Vraag

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:10
Dag allemaal.

Momenteel heb ik een 55 inch oled tv uit 2019 een b serie. Deze is helemaal prima maar ik ga liever wat groter. Ik wil overstappen naar een 77inch formaat.

Nu heb ik er 2 op het oog. Een

Lg b5 77 inch. €1629 bij art en craft. Mijn twijfel zit vooral bij deze webwinkel lees nogal verschillende ervaringen.

Of een

Samsung s85f 77 inch. Momenteel bij MediaMarkt en Coolblue €1500

Of

Philips Ambilight 77'' OLED760 4K

Nog iets duurder €1750 zover ik begrijp een lgb5 met Ambilight

Grootste vraag, zit er echt verschil in kwaliteit. En los van de webwinkel is het lg model €129 meer waard. Ik lees wel dat de Samsung variant geen Dolby Vision heeft maar is dit echt belangrijk? Geluidskwaliteit is niet interessant want dit gaat extern.

Ik kijk regelmatig netflix en game veel.

[ Voor 7% gewijzigd door vangoghnl op 19-08-2026 12:51 ]

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:08

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Of Dolby Vision belangrijk is, is van jouw situatie. Sowieso is >95% van wat je kijkt doorgaans SDR en is de HDR-norm dus irrelevant. Netflix ondersteunt HDR+ doch niet voor alle films is een HDR10+-master beschikbaar. Computerspellen gebruiken doorgaans HDR10. Omroeptelevisie die HDR gebruikt (zoals ESPN) maakt gebruik van HLG.

Dolby Vision kan een argument zijn als je bronmateriaal hebt in die norm, maar ik zou het niet het enige argument maken voor de keus. Naar mijn mening maak je je in je vraagstelling wat te druk over wat je moet kopen om mee te kunnen in de vaart der volkeren. Dat is hier de verkeerde insteek: De juiste vraag is: Wat is voor jou belangrijk aan een televisie?