Toon posts:

Ervaringen Ricoh branders.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn A-open pakt sinds kort niet alle 80 min. cd's meer (die het bij een ander wel doen) (brander kan de snelheid om te branden niet bepalen). En nou heb ik me pa zover gekregen dat ie een andere brander wil halen.

Nou is mijn oog gevallen op de Ricoh MP7163A-DP
Dit is em dus
Deze brander is te koop bij de MM voor 199,- Mark.

Is deze brander wat of kan ik beter wat anders kopen??

Thnx.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Ik heb een MP7080a, ben er niet zo super tevreden over, hij doet het op zich goed, maar maakt rare geluiden tijdens het draaien op hoge snelheden de laatste tijd.

Verwijderd

ik heb er slechte ervaringen mee. 5 van de 10 cds zijn gaar.

Ricoh :r

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Vinnik wel erg weinig voor een 16 speed.

Volgens mij is het een 7063 (6speed) die ze daar hebben. Of heb je hem daadwerkelijk gezien? Ik bedoel, de 7125 (12 speed) staat voor 369 in de pricewatch.

Ricoh vind ik nog steeds een heel goede brander. Ik heb de 7040a gekocht 2,5 jaar geleden, geflasht naar 7060 (6x4x24) en hij heeft nooit zelf gezorgd voor een coaster. Alleen mijn eigen fout (bronbestanden wissen tijdens burn, dat werk). Alleen vreet hij geen Platinums. Daar begint hij niet eens aan.
Collega van mij heeft er toen ook een gekocht en die doet het ook nog steeds als een dolle, ook op 6 speed.
We hebben er VCD, SVCD, audio, mp3, ISO's, alles mee gebrand.
Firmware ondersteuning van Ricoh is heel goed.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb em toevallig op de duitse MM website gezien maar nu staat ie er helaas niet meer op. Maar het is idd goedkoop ja. En in de consumenten gids zijn 2 Ricoh burners getest (wel allebei andere als deze dus) maar die 2 stonden toch alle 2 bij het goed lijstje!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Neem maar van mij aan, dat was een foutje. Morgen zal hij er wel voor DM 299 staan.

Het blijft een goede burner, maar een LiteOn is toch billiger denk ik. En die zijn ook prima
(die 16x10x40 heb ik nu dus, puur omdat ik de Ricoh te duur vond)

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 11:29

Rollerjooster

OhNoNotHim

in 1 jaar tijd pas 2 gare CDs gehad, en dat lag waarschijnlijk aan de CDs.
Ik vind Ricoh OK.

Forza Mucca!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 08:42

robhof

Lembongan view

Heb zelf de Lite On 12x10x32 brander en die bevalt uitstekend! De burn-proof is perfect en hij kost maar f 230,-! Een aanrader!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 23:54 schreef robhof het volgende:
Heb zelf de Lite On 12x10x32 brander en die bevalt uitstekend! De burn-proof is perfect en hij kost maar f 230,-! Een aanrader!
Heb ik ook een cd-rom speler van! Heeft altijd goed gedaan.

Welk merk zou ik het beste kunnen kopen dan??

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 22 september 2001 00:20 schreef quility het volgende:

[..]

Heb ik ook een cd-rom speler van! Heeft altijd goed gedaan.

Welk merk zou ik het beste kunnen kopen dan??
Ik denk dat ze beide erg goed zijn. Als het verschil meer dan 50 gulden is pak je de goedkoopste. Als het minder is, wordt het moeilijk. Zoek ff verder in het forum voor Opslagmedia naar Ricoh en LiteOn. Je krijgt dan wel het idee dat de helft van de Gotters een LiteOn heeft, een kwart Plextor en een kwart "overig".

Veel succes met kiezen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Alleen maar goede ervaring met ricoh..

Ik heb nog steeds een MP6200S (double speed brander), die dus al heel wat jaartjes meegaat, al heel veel CD's heeft mogen verwerken, en nog steeds geen problemen geeft..
Maar hoe het met de nieuwere zit weet ik dus niet..

• poes
  • Laatst online: 29-04 15:22
Ik heb vorig jaar een Ricoh 7080 gekocht op de HCC-markt.

Daarvoor had ik een Philips 6310 ofzo. Die was echt slecht.
Ik ben supertevreden met de Ricoh, pas een cd mislukt en er zit een redelijk grote buffer op.

Als ik nu opnieuw zou moeten lopen zouden de branders van Lite-ON zeer hoog op de lijst staan. Kosten niets en de ervaringen tijdens testen zijn goed.

Ik weet trouwens niet of Ricoh nu ook burn-proof branders heeft.

Dat van die rare geluiden is soms waar. Hier heb ik het af-en-toe. Het apparaat doet zijn werk gewoon goed.

Tip: koop in ieder geval geen Philips.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:09
ik heb nu 1 gare cd in een half jaar, en ik heb er zo'n beetje 1000 mee gebrand, dus niks te klachen...

ik vind ricoh :9
Op vrijdag 21 september 2001 23:49 schreef Rollerjooster het volgende:
in 1 jaar tijd pas 2 gare CDs gehad, en dat lag waarschijnlijk aan de CDs.
Ik vind Ricoh OK.

Verwijderd

moved HA >> OM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb btw ook nog een Yamaha brander zien staan. Deze heeft een 8(!) mb buffer en die Ricoh heeft maar een 2 mb buffer Hier gaat het om

Maar in de consumentengids werd de Yamaha als Slecht getest.

Dis dus niet wat?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 22 september 2001 11:25 schreef quility het volgende:
Ik heb btw ook nog een Yamaha brander zien staan. Deze heeft een 8(!) mb buffer en die Ricoh heeft maar een 2 mb buffer Hier gaat het om

Maar in de consumentengids werd de Yamaha als Slecht getest.

Dis dus niet wat?
Niet doen. Heeft geen Burnproof of Justlink. En als je mag kiezen moet je altijd voor de burnproof gaan. op 16 speed is de buffer leeg in 8/2,4= 3,33 seconden en dan sta je droog.
Ik wil de consumentengids nou niet echt bestempelen als bijbel om hardware mee te kopen :+ maar in dit geval kan ik me wel in hun mening vinden.

Oh enne -->poes, nieuwe Ricoh branders hebben Justlink/Justspeed. Werkt hetzelfde als Burnproof, heet anders.

Verwijderd

Heb de Ricoh 7063 gekocht voor 179,- en ben er nog steeds blij om dat ik juist een Ricoh heb gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het een ricoh!!!
Of ze moeten een mooie plextor in de aanbieding hebben!

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

En in de consumenten gids zijn 2 Ricoh burners getest (wel allebei andere als deze dus) maar die 2 stonden toch alle 2 bij het goed lijstje!
:r de consumenten gids, wat weten die nou van branders (of wat dan ook) af, als je dan de "beste keus" neemt dan weet je alleen zeker dat je een natuurlijk afbreekbaar kartonnen doosje heb waarbij de inkt niet eerst op dieren is getest...

(no flame intended, ben allen niet zo blij met de consumentengids...)

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Plextor koopt hun loopwerken trouwens in bij Ricoh. (dit wil niet meteen zeggen dat Plex en Ricoh dezelfde kwaliteit branders maken...)

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 19:56 schreef ir_overclocked het volgende:

[..]

:r de consumenten gids, wat weten die nou van branders (of wat dan ook) af, als je dan de "beste keus" neemt dan weet je alleen zeker dat je een natuurlijk afbreekbaar kartonnen doosje heb waarbij de inkt niet eerst op dieren is getest...

Hehe dies goed. Maar gewoon ter aanduiding wat zei ervan vonden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 19:56 schreef ir_overclocked het volgende:

[..]

Hehe dies goed. Maar gewoon ter aanduiding wat zij ervan vonden.

Anders doe het ff dubbel ofzo?? :?

Verwijderd

De Ricoh heeft maar één nadeel, de CDlade is nogal gevoelig, dwz je hoeft er maar even aan te komen en hij gaat al dicht, tenminste bij die van mij (7063) en de CD pakt er niet lekker uit, kun je het best doen met je wijsvinger in het middengat en dan met je middelvinger en duim de CD pakken. Maar ja, alles went en voor de rest is ie 100%.

• Duckpower
  • Laatst online: 08:18
Zelf heb ik de MP7125A nu een klein half jaartje en die bevalt nog steeds goed. Het is alleen jammer dat ie geen SD2 beveiligingen kan kopieren, zoals de meeste branders trouwens.

Tot nu toe heb ik nog geen spijt van mijn keuze om een Ricoh te nemen ipv een Plextor, die toch wat duur werd.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Pagina: 1