melding wanneer je de grens over gaat op je telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jan.Nop
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 19:27
Mijn vraag
.eet dat het verplicht is en dat Simpel /odido dit niet uit ( kunnen/willen) uitzetten. Heb een Redmi C 14 telefoon.

Zit groot gedeelte van jaar op camping net na drielandenpunt richting België / de camping staat officieel in Aken. Volgende gebeurd dus minimaal 1 keer per dag: Melding dat je in België , Nederland en via Vaals naar Aken dus melding dat je in Duitsland bent en dat je zelfde tarief als Nederland hebt. Terug, Eerst van Duitsland naar Nederland, dan boven bij drielandenpunt, België en Duitsland. Heb een dagtaak zo langzamerhand aan die meldingen.

Contact met Simpel: kunnen er niets aan doen. Misschien een instelling op telefoon toestel? Google geeft aan dat er wel providers zijn die een trucje hebben om de wet te omzeilen en dat je die meldingen uit kan zetten. Helaas, ik kan niet op mijn Remi C 14 vinden. Weet iemand mij te helpen of dit niet op toestel zit of dat ik moet berusten in die stroom meldingen? Dank voor lezen. Jan..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Redmi C 14 en Simpel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Simpel geraadpleegd en googelen

Alle reacties

• petervandenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:23
Weet niet welk OS je draait op telefoon, maar met Android 16 kun je per contact, deze blokkeren. Of bij Berichten (de Welkom in het buitenland SMS, die je volgens mij bedoelt) deze meldingen niet meer tonen op je scherm/meldingsstipje.

• Jan.Nop
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 19:27
top idee!!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Huh, je kunt toch gewoon handmatig instellen welke provider je mee verbonden wilt zijn (en dus niet automatisch een netwerk kiezen, en daarmee vwrkom je het vele geswitch dus)? En ja, dan moet je er wel aan denken dat weer uit te zetten later, maar je komt er meestal snel genoeg achter dat niks werkt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wilke op 15-08-2026 20:20 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Doe je normaal veel met SMS? Anders laat je gewoon sms lekker negeren in notificaties etc...

404 Signature not found

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
@SMSfreakie eindelijk een topic naar je hart! :D

Koop al mijn ads!

Pagina: 1