Een kennis van mij kreeg vandaag via het UWV een bericht van een neprecruiter. Het bericht werd verstuurd via het mailadres "noreply@uwv.nl" (er is dus weinig twijfel over de herkomst van het bericht). Het zou in ieder gaan om het door het UWV geven van inzage in CV's die op de website werk.nl staan vermeld. Het bericht begin met de volgende aanhef: "Door gewijzigde voorwaarden van het werk.nl/UWV richt ik mij direct tot jou met een aanvraag.". In het bericht wordt onder meer gevraagd om het toezenden van een recent CV, een telefoonnummer en nog een aantal andere persoonsgegevens. Ik heb werkelijk geen idee wat er hier bedoeld wordt met 'gewijzigde voorwaarden' maar het lijkt erop dat het UWV weinig heeft geleerd over het verstrekken van gegevens sinds eerdere datalekken zoals dit lek.
In het geval van mijn kennis wordt verwezen naar een recruiter met een website zonder fysiek contactadres of postadres. De afbeeldingen van de medewerkers op de website zijn daarnaast duidelijk door AI gegenereerd. Wie het aandurft kan hier of hier een kijkje nemen.
In het geval van mijn kennis wordt verwezen naar een recruiter met een website zonder fysiek contactadres of postadres. De afbeeldingen van de medewerkers op de website zijn daarnaast duidelijk door AI gegenereerd. Wie het aandurft kan hier of hier een kijkje nemen.