Vraag

• amarok
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:36
Ik heb een NAD T758v3 receiver. Sinds een maand of twee gaat deze op een gegeven moment in standby terwijl ik een radiostream afspeel.

Aangesloten is een KPN TV+ box op de 758 en de receiver zelf is aangesloten op een LG TV. CEC is actief op de tv, versterker en tv box. Wanneer we televisie kijken, gaat de receiver nooit vanzelf in standby modus.

Een radiostream afspelen gaat in de BlueOS modus van de NAD. Via Home Assistant heb ik een tabblad gemaakt dat de stream-URL van een radiostation naar de receiver pushed. De T758 gaat vervolgens de stream afspelen. Op een willekeurig moment, eigenlijk altijd binnen twee uur gaat de receiver in standby modus. Dit was eerder niet zo. Het heeft een aantal jaren goed gewerkt. Onlangs is er wel een firmware update geweest, maar ik weet niet of dit probleem sindsdien speelt.

Sinds kort gebruik ik ook Music Assistant en via de Radiobrowser wordt de URL verstuurd. Dit geeft hetzelfde probleem.

Ik heb CEC tussen de NAD en KPN TV+ box gisteren uitgeschakeld, omdat ik het mogelijk achtte dat de box onwillekeurige standby events naar de NAD stuurde. Een soort van bug. Maar dat is niet het geval. Het probleem speelt vandaag nog steeds.

Mijn vraag is: herkent iemand dit probleem en heeft hij/zij een oplossing? Kan het een bug zijn in de firmware van BlueOS?