Installatie problemen met Linux Mint ISO Cinnamon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MDHEsdijk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:28
Beste collega's,

Ik probeer op een oude HP Probook zonder hd het op een usb-stick van 120 Gb gedownloade programma te installeren. Maar het wordt niet herkend. Moet ik het bestand met bijv. Rufus wel of juist niet flashen? Moet ik in de bios specifieke dingen doen?

Ik doe het op deze manier om op mijn Windows PC geen conflicten te krijgen.

Maar erg succesvol is deze 88-jarige nog niet. Help!

Dank alvast!

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je probeert dus Linux Mint op een USB-stick te installeren alsof het de harddisk is van de laptop? Op zich moet dat kunnen, denk ik. Je moet dan wel nog een extra USB-stick hebben om vanaf te booten voor de installatieprocedure. Dat is dan het installatiemedium en de 120GB het doel.

Met Rufus schrijf je de Linux Mint ISO naar de extra USB-stick. Dan, met beide USB-sticks in de laptop, start je de laptop op en boot je vanaf de extra USB-stick (druk regelmatig op Esc bij het inschakelen van de laptop en kies F9 voor het bootmenu).
Tijdens de installatie kies je dan als bestemming de 120GB USB-stick. Het kan zijn dat er nog een partitie op aanwezig is, deze moet je dan wissen. Let daarbij op dat alle data verwijderd wordt!

Het kan trouwens zijn dat je in het BIOS ingesteld hebt dat booten vanaf USB niet mogelijk is. Check dus even in de BIOS-instellingen bij Boot Options of USB boot ingeschakeld is.

Koop al mijn ads!