Sony Led tv heeft problemen met groen gras.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Henk1400
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 14-08 23:11
Mijn vraag
Ik heb een Sony Bravia 4K led tv (KD-55X85K) van 2022 die bij voetbalwedstrijden het groene gras steeds onscherp weergeeft en dan gaat het met name om het beeld vanuit de nok van het stadion dus de hoge camera daar kan de tv op een of andere manier niet mee overweg. Ik heb het internet al afgestruind en van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Bij Coolblue geweest die weten het ook niet. Misschien dat hier iemand het weet. Gewoon tv en 4k prima beeld geen problemen. Ik heb mijn laptop aan de tv hangen via hdmi ik heb alleen internet glasvezel 1gig up en down. Via de NPO start app op de tv zelf hetzelfde probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle beeldinstellingen geprobeerd via instellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Henk1400 op 14-08-2026 21:04 ]

Alle reacties

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Compressie van het tv kastje van je tv aanbieder of stream?

• Henk1400
MarkyB dank voor je reactie. Kun je jouw antwoord iets meer toelichten? Ik heb KPN als dit hier mag.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59
Op welke zender kijk je voetbal?

Spel en typfouten voorbehouden

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Sjod

Ik ben goed luisterend

Zet je KPN kastje is van 4K naar 1080p (of andersom) kijk of dat verschil maakt

• Henk1400
Fred, via npo start dan wel via de laptop in de browser chrome als tv zelf via App

Sjod ik heb alleen een modem geen tv kastje

[ Voor 13% gewijzigd door Henk1400 op 14-08-2026 21:42 ]

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:07
Hang een een eenvoudige antenne aan je tv. En kijk hoe het beeld is via dvb-t.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Henk1400 , denk dat het ook handig is als je erbij schrijft wat voor snelheid je hebt bij KPN. Kan best goed zijn dat je internetverbinding te traag is voor de stream. Lijkt mij namelijk niet echt een probleem van de tv zelf, althans ik heb zoiets nog nooit gezien of gehoord.

Je zou ook eens kunnen testen met Youtube en dan eens de kwaliteit op b.v. 480 zetten en dan eens op FullHD of 4k. Als je dan hetzelfde ziet dat bepaalde delen onscherp zijn dan is het zeker te weten de stream zelf.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

De stream van NPO start heeft in ieder geval een te lage bitrate voor voetbal.
Dus dan is het niet zo gek dat het gras onscherp is. En ik weet niet of je iets als noise reduction aan hebt staan, maar dan wordt het gras helemaal een groene waas.
Pagina: 1