Welke kakkerlak, plaag of onschuldig? [versie 2]

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 13:19
Ik had al een post geplaatst in een ander topic met dezelfde vraag, maar helaas geen reactie gehad. Ik ben inmiddels een viertal van deze jongens in huis tegen gekomen en ik ben driftig aan de schoonmaak geweest maar verder niets meer tegen gekomen. Kan iemand mij vertellen of ik me zorgen moet maken om deze exemplaren? Dit in huis is ongeveer mijn ergste nachtmerrie, dus ik hoop dat het meevalt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5IP2kxZvmosvo0AX6jS5rLzdIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qs5nRUWkTSYdMEVhm6lSwWEZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Harold Finch
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Er bestaan zo’n 5000 verschillende soorten kakkerlakken die soms ook nog bijzonder veel op elkaar lijken. Van een foto is het eigenlijk lastig uitsluitsel te geven. Dat gezegd hebbend ben ik vergelijkbare exemplaren tegengekomen zoals op jouw foto. Het lijkt op een boskakkerlak, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. De exemplaren die ik heb gezien waren overigens kleiner.

Vannacht zag ik er zelf toevallig nog eentje kruipen. Wilde eigenlijk een foto ervan, maar ik was bang dat ie snel weg zou rennen als ik het licht aan zou doen dus gelijk met een papiertje geplet.

In welke omgeving heb je ze eigenlijk gespot? Ik woon zelf in een groot dorp in de randstad. Relatief dichtbebouwd. Niet per se de omgeving waar je deze soort zou verwachten - al las ik dat ie wel degelijk voorkomt in stedelijke gebieden.

Zelf vermoed ik dat ze hier via de balkondeur naar binnen komen (tweede verdieping appartement). Er zit een plisséhordeur voor, maar die sluit niet 100% af.

[ Voor 3% gewijzigd door Harold Finch op 16-08-2026 15:40 ]

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 13:19
Ik woon in een klein dorp aan de rand van landbouwgrond. Ik ben er ook een tegen gekomen aan de buitenkant van de hor, ik denk dat de horren niet helemaal aansloten en dat ze snachts naar binnen zijn gekomen. Ik heb inmiddels alles gesloten en toen ben ik nog een exemplaar tegen gekomen die volledig stil zat en ook niet wegrende, ik gok daarom zelf op een dwarsbandkakkerlak die kennelijk buiten horen te leven en passief worden in droge lucht (airco staat aan). Ik begreep dat dit type meer aanwezig is bij lange droge en warme periodes die we nu hebben gehad, dus dat zou verklaren waarom ik ze nu voor het eerst zie.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Niet dubbel posten, kan gewoon in Welke kakkerlak, plaag of onschuldig? Misschien gewoon even wat geduld hebben :).

Dit topic is gesloten.