Advies nodig voor tweede monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dylanleetje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-08 20:47
Ik zoek een?
Nieuwe monitor! Graag een OLED paneel met 1440p resolutie. Maar er zijn tegenwoordig zoveel verschillende type, dat ik gewoon niet meer weet welke OLED beter is. Dus heb ik jullie hulp nodig.

Ik wou een 4k scherm maar omdat videokaarten die 4k kunnen gamen erg duur zijn blijf ik maar gewoon bij 1440p

Wat is je budget?
Ik zou graag een hoge kwaliteit monitor willen dus als het extra geld kost en het het waard is wil ik best bij leggen. Ik zat te denken aan zo'n 500 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben fan van asus en dan met name de ROG serie. Maar als jullie betere opties hebben sta ik daarvoor open!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou dus een 2e monitor willen en dat word dan mijn hoofd monitor. Ik multitask wel vaak vooral voor school ook en ik hou ervan om lekker te gamen dus daarom leek mij nu OLEDS beter worden en goedkoper het juiste moment om nu een OLED te halen.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is! :D

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:00
Ik gebruik zelf uitvoering: Gigabyte MO27Q28G Zwart welke het laatste generatie tandem WOLED paneel heeft, ik ben er heel erg tevreden mee.

Normaal zou ik aanraden om een kijkje bij rtings.com te nemen omdat zij altijd zeer goede monitor reviews hebben. Helaas ze zijn volledig overgestapt op een abonnement dus kan je de reviews niet meer geheel zien zonder te betalen :'(

Gelukkig hebben we altijd nog de BBG Best Buy Guide: Beste oledmonitoren, niet perfect maar kan je wellicht wel een heel eind op weg helpen :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ja, dit is wel een beetje een gevalletje wat heb je zelf al gevonden. De BBG is nou ook weer niet zo moeilijk te vinden.

• Dylanleetje
Oh ik wist niet eens dat rtings tegenwoordig abbonement vereisten heeft. Mooie website gebruik ik ook heel vaak. Maar dat word nu lastig dan. Hen niet zoveel uit de BBG kunnen halen omdat dat niet echt de nieuwste monitoren zijn.....

Zelf heb ik gevonden dat een tandemoled momenteel de beste is dus daar wou ik ook voor gaan. Nu dus nog het juiste merk en paneel vinden.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:00
Paneel zal voor elke tandem OLED hetzelfde zijn, alleen LG maakt die namelijk. Verschil qua hoe het er uit ziet zit hem voornamelijk in de coating en de kalibratie van de monitor maker.

Glossy heeft mooiere kleurweergave, maar wel veel last van reflecties. Matte heeft dan weer weinig last van reflecties maar wel iets doffere kleuren vergeleken met glossy. Zelf heb ik voor een matte coating gekozen, wat de Gigabyte MO27Q28G dus heeft, omdat ik reflecties in mijn scherm echt heel vervelend vind en ik zit toch wel vaak in een felle ruimte met ook licht achter mij. Kleurweergave is dan iets minder vergeleken met glossy, maar omdat het een OLED is ziet dit er nog steeds super mooi uit.

Goedkoopste tandem OLED is uitvoering: Iiyama G-Master GOB2701QSC-B1 Titan Falcon Zwart. Paneel zal dus wel goed zijn. Of de software / bouwkwaliteit / kalibratie etc goed is, geen idee. Er is een review die ik kan vinden, alleen is die wel in het Pools. Maar gelukkig wel met Engelse ondertiteling :) YouTube: TANDEM OLED wreszcie tanieje! Recenzja Iiyama GOB2701QSC-B1 Titan Falcon

• Dylanleetje
Miyazono schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:12:
Paneel zal voor elke tandem OLED hetzelfde zijn, alleen LG maakt die namelijk. Verschil qua hoe het er uit ziet zit hem voornamelijk in de coating en de kalibratie van de monitor maker.

Glossy heeft mooiere kleurweergave, maar wel veel last van reflecties. Matte heeft dan weer weinig last van reflecties maar wel iets doffere kleuren vergeleken met glossy. Zelf heb ik voor een matte coating gekozen, wat de Gigabyte MO27Q28G dus heeft, omdat ik reflecties in mijn scherm echt heel vervelend vind en ik zit toch wel vaak in een felle ruimte met ook licht achter mij. Kleurweergave is dan iets minder vergeleken met glossy, maar omdat het een OLED is ziet dit er nog steeds super mooi uit.

Goedkoopste tandem OLED is uitvoering: Iiyama G-Master GOB2701QSC-B1 Titan Falcon Zwart. Paneel zal dus wel goed zijn. Of de software / bouwkwaliteit / kalibratie etc goed is, geen idee. Er is een review die ik kan vinden, alleen is die wel in het Pools. Maar gelukkig wel met Engelse ondertiteling :) YouTube: TANDEM OLED wreszcie tanieje! Recenzja Iiyama GOB2701QSC-B1 Titan Falcon
Ah dankjewel. Nou hoef ik niet persee het 'goedkoopste' geld is opzich geen probleem hoor maar ja het moet natuurlijk wel redelijk blijven ;) liyama is wel een goed merk dacht ik. Heb er zelf ook een wat oudere monitor van en die is harstikke prima.

Echter heb ik ook monitor armen dus daar moet hij ook op passen. (Vergeten te zeggen realiseer ik me nu pas) maar niet alle monitoren hebben daar geschikte gaten voor om ze aan op te hangen, toch?
Pagina: 1