Status van Tweakers in Augustus 2026

Pagina: 1
Acties:

• OlivierH
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:00
nieuws: GTA VI-leaker zet vermeende gameplaybeelden en volledige kaart online

Zeggen dat ik vind dat Tweakers de beelden gewoon moeten delen (en hinten naar dat dat in het verleden gewoon gebeurd was) leid tot het verwijderen van m'n reactie, onder het mom "inbreuk maken op of anderszins in strijd handelen met intellectuele eigendomsrechten van Tweakers of derden", letterlijk alleen voor het kort aanstippen van m'n mening, geen links of niets?

Ga ik hier natuurlijk ook weer een waarschuwing voor krijgen want jeetje joh, hoe durf je een mening te hebben of überhaupt iets te zeggen over een verwijderde comment, besef je je niet dat alle meningen gecensureerd dienen te worden? Behalve natuurlijk bizarre comments over Rusland etc, nee dat mag wel.

Voor transparantie etc, dit was m'n comment:
[quote]
Waar zijn de beelden dan?

Tweakers is echt een droevige website geworden, och en wee vooral niet iets wat al online staat linken want misschien krijgen we dan geen review download van GTA6
[/quote]

Juist ja, deze reactie maakt echt extreme inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Tweakers of derden... Jullie werken wel in de hand zo dat ik steeds minder een blad voor m'n mond zal nemen & steeds meer Tweakers zal aanspreken op hun moderatie gedrag.

Kunnen we hier (frontpage moderatie in alle vormen) nou eindelijk eens een normale discussie over hebben of is dit een kwestie van snel dit topic verwijderen en me nog een waarschuwing geven? Ik wil echt niet zo vervelend doen hoor maar de laatste tijd is het niveau van de website echt keihard onderuit aan het gaan en dit soort dingen horen daar allemaal bij, waar is het zelf respect gebleven? of het respect in "de community" die jullie te pas en te onpas noemen maar verder vooral her en der lijken te negeren of aan de kant zetten?

WILLEN jullie nog wel een website draaien voor een tech community?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:54

Patriot

Fulltime #whatpulsert

De redactie modereert niet op de frontpage. Verder is het niet zo dat je alleen een soort van subtiel je mening hebt verkondigt, je zet eigenlijk gewoon aan tot inbreuk. Het delen van die beelden mag niet, Tweakers houdt zich daaraan. Komt dat op zijn minst ten dele vanwege commerciële belangen? Waarschijnlijk wel ja. Maar er zitten ongetwijfeld ook gewoon principes achter van de mensen die voor Tweakers werken.

Verder, je zegt 'niet vervelend te willen doen' maar je begint de 'discussie' met de opmerking dat ze droevig zijn, dreigt daarna je gedrag te escaleren als ze niet naar je pijpen dansen en durft daarna over respect te beginnen? Sorry hoor, maar ik denk dat de meeste mensen die een tech community willen dat niet willen met mensen die zo met anderen omgaan. Dát is waar ze het over hebben als het over respect gaat.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Adem in ... en adem uit.
En adem in ... en adem weer uit.

Oh en een tip: tweakers mods proberen om de zaak vriendelijk te houden dus onvriendelijke zinsneden zoals
... is echt een droevige website geworden
of
de laatste tijd is het niveau van de website echt keihard onderuit aan het gaan
passen daar niet zo goed in.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb even naar de ingreep gekeken. Die is zo te zien gedaan omdat je hebt gevraagd naar materiaal. Je kan in bezwaar gaan wanneer je het niet met de ingreep eens bent. Als het goed is ben je daarvan al op de hoogte gebracht. Verder nodigt de manier hoe je je hier opstelt nou niet echt uit om in discussie te gaan.

Nog los van de ingreep; wat verwacht je voor reacties met opmerkingen als:
Tweakers is echt een droevige website geworden, och en wee vooral niet iets wat al online staat linken want misschien krijgen we dan geen review download van GTA6
Dit is toch geen basis voor een prettige en vriendelijke discussie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:12
Ik kan mij herinneren dat er laatst een artikel was met gelekte gestolen data en dat men die deelde onder het mom van vrijheid van journalistiek. Dus nu gebruikers censureren die hetzelfde vragen is wel hypocriet

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bor schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:45:
Ik heb even naar de ingreep gekeken. Die is zo te zien gedaan omdat je hebt gevraagd naar materiaal. Je kan in bezwaar gaan wanneer je het niet met de ingreep eens bent. Als het goed is ben je daarvan al op de hoogte gebracht. Verder nodigt de manier hoe je je hier opstelt nou niet echt uit om in discussie te gaan.

Nog los van de ingreep; wat verwacht je voor reacties met opmerkingen als:

[...]

Dit is toch geen basis voor een prettige en vriendelijke discussie?
In deze context is “Waar zijn de beelden dan?” naar mijn idee geen vraag naar het materiaal, maar een vraag gericht aan de redactie. Oftewel, waar is de link naar materiaal in het artikel.

De rest is niet bepaald vriendelijk nee, maar ik vind dit wel een onnodig nadelige uitleg.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56
Zolang Rockstar niet heeft bevestigt dat het hun werk is, kan er toch geen sprake zijn van inbreuk op rechten?

De enige reden voor Tweakers om de beelden niet te publiceren is een eventuele NDA die getekend is met Rockstar. Wat dan indirect ook weer een bevestiging is dat de beelden authentiek zijn.

Spel en typfouten voorbehouden

• OlivierH
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:00
Dank voor het toestaan van deze discussie!

- Aanzetten tot inbreuk:
Niet mee eens, ik zeg alleen dat ik het jammer vind dat de beelden niet gedeeld worden en het moge duidelijk zijn dat het me stoort hoe Tweakers veranderd de laatste jaren, hoe zet ik daarmee aan tot inbreuk?

- Beelden mogen niet gedeeld worden:
Incorrect, er is geen enkele wet die dat zegt, als ze een DCMA verzoek sturen wordt het een ander verhaal, maar tot dat dat word gedaan mag er gewoon gedeeld worden, Tweakers is immers "nieuws media" en het is nou eenmaal nieuws, als de Prinsjesdag plannen gelekt worden gaat de NOS ook gewoon in grote lijnen bespreken wat er in staat, waarom is Tweakers dan "bang" (natuurlijk niet echt maar jullie snappen vast wat ik bedoel) om een link naar wat screenshots te delen?

- Droevige website / kwaliteit onderuit / mijn taalgebruik
Dat is nou eenmaal de mening die ik heb, ik verkondig die mening juist omdat ik daar graag verandering in zie, ik verlies ondertussen echter ook een beetje m'n geduld dus taal gebruik word steeds slechter ja, voor wat het waard is m'n excuses hiervoor.

- Gebruik nou even de juiste route om bezwaar te maken
Echt niet zo lullig bedoeld als het vast zal klinken, maar daar heb ik nogal een hard hoofd in? na de laatste keer met al die reacties onder een bepaald artikel die bizarre onzin over Von Der Leyden en Europa liepen te verkondigingen (lees: extreem bizarre polder-boris reacties), mijn reactie (die ik zelf had gerapporteerd want ik zag ook echt wel in dat ik er daar veel te hard in ging, ik werk met Oekrainers dus het viel extra verkeerd) werd meteen verwijderd maar hun onzin allemaal niet, staat er nu nog steeds, was het verder (is me toen verteld) genoeg dat ze uiteindelijk op 0 en -1 scores landen, maar een vraag zoals bovenstaande moet verwijderd worden? 🤷‍♂️

- - - -

Ik zal het misschien wel gewoon allemaal verkeerd zien, misschien word ik gewoon een oude zeikerd, daar lijkt m'n taalgebruik in ieder geval steeds meer op ja, maar ik zie artikelen die bronnen missen, artikelen vol spelfouten, artikelen waar te weinig onderzoek aan vooraf gaat, leiderschap wat geen oren heeft naar wat voor "advertorials" minder mogen, moderatie van comments gaat al jaren echt compleet verkeerd (IEDEREEN stemt met z'n mening ipv de eigenlijke betekenissen van de verschillende scores, dingen zoals dit waar we terechte vragen kunnen stellen over of er wel regels gebroken worden) & er word ondanks dat ik echt niet de enigste ben die dit aanstipt (en vele nogal wat netter dan mij) eigenlijk niets aan al deze punten gedaan...

En ja ik weet natuurlijk dat we vele van deze dingen zelf kunnen melden als gebruikers, maar is dat echt aan ons? zou het niet handiger zijn als er iemand die bij Tweakers werkt af en toe even naar reacties kijkt? Of misschien gewoon even een blacklist van bepaalde termen? En even een spellcheck invoeren voordat een artikel geplaatst kan worden? Misschien even een "pull request" vorm van artikelen plaatsen introduceren zodat meerdere ogen naar een artikel moeten kijken voordat het geplaatst word, zodat we geen artikelen krijgen die gebaseerd zijn op incorrecte info? (bijv recent artikel over SteamOS installeren, wat gewoon al lange tijd officieel te downloaden is maar volgens het artikel niet)

Ik denk dat als er een kort onderzoek gedaan wordt waarbij een willekeurige selectie van alle gebruikers gevraagd word een cijfer te geven aan wat verschillende onderdelen van de site dit behoorlijk zal tegenvallen voor de Tweakers redactie, de grotere onderzoeken die af en toe gedaan worden zijn te lang voor iemand die niet tevreden is, ik heb het vermoeden dat het leiderschap gewoon geen duidelijk zicht heeft op de situatie, door werkdruk of dergelijke.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:06

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Misschien was het niet het doel van jouw reactie, maar het resultaat was wel dat iemand een reactie eronder plaatste met een link naar het materiaal. Daarmee is het duidelijk dat meer mensen het zagen als een directe vraag naar het materiaal.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1