• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 13:09
Ik heb problemen met het opbouwen van een verbinding via infrarood bij het inbellen naar mijn ISP.
Ik krijg de volgende foutmelding: No carrier detected.
Het gevolg is dat mijn phone niet belt, hij krijgt echter wel het goede tel.nr. over van mijn casio, maar dan hangt ie dus ineens op.
Nu vermoed ik dat het aan de modeminstellingen ligt. Weet iemand wat de goede instellingen zijn voor een Nokia 8810 of waar ik die kan vinden? (Dus van die init strings enzo)
Bij voorbaat dank.
Erik

Verwijderd

Ja..(waarschijnlijk wel)

Er zijn letters die aangeven in welke volgorde het land,net en gewone nr worden gedraaid.

Speel daar even mee en verwissel is wat of haal het landnummer weg.

Ook moet je even kijken naar de instellingen van tone en pulse.

• emeffert
Bedankt voor je reactie.
Maar die dingen heb ik dus allemaal al geprobeerd.
Het werkte allemaal wel prima met mijn revo, alleen had ik daar ook speciale instellingen voor, maar die heb ik dus niet meer want mijn revo is dood :((.

Ik moet waarschijnlijk iets doen met die parity, stop bits en init strings enzo.

Maar ik heb geen idee wat..

Verwijderd

Ik heb nu staan:

f,G als de volgorde waarop hij de nummers draait.

Voor de rest:
Data bits op 8
Parity op None
Stop bits op 1
Flow control op hardware

• emeffert
Ik ben ff aan het uizoeken geweest en heb wat nokia drivers gevonden, alleen nu kwam ik erachter dat de software in mijn phone te oud is. Dus die zal ik waarschijnlijk moeten flashen.

Btw. ik heb dezelfde instellingen geprobeerd. Ook software flow control, omdat ze dat vermelden op de nokia site. Maar dat werkt dus ook niet.

Thnx anyway!

Verwijderd

Kijk eens naar de door mij geplaatste topic Compaq Ipaq + Nokia Cardphone 2.0 die ik geplaatst heb op 13-09-01.

Gr. benjamin

Verwijderd

ik heb een Cassiopeia EM-500 met een nokia 8210. Ik heb ook lopen klooien om m online te krijgen. Mijn settings kloppen nu eindelijk. Ik zit bij Vizzavi. Leuk en gratis. Ga naar inbox (op je em-500) -options -POP3Mail. Service (1/4)- vul je connectionnaam in- bij server de pop3 server (bij vizzavi: pop3.vizzavi.nl) - je userID en password uiteraard persooonlijk. Dan naar tabblad 2/4. Domain leeglaten -SMTP (bij vizzavi smtp.vizzavi.nl) - return adress is je toegewezen emailadres bij het aanmelden bij vizzavi. Tabblad 3/4: alleen MIME format aanvinken. Tabblad 4/4: full copy of messages en dan get file att. aanvinken. Klik dan finish. Ga dan onderaan naar Message -hier zijn de instellingen persoonlijk en hebben geen invloed op je verb. Bij adress idem. En storage ook.-------------dan onder start naar settings-connections-modem-new connection. Vul je providernaam in - bij modem generic IrDA modem en baudrate 19200 .- advanced, data bits 8, parity none , stop bits 1, flow control hardware, terminal nix aanvinken- onderaan TCp-IP.. use server assigned IP en de onderste 2 aanvinken. Dan name servers weer server assigned. Weer terug....country code en area code leeglaten. Bij phonenumber het inbelnummer (vizzavi is 0108805300) dan weer 2 aanvinken en dan (BELANGRIJK) extra string leeglaten!!! Dan finish. Onderaan zie je dialing. Location niet belangrijk. Localsettings Alleen tonedialing (GEEN COUNTRY EN AREA CODE) en bij dialing patterns--allemaal HOOFDLETTER G...............SUCCES

• emeffert
To Benjamin_Sisko:

Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem als jij had. Ik heb echter een Casio, ik zal eens kijken of ze daarvoor ook een andere ROM versie oid hebben.

Verder: Thnx allemaal!

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 15:54 schreef emeffert het volgende:
To Benjamin_Sisko:

Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem als jij had. Ik heb echter een Casio, ik zal eens kijken of ze daarvoor ook een andere ROM versie oid hebben.

Verder: Thnx allemaal!
nee.. julie rom versies zijn niet flashable..

• emeffert
Hmmmm, dan is dat dus niet de oplossing.
Waarschijnlijk moet ik dan toch mijn nokia 8810 flashen want ik heb iets gelezen op de nokia site dat ik minimaal software versie 4.05 nodig heb, en mijn telefoon heeft 4.03 :( .
Maar het blijft vreemd want met mijn revo werkt het allemaal prima.

Erik
Pagina: 1