Mijn vraag:
Wanneer ik op de Watch Google Wallet open en op het +-teken tik om een betaalkaart toe te voegen, wordt het proces naar mijn telefoon doorgestuurd. Op mijn telefoon krijg ik direct de melding:
“Er is iets misgegaan. Probeer het over enkele minuten opnieuw.”
Ik kom dus niet eens bij het scherm waarop ik een betaalkaart kan selecteren of toevoegen.
Mijn oude Galaxy Watch Ultra uit 2024 kon destijds wél met mijn ABN AMRO-pas worden gebruikt voor contactloos betalen. De nieuwe Ultra 2 is inmiddels volledig gereset en opnieuw ingesteld, inclusief het terugzetten van de back-up van mijn oude Watch.
ABN AMRO heeft inmiddels mijn probleem onderzocht en hun IT-afdeling heeft aangegeven dat zij de bestaande digitale tokens/registraties voor Wear OS/Google Pay volledig hebben verwijderd en opgeschoond. Volgens ABN ligt de foutmelding die ik krijg bij Google Wallet.
Heeft iemand dit probleem met een Galaxy Watch Ultra 2 en ABN AMRO ook gehad en uiteindelijk kunnen oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung Galaxy Watch Ultra 2 (47 mm, LTE)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Oude Galaxy Watch Ultra werkte eerder wél met ABN AMRO voor contactloos betalen.
Samsung heeft gisteren aan me gevraagd de telefoonlog door te sturen en misschien dat het dan wordt meegenomen in een toekomstige update maar dat zou betekenen dat ik tot die tijd niet met het horloge kan betalen? Lijkt me ietwat vreemd.
Sorry voor het lange bericht maar wilde graag het probleem en de inmiddels geprobeerde oplossingen zo duidelijk mogelijk omschrijven.
Bedankt voor jullie eventuele support
.
Groetjes,
Pebbie
Mijn vraag
Ik krijg mijn ABN AMRO-betaalpas niet toegevoegd aan Google Wallet op mijn Samsung Galaxy Watch Ultra 2.Wanneer ik op de Watch Google Wallet open en op het +-teken tik om een betaalkaart toe te voegen, wordt het proces naar mijn telefoon doorgestuurd. Op mijn telefoon krijg ik direct de melding:
“Er is iets misgegaan. Probeer het over enkele minuten opnieuw.”
Ik kom dus niet eens bij het scherm waarop ik een betaalkaart kan selecteren of toevoegen.
Mijn oude Galaxy Watch Ultra uit 2024 kon destijds wél met mijn ABN AMRO-pas worden gebruikt voor contactloos betalen. De nieuwe Ultra 2 is inmiddels volledig gereset en opnieuw ingesteld, inclusief het terugzetten van de back-up van mijn oude Watch.
ABN AMRO heeft inmiddels mijn probleem onderzocht en hun IT-afdeling heeft aangegeven dat zij de bestaande digitale tokens/registraties voor Wear OS/Google Pay volledig hebben verwijderd en opgeschoond. Volgens ABN ligt de foutmelding die ik krijg bij Google Wallet.
Heeft iemand dit probleem met een Galaxy Watch Ultra 2 en ABN AMRO ook gehad en uiteindelijk kunnen oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung Galaxy Watch Ultra 2 (47 mm, LTE)
- Model: SM-L715F
- One UI Watch: 9.0
- Wear OS: 7.0
- Google Wallet op de Watch: meest recente versie / bijgewerkt
- Google Play-services op de Watch: 26.30.32
- Samsung Galaxy-telefoon met Galaxy Wearable
- ABN AMRO-betaalpas / Mastercard Debit
- Google Wallet wordt gebruikt voor contactloos betalen via de Watch
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Oude Galaxy Watch Ultra werkte eerder wél met ABN AMRO voor contactloos betalen.
- Nieuwe Galaxy Watch Ultra 2 volledig gereset naar fabrieksinstellingen.
- Daarna opnieuw gekoppeld via Galaxy Wearable.
- Back-up van de oude Watch vanuit Samsung Cloud volledig teruggezet.
- Google Wallet op de Watch bijgewerkt.
- Google Play-services op de Watch gecontroleerd/geüpdatet.
- Telefoon en Watch meerdere keren opnieuw opgestart.
- Bluetooth- en internetverbinding gecontroleerd.
- Schermvergrendeling/PIN op de Watch ingesteld, zoals vereist voor Google Wallet.
- Google Wallet opnieuw geopend en geprobeerd via het +-teken een kaart toe te voegen.
- Iedere keer krijg ik op de telefoon direct de melding “Er is iets misgegaan. Probeer het over enkele minuten opnieuw”, nog voordat ik een kaart kan kiezen.
- ABN AMRO heeft het probleem onderzocht.
- ABN AMRO heeft alle oude digitale Google Pay/Wear OS-tokens aan hun kant verwijderd en opgeschoond.
- Daarna opnieuw geprobeerd: exact dezelfde foutmelding.
- Google Wallet Support is inmiddels benaderd maar stiekem hoop ik dat jullie me eerder op weg kunnen helpen.
- Als ik via de webbrowser e/o telefoon naar Google Wallet ga dan zie ik daar mijn betaalpas staan. Maar die moet ik dus ook zien in de Google Wallet op mijn Watch Ultra 2 en dat is niet het geval.
Samsung heeft gisteren aan me gevraagd de telefoonlog door te sturen en misschien dat het dan wordt meegenomen in een toekomstige update maar dat zou betekenen dat ik tot die tijd niet met het horloge kan betalen? Lijkt me ietwat vreemd.
Sorry voor het lange bericht maar wilde graag het probleem en de inmiddels geprobeerde oplossingen zo duidelijk mogelijk omschrijven.
Bedankt voor jullie eventuele support
Groetjes,
Pebbie