Icoontjes rechts bovenin reageren raar bij bij ctrl+ klik

Pagina: 1
Acties:

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:03

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
De icoontjes rechts bovenin met username, vergelijker, dm's en notificaties reageert naar mijn idee raar op de ctrl+ klik of scrollknop.

Het begon bij het vergelijken. Als ik producten toevoeg om te vergelijken en dan in een nieuw tabblad wil vergelijken werkt dit niet. De scrollwiel knop werkt helemaal niet en ctrl + klik opent geen nieuw tabblad, maar opent de vergelijker in hetzelfde tabblad. Ik zou hierbij een nieuw tabblad verwachten.

Klik ik op mijn username met de scrollwielknop opent mijn profiel in een nieuw tabblad, zoals verwacht. Gebruik ik ctrl + klik wordt het menu daaronder geopend, alsof ik zonder ctrl klik.

Klik ik op het DM icoontje of de notificaties met de scrollwielknop dan opent de huidige pagina in een nieuw tabblad. Gebruik ik ctrl + klik wordt het menu daaronder geopend, alsof ik zonder ctrl klik.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-08 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zal wel komen door de events die op de elementen zitten waar de URL op zit. Via de browser debugger is de code een ramp om te lezen, want het is een grote lange regel. Maar het event verklaart het verschil in gedrag.

Dat de vergelijker niet opent met de middelstemuisknop is wellicht omdat er een actie zit achter de knop en geen directe URL. Die wordt immers dynamisch gemaakt nav wat er in de lijst staat. Je ziet hetzelfde bij de popup wanneer je in de productlijst een product toevoegt aan de vergelijker.

Commandline FTW

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het dm-, notificaties- en settings-icoon kunnen inderdaad wel gewoon een fallback-link krijgen. Voor de vergelijkingsfunctie is dat lastiger omdat de link inderdaad dynamisch wordt samengesteld op basis van de inhoud van dat moment.

Feit is wel dat het eigenlijk primair in-page functies zijn, en niet bedoelt zijn als directe navigatie. Ctrl+click wordt dan ook hetzelfde behandeld als een reguliere click, en activeert de functie.

Intentionally left blank