Windows 11 Online/Offline Microsoftaccount en Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:33
Hallo,

Samen met een vriend van mij wil ik een mini-pc gaan gebruiken voor het hosten van servers voor een racegame.

Nu vragen we ons echter af, of er ook nadelen zitten aan het gebruiken van zijn bestaande Microsoft-ID of beter een nieuw ID-kunnen maken.
Eventueel zouden we ook nog kunnen kiezen voor offline, maar ik weet eigenlijk niet of dat heel zinnig is..

Op zich is het niet de bedoeling dat er van alles automatisch gesynchroniseerd gaat worden tussen zijn huidige computer en de nieuwe mini-pc.
Dus dat pleit voor een nieuw ID.

Maar automatische registratie van de nieuwe pc op zijn bestaande account is misschien ook wel fijn.

Echter online kom ik er toch niet helemaal achter wat er precies automatisch gedeeld gaat worden als we toch zijn bestaande ID zouden gebruiken, én of deze synchronisatie ook gewoon helemaal uitgezet kan worden. Online lees ik vooral over sommige instellingen, onedrive en outlook. Maar ik vroeg mij af of er hier iemand uit eigen ervaring kan zeggen of er nog meer automatische synchronisatie is. (en of dit dan uitgezet kan worden)

Aangezien de Mini-pc vanaf zijn vaste pc aangestuurd gaat worden, zullen we misschien ook gebruik gaan maken van Remote Desktop; Is het in dat geval een probleem als je verschillende Microsoft-ID's hebt? (Het kan ook zijn dat we daarvoor Teamviewer gaan gebruiken, maar dat moeten we nog even bekijken.)

Hopelijk kan iemand met ervaring hiermee, advies geven!

Alvast bedankt!
Michiel