Dornbracht douche thermostaatkraan demonteren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeBo1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:38
Hallo,

Ik wil mijn Dornbracht (Meta?) thermostatische douchekraan demonteren ivm opnieuw betegelen van de douche en verplaatsen van de kraan.

Ik kan geen mogelijkheid zien hoe deze van de koppelingen komt. De ronde schaal die tegen de muur aanzit kan ik linksom draaien waardoor deze naar binnen komt, maar dan kan ik nog nergens bij.

Kent iemand dit type kraan en weet hoe die er af moet? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdUzrOcV4Paq91mRu_Wj-vxhQoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3s7S0BKh8VoZV4gOodHSWxzA.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via JeBo1 op 15-08-2026 17:42)

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:49
Die wartels draaien, dan word ie smaller, dan tegen de muur drukken en dan zie je een moer zitten aan de kraan zijde.

[ Voor 8% gewijzigd door Makrolon op 15-08-2026 16:32 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte

Alle reacties

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Smalle steeksleutel past er niet tussen?

Dus geen Bahco.

• JeBo1
Nee, ik kan er niet eens achter kijken.

Ik zou denken dat je als die achterste schaal naar binnen gedraaid is je de voorste in zou kunnen draaien maar die zit vast.

Acties:
  • Beste antwoord

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:49
Die wartels draaien, dan word ie smaller, dan tegen de muur drukken en dan zie je een moer zitten aan de kraan zijde.

[ Voor 8% gewijzigd door Makrolon op 15-08-2026 16:32 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | Laadpaal installateur, pb voor een offerte

• JeBo1
Dacht al zoiets.

Ga ik proberen maar die zitten muurvast. Insprayen met kalkoplosser en dan voorzichtig naar binnen wrikken/tikken?

enig idee welk type dit is?