Werklaptop (AI) budget € 3.500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zmm272
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 17-08 20:27
Wat ga je met je laptop doen?
Met name: werken. Voor mijn werk heb ik een tool gebouwd met AI welke duizenden documenten (PDF, Excel, afbeeldingen, andere visuele documenten) met doorlopen en vervolgens analyses erop uitvoeren. Ik verwacht dat het aantal te verwerken naar de toekomst toe zal toenemen. De documenten worden bewerkt door Claude CoWork, Codex etc gebruikmakend van mijn eigen laptopresources. Daarnaast neem ik deze laptop mee naar klanten toe (uitstraling en stilte). Gamen is een pré.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal 3.500 euro exclusief btw.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja zeker, van en naar mijn klanten toe.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee.

Laptop die ik zelf op het oog heb:

1) https://www.caps.nl/laptops/msi-stealth-16-aiplus-b3wi-016nl-copilotplus-pc-intel-core-ultra-9-386h-laptop-406-cm-16-quad-hdplus-32-gb-ddr5-sdram-1-tb-ssd-nvidia-geforce-rtx-5080-wi-fi-7-802-11be-windows-11-pro-zwart-id-1020438.html

2) https://www.axitech.be/nl/nb-ret-be-h7606wp-rj129x-be-90nb15k1-m008m0.html?utm_source=chatgpt.com

Alle reacties

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik zou in jouw geval zeker voor 64gb gaan als je zo veel resources moet verwerken, met 32GB zit je met claude, een docker etc. al zo aan je geheugen. Je hebt voldoende budget om dat te bereiken. Wil je een lokaal AI model draaien? Dan moet je een GPU met voldoende geheugen zoeken. Of heb je tools geprogrammeerd met AI die het reken werk op je PC doen? Dat maakt nogal verschil waar de resources daadwerkelijk nodig zijn.

>> Signature?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:09
Wellicht is een Apple een optie?
De M-series processors hebben grote hoeveelheden unified RAM wat specifiek voor AI/LLM heel gunstig is...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:43

BaRF

bijna kerst

Is het niet een beter idee om het gamen op een andere machine te doen dan een zakelijke laptop die je meeneemt naar klanten?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Lightfeet078
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18-08 16:25
Apparatuur met die AMD AI 395+ is dan denk ik wel interessant voor je.

Is ook goed genoeg voor normale games en volgens reviews erg goed met AI workloads.

uitvoering: ASUS ROG Flow Z13 (2025) GZ302EA-RU004W (Qwerty toetsenbord) Zwart

Qua memory alleen de 32GB's te krijgen hier in NL jammer genoeg, maar in het buitenland tot 128GB. Zal wel goed prijzig zijn mocht je die vinden, en formaat is ook een dingetje (is meer tablet als laptop).

ASUS ProArt PX13 HN7306EA-LX004X: beste prijzen, echte reviews en specificaties - Tweakers

Dit is wel echt een laptop, 64GB geheugen en ziet er prima uit.

AMD Strix Halo/Ryzen AI Max+ 395 for AI – An Honest Review

Hopelijk heb je wat aan deze tips ;-)