Behangen over renovlies en latex

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Suus1978
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:41
Wij hebben eind vorig jaar de gang laten behangen met renovlies. Daarna is het 2x gesaust. Het zijn hele hoge wanden, egaal wit en er zit nu een scheur (achter het behang) over de hele breedte vanwege het werken van twee lagen. Omdat het egaal wit is, valt dat erg op. Dus ik dacht: gezellig behangetje eroverheen, dan valt het amper op. Maar kan dat wel? De renovlies zit er superstrak op, verwijderen zou zonde zijn. Het is ook gedaan vanwege scheuren in het stucwerk, maar die komen er nu toch doorheen. Iemand ervaring?

Alle reacties

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03
Dat kan prima mits het gewoon egaal is en overal goed vast zit. Even schuren zodat oneffenheden eraf zijn en dan kun je er zo over behangen. Ik heb het zelf ook op een deel van mijn wand gedaan. Je hoeft de wand ook niet voor te strijken ofzo omdat de zuiging al is opgeheven door de latex die er nu op zit.

...

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:57
Je kunt prima behangen over renovlies. Afhankelijk van hoe erg de scheur uitstulpt, heb je paar mogelijkheden:
- als scheur echt uitstulpt: behang insnijden net boven en onder de scheur, dat deel renovlies verwijderen (kan als je het kletsnat maakt), uitstulping wegschuren, nieuwe reep renovlies erin lijmen, naadjes eventueel opvullen (simpel vulmiddel) en bijschuren, en dat gedeelte van de muur verven in dezelfde kleur als nu. Of alsnog behangetje erover.
- als scheur enigszins of onregelmatig een beetje uitstulpt: probeer het behang te schuren en behang er daarna overheen.
- als jij het wel ziet, maar anderen alleen als je erop wijst: patroonbehangetje erover.

De zichtbaarheid heeft ook veel met Iichtinval te maken, dus als je een patroonbehang neemt met een gladde afwerking zie je het juist nog veel erger.
Ik heb overigens ook zo’n scheur van werkende lagen in de muur bij het trapgat, maar dat moet toch elke paar jaren wat worden bijgewerkt. Hou daar rekening mee als je huis nog steeds ‘werkt’.