Toon posts:

mozilla, netscape en nog iets over fonts...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb linux weer eens op mijn oude p166 gezet en heb zowaar mijn adsl verbinding tot stand weten te brengen. Ikke blij... kom ik op GoT en wat denk je? Ik zie alleen de graphics die boven en onderaan het scherm staan, maar de inhoud van de tabellen (tekst en tabel zelf) zijn er niet. Ik dacht: ShitNetSchaap... snel Mozilla downen... zo gezegd, zo gedaan... maarreh... no success... wat kan er aan de hand zijn?

Dan is er nog een andere vraag die ik heb waar ik al een paar uur mijn hoofdje over aan het breken ben... die fonts die standaard bij linux zitten bezorgen mij, als ik aan het internetten ben, een extra brilletje... hoe en waar installeer ik extra fonts onder linux?

Alvast weer bedankt voor de reacties ;) :)

Verwijderd

Tja de inhoud op GoT wordt clientside via een javascriptje op je schermpje getoverd.
Dit zorgt ervoor dat de hoeveelheid data die je binnehaalt minimaal is. Het laat echter wel het zware werk over aan de client.

Dat hij het bij jou niet doet, betekent dus dat javascript niet aan staat in beide browsers.

Voor het installeren van extra fonts kan je bijvoorbeeld een fontserver o.i.d. draaien.
Je kan eventueel ok windows fonts importeren. Ga maar eens zoeken op "fonts", dan kom je al een heel einde verder.

Verwijderd

Topicstarter
ok... dat java gaat denk ik wel lukken... hopelijk ;)

Maar een fontserver? Watteh? Ik kan niet gewoon ff een paar fonts in een mapje gooien zodat die gebruikt worden als er om gevraagd wordt dus?

Verwijderd

java is niet javascript ;)

Nee hoor uiteraard hoef je geen fontserver te draaien.

Kijk eens naar de volgende link voor uitleg over het installeren van extra fonts onder XFree86

http://www.xfree86.org/4.1.0/fonts.html

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx ga ik zeker even doen. Had net ook een howto gevonden die in documentatie zit bij suse 7.0. Zal ze allebei even doornemen. Maar nu ga je me met je vorige commentaar weer een stapje te ver... Dat java geen javascript is weet ik, maar wat het verschil is weet ik niet. En hoe ik het nu op moet lossen ben ik ff kwijt. (ik weet veel van hardewaren op server gebied maar van linux moet ik nog heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel leren ;) )

Verwijderd

javascript is een scripting taaltje dat op internet gebruikt wordt.

Java is een programmeer taal om standalone programma's mee te maken of applets voor invoeging in webpagina's.

Hetgeen je op internet tegen komt is in 99,95% van de gevallen javascript (of jscript, vbscript etc).
Heel af en toe heb je ook java-applets.
Ofwel je wil support hebben voor javascript in ieder geval. Java kan eventueel altijd nog (www.ibm.com/java uit m'n hoofd).
Javascript aanzetten is waarschijnlijk niet meer dan een kwestie van een vakje aanvinken in je browser-preferences.

Verwijderd

Topicstarter
tnx, dan ga ik nu weer linux booten en ff kijken of dat wil lukken... (i hope so) :D

Verwijderd

Topicstarter
Aaaahhhh... YES!!! Zo simpel was het dus (duh) ;) Java enabled |:(
Nu nog ff die link bekijken en dan zal het met die fonts ook wel lukken. Dan alleen nog een msn/icq messenger proberen te vinden (zou msn messenger al gekloond zijn voor linux?) en dan gooi ik mijn windows cd's uit het raam ;) :)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Dan alleen nog een msn/icq messenger proberen te vinden (zou msn messenger al gekloond zijn voor linux?) en dan gooi ik mijn windows cd's uit het raam ;) :)
Daarvoor kan je GAIM gebruiken :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm... mijn rpm geeft aan: only packages with major numbers <=3 are supported by this version of rpm. blablabla.rpm cannot be installed. Nu probeer ik op de site van redhat te komen om de nieuwste versie van rpm te halen (hoe ik het installeer en die oude verwijder zie ik later wel weer ;) ) maar nu kan ik niet connecten naar redhat.com... iemand anders daar ook last van? (ps. ik draai suse linux 7.0)

Verwijderd

Topicstarter
naja..... netschaap doet het wel, maar mozilla niet.... (????) aw hell... ik ben er tenminste :)

Verwijderd

Pannenkoek :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 10:45 schreef BerNaar het volgende:
Pannenkoek
Ja doe maar *D

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Eitje ;) >:)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
GRRRRRRRRRRRRRRRRRR...... ik kom via linux niet meer op de redhat site :( Ook niet meer via IE trouwens.... Ben ik de enige?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe bedoel je?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 16:34 schreef LinuxAap het volgende:
GRRRRRRRRRRRRRRRRRR...... ik kom via linux niet meer op de redhat site :( Ook niet meer via IE trouwens.... Ben ik de enige?
denk 't wel... www.redhat.com werkt hier gewoon

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
bij mij blijft ie zeggen: resolving host www.redhat.com en daarna connecting to www.redhat.com maar voor de rest nix...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Zo jij wil de HK in broekkie? ;)

met papier mache kun je alles maken!!

Pagina: 1