Hoi allemaal,
Binnenkort wil ik een keukenrenovatie uitvoeren thuis. We hebben op dit moment standaard witte keukentegels. We willen als onderdeel van de keukenrenovatie, de witte keukentegels + spachtelputz verwijderen tbv een composiet backsplash/achterwand. De keuken wordt groter (U-vorm), ipv een klein keukenblok zoals we nu hebben aan maar één kant van de keuken.
De keukenrenovatie betreft o.a.:
Alvast bedankt voor alle input, het wordt erg gewaardeerd!
:strip_exif()/f/image/rzdiJqXbDMcyPUuqrw9YX9HW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uSfIOYBCXkliqjHs6IeLWTy6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OsKIpsSt46iXphuG2SRz6hCq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ggJRSginAYTnIXdYGRWyWW9L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZQsCRSsBq5WdgIlamZSqsTeX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D9EPf13ujw5y3wayoxMAj1lo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/05yH4bZIO0YHBDRbtZb37euJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort wil ik een keukenrenovatie uitvoeren thuis. We hebben op dit moment standaard witte keukentegels. We willen als onderdeel van de keukenrenovatie, de witte keukentegels + spachtelputz verwijderen tbv een composiet backsplash/achterwand. De keuken wordt groter (U-vorm), ipv een klein keukenblok zoals we nu hebben aan maar één kant van de keuken.
De keukenrenovatie betreft o.a.:
- Het wegtikken van de bestaande keukentegels en het verwijderen van de tegel-lijmresten (zie oranje kaders).
- Op de plek waar een composiet backsplash komt (zie groene kaders op de foto’s), het bestaande spachtelputz verwijderen.
- Wat is de aanbevolen/geschikte ondergrond, om een zware composiet backsplash, goed te laten hechten? Kan ik simpelweg de keukentegels+lijmresten en het spachtelputz verwijderen zodat de betonnen ondergrond van de muren weer zichtbaar is, of moet ik daarna het laten stucen/dunpleisteren als ‘tussenmateriaal’, alvorens de composiet achterwand wordt geplaatst?
- Hoe haalbaar is het om het spachtelputz netjes te verwijderen, zonder dat het overige spachtelputz beschadigd raakt? Kan het netjes (met een rechte lijn) in vierkante/rechthoekige stukken worden weggehaald, of is dat moeilijk/onmogelijk?
Alvast bedankt voor alle input, het wordt erg gewaardeerd!
:strip_exif()/f/image/rzdiJqXbDMcyPUuqrw9YX9HW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uSfIOYBCXkliqjHs6IeLWTy6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OsKIpsSt46iXphuG2SRz6hCq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ggJRSginAYTnIXdYGRWyWW9L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZQsCRSsBq5WdgIlamZSqsTeX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D9EPf13ujw5y3wayoxMAj1lo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/05yH4bZIO0YHBDRbtZb37euJ.jpg?f=fotoalbum_large)