Iedereen kent A2 racer nog (hoop ik). Pure nostalgie voor mensen rond de 30 en daarboven. Ik wilde dat gevoel weer eens terughalen en ben daarom in mijn vrije tijd Polderburn gaan bouwen: lekker hersenloos racen over de A2, rechtstreeks in je browser.
Trailer:
YouTube: Polderburn - demo
Demo hier:
https://polderburn.nl
Zelden zo’n leuk project ontwikkeld. Inmiddels is het speelbaar genoeg om de eerste publieke demo online te gooien.
Wat er nu al in zit:
Het is absoluut nog niet af. Sterker nog, ik heb niet eens een uitgedacht plan voor wat het uiteindelijk moet worden. Ik vind het vooral heel erg vet om te bouwen. Maar als mensen het leuk vinden, staan deze dingen ongeveer op mijn ADHD-achtige roadmap:
Is het gebouwd door een professionele AAA-studio? Nee. Ik ben in m’n eentje, met hier en daar een beetje hulp.
Is er een waterdicht masterplan voor de toekomst? Absoluut niet.
Voor nu is het vooral een nostalgisch hobbyproject dat een beetje uit de hand begint te lopen.
Feedback, ideeën en meningen zijn meer dan welkom.
Trailer:
YouTube: Polderburn - demo
Demo hier:
https://polderburn.nl
Zelden zo’n leuk project ontwikkeld. Inmiddels is het speelbaar genoeg om de eerste publieke demo online te gooien.
Wat er nu al in zit:
- Herkenbare etappes op de A2 (echte map-data als basis, dus accuraat)
- Nederlandse gebouwen, auto’s en andere details
- Flink wat A2 Racer-easter eggs
- Elementen uit Burnout Paradise, waaronder takedowns!
- Geen account verplicht, gratis, gewoon direct te spelen
Het is absoluut nog niet af. Sterker nog, ik heb niet eens een uitgedacht plan voor wat het uiteindelijk moet worden. Ik vind het vooral heel erg vet om te bouwen. Maar als mensen het leuk vinden, staan deze dingen ongeveer op mijn ADHD-achtige roadmap:
- Multiplayer en ghost racing
- Meer etappes op de A2
- Nieuwe locaties, zoals door Amsterdam heen en echte wegen door de polder / dorpjes
- Auto’s kopen en upgraden (dan heeft het geldsysteem ook nog een functie)
- Tankstations waar je doorheen kunt crossen om bijv. je auto te repareren of te tanken
- Slimmere politie, die een beter plan maakt om je te pakken
- Flitspalen, politiehelikopters, spijkermatten etc.
Is het gebouwd door een professionele AAA-studio? Nee. Ik ben in m’n eentje, met hier en daar een beetje hulp.
Is er een waterdicht masterplan voor de toekomst? Absoluut niet.
Voor nu is het vooral een nostalgisch hobbyproject dat een beetje uit de hand begint te lopen.
Feedback, ideeën en meningen zijn meer dan welkom.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.