[WinXP] Unreal Tournament

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11 21:09
Ik heb pas geleden de final versie van Windows XP geinstalleerd. Cool proggie, maar op een punt zeer klote.
Hier zijn al meerdere topics over geweest, maar dat ging alleen maar over de beta's.

Mijn probleem:

Als ik Unreal Tournament speel gaat de mouse acceleration opeens aan, terwijl ik hem helemaal niet aan heb staan.
Is hier al een fix voor, of weet iemand hier de oplossing voor. Ik kan zo niet UT spelen.

• CypherMK
Iemand?? :)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
ja, ik had het probleem ook met een microsoft muis.
Wat ik heb gedaan, is de IntelliPoint software dus heel snel van m'n PC afgesodemieterd, en in Unreal Tournament de DirectInput aangezet, en de Auto Aim uit

bij mij heeft dit geholpen.

kan trouwens ook voorkomen dat je een beetje kuttig geluid uit je speakers krijgt, om dat op te lossen moet je het volgende doen:

Start > Settings > Control Panel > Sounds and Audio Devices > Audio > Sound Playback > Advanced. Vervolgens klik je op de tab Performance, en daar zet je bij hardware acceleration het pijltje op het 2e streepje van links.

Unreal Tournament is inderdaad beetje lastig onder WinXP, maar als je het een beetje tweaked, draait het aardig :)

• CypherMK
Iemand nog iets?

Verwijderd

Bij loopt UNreal / Tactical ops best wel kut vind ik dan vergeleken met dat het deed onder WIN 98se

Hoe trekken jullie dat weer recht onder XP? ik heb met NVmax een aantal zaken getweaked... verder gebruik ik det. 4 drivers en merk ik ook dat veel games geen Direct3d herkennen in XP... heel vaag...

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Nou ik kon dus duidelijk merken dat ie bij mij niet aan stond... dus heb ik hem zelf ff aangezet..

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

How?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tot nu toe geen problemen gehad met die combo. Nou ja, bijna niet, ik heb wel 2 system-freezes gehad. Beide bij de start van een nieuwe map.

Misschien maakt het stiekem wel wat uit dat ik UT nooit onder XP geinstalleerd heb: Dualboot W98/WXP, waarbij UT (GOTY edition) onder Windows 98 geinstalleerd is, en vanuit XP gewoon opgestart kan worden.

* JumpStart moet wel nog steeds een ander probleem oplossen: [topic=219020/1/25]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Hmz in DXDIAG staat direct 3d wel aan... maar sommige games herkennen geen direct 3d vaag... wel net die DX test gedaan... probleem met Direct Draw full screen mode.. je ziet die kubus agan en dan stopt die ermee en vraagt of ik een bouncing kubus zag, maar ik zag hem maar een halve sec.

Verwijderd

niemand?

• CypherMK
Iemand nog iets?

Verwijderd

Misschien de Mouse sense omlaag zetten?
bv van 3.00 naar 2.00

• CypherMK
Op maandag 01 oktober 2001 18:54 schreef TheChosen het volgende:
Misschien de Mouse sense omlaag zetten?
bv van 3.00 naar 2.00
Dat heeft er niks mee te maken. Als ik mijn muis sneller beweeg, dan vliegt mijn view 20 keer in de ronde.

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 06:46
Enhanced pointer precision uitschakelen bij de muis instellingen

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:27

Ankh

|true

bij mij loopt UT als een :z tering loopt nog beter dan win98 en winme en win2000 :+

ik had een aantal IRQ conflicts met het geluid.. dus bellabberd geluid |:( want hij was geshared met de highpoint 370 drivers en de muis oftwel 4 "dingen" op 1 IRQ, ja en dat kan niet. ik zou maar eens kijken of jullie dat ook maar hebben

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik snap niet wat jullie hebben met Win XP maar bij mij lopen alle spellen als een tiet echt lekker snel :7

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• CypherMK
Alles loopt perfect, spellen gaan vloeiend, 3dmark scores zijn beter. alleen bij spelletjes (waaronder UT), schakelt hij ineens mouse acceleration weer aan, terwijl die gewoon uit staat.

• CypherMK
Alles loopt perfect, spellen gaan vloeiend, 3dmark scores zijn beter. alleen bij spelletjes (waaronder UT), schakelt hij ineens mouse acceleration (enhanced pointer precision) weer aan, terwijl die gewoon uit staat.

• CypherMK
Alles loopt perfect, spellen gaan vloeiend, 3dmark scores zijn beter. alleen bij spelletjes (waaronder UT), schakelt hij ineens mouse acceleration (enhanced pointer precision) weer aan, terwijl die gewoon uit staat.

• CypherMK

• CypherMK

• CypherMK
Hoe kon dat hierboven nou gebeuren :?

Verwijderd

HAHAH LOL,

Anyway MOusespeed op 2.0 zetten lachen met jou... die staan op 16.0 dat speelt pas vet relax... anyway
Ja ik heb veel Devices op same IRQ, maar schijnt niks uit te maken onder XP en 2K... plus je kan het ook niet veranderen, wordt door ACPI geregeled... beetje jammer dus.

Ik heb nog geen 3Dmark getest zal dat is ff doen

• CypherMK
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:43 schreef -KOD- het volgende:
HAHAH LOL,

Anyway MOusespeed op 2.0 zetten lachen met jou... die staan op 16.0 dat speelt pas vet relax... anyway
Ja ik heb veel Devices op same IRQ, maar schijnt niks uit te maken onder XP en 2K... plus je kan het ook niet veranderen, wordt door ACPI geregeled... beetje jammer dus.

Ik heb nog geen 3Dmark getest zal dat is ff doen
Maar dat is alleen maar de mousespeed, ik wil die acceleratie uit hebben :)

• CypherMK
Iemand nog een suggestie?

Verwijderd

Kan je niet gewoon je mouse drivers deinstaleren en de standaar windows driver nemen?

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03 09:14
ik heb het ook !!!!!!!!! *GEHAD*

:)

oplossingen:

dxdiag -> hardware accelaration uitzetten (sound etc, live geluidskaart hapert in UT en XP erg vaag, :? )
muis -> enhance pointer precision UIT!!!, speed in het midden
UT -> speed op 5 (vroeger in win98 op 7,8 :) )

alles werkt nu toppie,

ik moest XP installen omdat win98 1gb ram niet aankon ;(

nu gaat fraggen weer heerlijk!!!! B-)

• CypherMK
Ik zal het vanavond eens proberen!!

• CypherMK

Verwijderd

ik weet van de problemen, en iedereen heeft er last van...

als je het niet merkt, jammer dan, waarschijnlijk ben je dan een n00bje of heb je altijd al met mouse acceleration gespeeld...

ik speel zelf veel meer CS, maar dit is gewoon een bug in winXP en doet zich voor met vrijwel ieder spel...

voor cs en q3 zijn er cmd line commands voor... voor UT weet ik niet, dat heb ik nogh niet echt geprobeerd, -> ga ik zo doen :)

ik heb btw MS een mailtje gestuurd en gevraagd om een snelle bugfix..

ik heb echt alles al geprobeert...

en het jammere is dat de rest van winxp gewoon zo lekker draait dat ik niet meer terug wil naar een oudere versie...

btw voor meer info, tjek dit:

[topic=208307/1/25]

als ik niet binnen een week antwoord krijg van microsoft zal ik het webadres posten en ga ik ze spammen... want ik word er inmiddels echt niet goed van.. ik wil gamen...

tjek voor de mail btw: http://ifc.gamepoint.net/bugsubmit.htm

• Outl@w
  • Laatst online: 09-11 20:53
Blijft je verstuur knop hangen ofzow :?

Feyenoord!

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 12:45 schreef CyberTijn_ het volgende:
ja, ik had het probleem ook met een microsoft muis.
Wat ik heb gedaan, is de IntelliPoint software dus heel snel van m'n PC afgesodemieterd, en in Unreal Tournament de DirectInput aangezet, en de Auto Aim uit

bij mij heeft dit geholpen.

kan trouwens ook voorkomen dat je een beetje kuttig geluid uit je speakers krijgt, om dat op te lossen moet je het volgende doen:

Start > Settings > Control Panel > Sounds and Audio Devices > Audio > Sound Playback > Advanced. Vervolgens klik je op de tab Performance, en daar zet je bij hardware acceleration het pijltje op het 2e streepje van links.

Unreal Tournament is inderdaad beetje lastig onder WinXP, maar als je het een beetje tweaked, draait het aardig :)
Je rommelt hier meteen met je hele systeem want je zet hardware... op minder en je verwijdert je mouse drivers ook nog .. dus als je dit een goede oplossing vind :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* Het Databeest draait UT op WinXP zonder problemen. Beter dan op win2k zelfs! :9

🌞🍃

Verwijderd

Bij mij draait ie ook prima alleen dat mouse zooitje dan, tis maar wat je gewend ben als je al een jaar lang met win9x hebt gespeeld is het ff wennen met winXP,voor n00bs niet ....

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 04-11 18:25
ik had nou juist die logitech intellipoint zooi erop gezet omdat ik zonder dus ook van die irritante muis accelleratie kreeg
als je in die logitech software dan de mouse acc. uit zet
dan heb je er geen last meer van
staat ie in windows ook uit maar dat vind ik helemaal geen probleem

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

ik heb die logitech drivers toch echt geprobeert, maar het helpt (bij mij iig) geen ene aarsie

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 22:36 schreef CypherMK het volgende:
Ik heb pas geleden de final versie van Windows XP geinstalleerd. Cool proggie, maar op een punt zeer klote.
Hier zijn al meerdere topics over geweest, maar dat ging alleen maar over de beta's.

Mijn probleem:

Als ik Unreal Tournament speel gaat de mouse acceleration opeens aan, terwijl ik hem helemaal niet aan heb staan.
Is hier al een fix voor, of weet iemand hier de oplossing voor. Ik kan zo niet UT spelen.
ik kan prima unreal spelen onder xp ik fraq als de beste

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:36

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

bij unreal tournament moet je in de options direct input aanzetten...works for me....

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op woensdag 28 november 2001 22:15 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

ik kan prima unreal spelen onder xp ik fraq als de beste
ik geloof niet dat hij ier wat aan heeft

Verwijderd

Ik gebruik winXP en win ME alle twee, ik speel op alle 2 weleens UT, dus steeds instellingen wijzigen per os..
Niet echt super ./.

Verwijderd

die mannen van MS gaan gewoon die bug oplossen en wel snel, stelletje hoeren daaro man :(

Verwijderd

Kan je dat niet wijzigen in het configuratiescherm, dat werkte volgens mij bij mij wel. Ik heb er iig. geen last van, UT werkt goed.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:28
Op woensdag 03 oktober 2001 12:34 schreef CypherMK het volgende:
Misschienw at minder vaak drukken en wat langer w88 :+

Verwijderd

Bij mij loopt UT ook wel lekker in XP, op die mouse-accelaration na, die moet ik voor het spelen altijd ff uitzetten, maar verder loopt de boel wel lekker.
Maar wat wel een irritant probleem is dat UT schokt. Ik draai op 1280*1024*32 met mijn Kyro II 64 MB. De gemiddelde fps is 75 en hij is bij elke seconde ook rond dat getal maar hij schokt wel. Komt dat misschien door mijn muis/toetsenbord combi of zo? (heb een cordless desktop pro) Of misschien door verkeerde drivers?

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 22:15 schreef Rippie het volgende:
Bij mij loopt UT ook wel lekker in XP, op die mouse-accelaration na, die moet ik voor het spelen altijd ff uitzetten... blabla knip
dat is dus het probleem. je kan het niet uit zetten... ik niet althans... en ik durf te wedden dat jij ook nog steeds met MA speelt in games :(

Verwijderd

Nee hoor, als ik in mijn Logitech-proggie MA uitzet speel ik echt zonder die lekkere accelaration. Zo speelde ik het ook op Win ME. Maar het enige irritante is dus die schokkerigheid in UT. Mijn videokaart moet wel goed zijn, alleen waaraan kan het liggen?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> SP -> Hoort iig. niet in WOS :).

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

hoe merk je die "acceleratie" precies?

Ik had het in het begin wel dat mijn muis heel ehh "Stroperig" werd.

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

des te sneller je je muis beweegt hoe meer je muis over je scherm beweegt...

voorbeeldje:

als je je muis met 10 km/u beweegt over 10 cm op je muismat gaat ie 20 cm op je scherm

en als je je muis met 20 km/u beweegt over 10 cm op je muismat gaat ie 40 cm op je scherm..

niet echt handig voor games dus
Pagina: 1