Hallo,
Mijn zoon is 18 en toe aan zijn eerste gamePC. Bij deze zijn vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee goed gegamed kan worden op 1080p, liefst 1440p als dat qua budget kan. Games die ik speel zijn Marvel Rivals, Minecraft, Roblox, South of Midnight, Spidermanspellen. Ik wil ook in de nabije toekomst makkelijk een nieuw spel nog kunnen spelen, hoeft niet op de hoogste settings.
Verder ga ik beginnen aan een opleiding Creative Media en Game Technology, waarbij ik zelf ook games en assets ga moeten maken, eerst met gamemaker, later mogelijk met Unity.
Verder wil ik ook bezig zijn met 3d-printing, dus blendr. PC moet niet te traag zijn met renderen.
Overige gebruik standaard: word, filmpje kijken, muziek luisteren, beetje internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst max €1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu nog geen pc, dus ik start met een schone lei.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Windowslicentie haal ik via - bijv- Kingquin. Monitor moet nog, muis/toetsenbord ook, speakers ook. Ik hou rekening met ongeveer €500,- daarvoor. Heb dan nog ongeveer €1500,- te besteden aan de pc zelf. Naast een - liefst 2TB - SSD, ook graag voldoende opslag, bijv 4TB, liefst 6TB interne harde schijf. In mijn lijstje heb ik alles opgenomen: dus ook al de extra's (monitor/muis/speakers/toetsenbord); totaal mag het dus ongeveer €2000,- kosten.
Qua geheugen weet ik niet of 32GB haalbaar is.
Tot slot: ik twijfel of Bluetooth ondersteuning handig is op het moederbord, wat vinden jullie daarvan? Wat zou dan evt een goed alternatief kunnen zijn?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, maar ben geen fan van budget-spul.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft er niet heel bijzonder uit te zien, komt onder een bureau te staan.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklokken
Wat verwacht je van ons?
Graag meedenken, het is in deze tijd duur om een gamepc te kopen, dat weet ik, maar ik heb er hard voor gewerkt, dus wil wel graag een pc hebben, ook voor de studie. Ik sta open voor alle suggesties. Het hoeft niet allemaal "beste van het beste" te zijn, als het maar allemaal gewoon goed werkt en enigszins lang bruikbaar blijft naar de toekomst toe. Dus dat ik niet over 2-3 jaar alweer moet gaan upgraden qua onderdelen.
Hieronder wat ik zelf heb samengesteld, gebaseerd op de best-buy guides.
Alvast bedankt!
Mijn zoon is 18 en toe aan zijn eerste gamePC. Bij deze zijn vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem waarmee goed gegamed kan worden op 1080p, liefst 1440p als dat qua budget kan. Games die ik speel zijn Marvel Rivals, Minecraft, Roblox, South of Midnight, Spidermanspellen. Ik wil ook in de nabije toekomst makkelijk een nieuw spel nog kunnen spelen, hoeft niet op de hoogste settings.
Verder ga ik beginnen aan een opleiding Creative Media en Game Technology, waarbij ik zelf ook games en assets ga moeten maken, eerst met gamemaker, later mogelijk met Unity.
Verder wil ik ook bezig zijn met 3d-printing, dus blendr. PC moet niet te traag zijn met renderen.
Overige gebruik standaard: word, filmpje kijken, muziek luisteren, beetje internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst max €1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu nog geen pc, dus ik start met een schone lei.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Windowslicentie haal ik via - bijv- Kingquin. Monitor moet nog, muis/toetsenbord ook, speakers ook. Ik hou rekening met ongeveer €500,- daarvoor. Heb dan nog ongeveer €1500,- te besteden aan de pc zelf. Naast een - liefst 2TB - SSD, ook graag voldoende opslag, bijv 4TB, liefst 6TB interne harde schijf. In mijn lijstje heb ik alles opgenomen: dus ook al de extra's (monitor/muis/speakers/toetsenbord); totaal mag het dus ongeveer €2000,- kosten.
Qua geheugen weet ik niet of 32GB haalbaar is.
Tot slot: ik twijfel of Bluetooth ondersteuning handig is op het moederbord, wat vinden jullie daarvan? Wat zou dan evt een goed alternatief kunnen zijn?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, maar ben geen fan van budget-spul.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft er niet heel bijzonder uit te zien, komt onder een bureau te staan.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklokken
Wat verwacht je van ons?
Graag meedenken, het is in deze tijd duur om een gamepc te kopen, dat weet ik, maar ik heb er hard voor gewerkt, dus wil wel graag een pc hebben, ook voor de studie. Ik sta open voor alle suggesties. Het hoeft niet allemaal "beste van het beste" te zijn, als het maar allemaal gewoon goed werkt en enigszins lang bruikbaar blijft naar de toekomst toe. Dus dat ik niet over 2-3 jaar alweer moet gaan upgraden qua onderdelen.
Hieronder wat ik zelf heb samengesteld, gebaseerd op de best-buy guides.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500X3D Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock B850M Pro RS | € 118,99 | € 118,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB | € 487,99 | € 487,99 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 128MB cache, 5400rpm), 4TB | € 175,99 | € 175,99 |
| 1 | Behuizingen | Montech XR Zwart | € 54,56 | € 54,56 |
| 1 | Monitors | AOC Gaming Q27G4ZR Zwart | € 178,30 | € 178,30 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 3DHP | € 19,90 | € 19,90 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech K120 (Qwerty US) | € 10,12 | € 10,12 |
| 1 | Muizen | Logitech Wireless Mouse M185 Zwart/grijs | € 9,47 | € 9,47 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBE-16 | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE GOLD 550 V3 ATX 3.1 Non-Modular | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Speakers | Edifier R1280T Bruin | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.923,12 | ||