet ik niet of Tweakers nou last van jou heeft of dat jij last hebt van Tweakers. Een middenweg hierin vinden is belangrijk en er zijn zeker uithoeken in het forum waar een select clubje mensen het heel gezellig hebben onder elkaar en daar zul je mij vinden. Mijn advies aan jou is dan ook die uithoeken te zoeken en de rest de boel te laten. Als jij vertrekt geef je het zelf op en ikzelf gun sommige dat plezier simpelweg niet. Ik mag er zijn en het is mijn goed recht en wie goed doet goed ontmoet.

Wat ik denk en dat weet ik niet zeker is dat er heel veel jonge gastjes hier zitten die denken met de scepter te kunnen zwaaien naar iedereen. Die semi-anonimiteit doen de manieren geen goed. Verder denk ik wel deels te weten waar de crux hem zit en dat is onder andere het feit dat ik van de oude stempel ben en veel jongeren dat niet zijn. Dat pak slaag van papa vroeger als kind heeft me goed gedaan en als je nu een corrigerende tik uitdeelt ben je een kindermishandelaar. Je wist dan meteen hoe het niet moest.
Pagina: 1