Vraag

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08 11:44
Ik zoek een?

Een 48-50 inch tv

Wat is je budget?
1600 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ....

Heel veel sport kijken zoals voetbal en tennis en zeker de helft gaming op een ps5

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung 48 inch s90h en s95h, LG 48 inch c6 oled, sony bravia 7 ii 50 inch.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik en mijn zoon zijn wat aan het rondkijken voor een nieuwe tv voor hem maar we komen er niet helemaal uit. Misschien omdat we beide teveel op internet hebben gekeken naar reviews enz

Maar zoon heeft een niet te grote kamer waar hij tv gaat kijken ( dus veel sport ) en wil gaan gamen. De ps5 is nog niet aangeschaft maar zal snel gaan gebeure ivm GTA 6

Reviews zijn natuurlijk altijd leuk en geven wel een aardig beeld, maar mensen die tv zelf hebben gekocht hebben vaak toch een beter idee van een tv dus misschien kunnen we hier wat meer geholpen worden ......

We zijn zelf bij de volgende tv's uitgekomen

Bravia 7 ii ( wel boven budget ), wat we zo lezen geeft het een prima beeld, alleen is het gamen geen succes. Moet behoorlijk blurry zijn bij snelle actie games. Dat houdt ons er eigenlijk vanaf om deze tv te kopen. Beide zijn wel Sony fan ivm beeldverwerking namelijk

Deze tv al in de winkel gezien en zag er echt wel indrukwekkend uit, maar ja gaming is natuurlijk niet uit te proberen.

En we houden er ook niet van om dan maar tv's via internet te kopen en na week dat hele gedoe weer met retour sturen enz vooral bij een tv niet

Samsung s90h en s95h: Ik weet het verschil tussen Oled en QD oled, maar bij Samsung lezen we vaak motion problemen, En dat vind ik wel het belangrijkste bij een tv een goede motion. daarom huiverig voor een Samsung. Bij gamen moet het wel goed zijn maar bij snelle actie en vooral voetbal lees ik wel wat berichten waardoor we twijfelen,. In de winkel 4k demo gezien van voetbal dat zag er ook niet uit ( maar zal aan instelling hebben gelegen ) want bijna dubbele bal te zien en ook rond de spelers een was van een cm ofzo. Schrok daar wel van ondanks misschien totaal verkeerde instelling van de tv

LG c6 : Komen er prima uit in reviews en op dit moment ligt daar onze voorkeur ( ook qua motion wat we zo lezen ). Maar we lezen ook heel veel problemen met voedingen, panels die niet goed gemonteerd zijn, dirty screen effect en daarnaast ook dat de tvs soms zomaar uitgaan bij explosies of van donker naar opeens een lichte flits tijdens film of game

Kort gezegd we komen er niet echt uit.

Dan is er nog de de 48 inch a90k ofzo van Sony maar die tv is al op leeftijd en geen idee wanneer precies de nieuwe Bravia 6 oled gaat komen en of hij dan concurreert met de C6 of de B6

Alle reacties

• Tom vd Berg
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 02-09 15:16
Snap dat je dit een hele lastige vind.

van reviews op internet wordt je wel iets wijzer maar ook niet alles want ze testen de tv wel maar hoe goed doen ze dat en hoelang?

Ik heb nog nooit in een review gelezen over de audio drop problemen bij LG oled tv's terwijl het internet er vol van staat. En LG zogenaamd ook van niets weet. Op dit moment ook nog problemen voor instellen ps5 op de nieuwe LG modellen. Moederbordproblemen en het loslaten van schermen blijkbaar

De Samsung heeft slechtste motion van de 3, maar hoe erg je dit gaat opmerken is natuurlijk de vraag. Spelen met Judder enz. En natuurlijk de meest uitgesproken felle kleuren maar dit kan je natuurlijk wel aanpassen. hoewel de filmmaker mode juist wel heel goed moet zijn dit jaar. Persoonlijk vind ik motion belangrijkste vaak bij een tv. Kleur is ook altijd ...... als je ze niet naast elkaar ziet in de winkel dan weet je thuis toch niet of het jasje van James Bond nou zwart of donkergrijs is enz

Sony ook daar problemen als je internet bekijkt dus het is allemaal geluk hebben. Sony normaal beste beeldkwaliteit en ook meeste 3d diepte ( hoewel de Bravia 8 toch ook veel stotter problemen moet hebben raar genoeg ) Daarnaast maar 2x hdmi 2.1 maar goed dat probleem wordt door heel veel mensen heel groot gemaakt. 90% van iedereen komt wel uit met 2 poorten normaal gesproken en anders zijn er ook nog hdmi switches. En Sony wordt vaak gezegd slecht voor gaming maar dat is zeker niet waar. Misschien wel voor een pc maar anders zeker niet !!! Prima tv voor zeker ps5 en normaal gok ik ook voor concurrent xbox

Bravia 6 Oled is nog niet veel bekend over eigenlijk. Heb ook nog niets gehoord over een maand van release ofzo. En ook niet of het nou een concurrent van de C6 of B6 gaat worden. de Bravia 8 van sony stond bij sommige winkels uitverkoop bij ( bij velen weer verdwenen inmiddels ) dus ............ of Sony deze tv gewoon ernaast blijft maken weet ik ook niet of dat het de vervangen van is.. Moet je zelf even zoeken op internet

Maar tja..............

Heb zelf nog de sony x90l en ben ook aan rondkijken naar nieuwe tv, maar de problemen bij de tv's is wel een dingetje.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:28

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als het om spellen gaat, is de Sony niet de beste keus. Niet dat je er geen spellen op kunt spelen, dat kan prima. Je betaalt evenwel een meerprijs voor een televisie die niet speciaal uitblinkt op spellengebied. Samsung en LG zijn beide goede keuzen voor deze toepassing. Dan verkies ik LG vanwege Tizen versus WebOS.

Dirty-screen-effect hoef je je nul zorgen over maken. Het beeld van zelfs een hoogwaardige LCD zoals Sony ze maakt blijft een heel stuk "viezer" dan zelfs de meest extreme variant van het dirty-screen-effect die we gezien hebben. Ik vind defecten ook niet het beste argument tegen LG, omdat de objectieve gegevens die we hebben juist laten zien dat het zeer betrouwbare televisies zijn. Van een televisie die veel verkocht wordt zal je ook veel incidenten vinden.

Ik denk dan ook dat de C6 een goede optie is en afhankelijk van hoe je in de wedstrijd staat t.o.v. besturingssysteem zou je ook Samsung kunnen doen. Let op dat er ook een C6H bestaat (die heeft een beter paneel) en de andere kant op zou ik ook de B-serie overwegen, de C-serie heeft namelijk niet voor iedereen meerwaarde.

• HTSTP
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 31-08 15:46
Precies wat Dmantione zegt, als je niet heel erg veeleisend bent, zou je wellicht ook met een LG B serie prima afkunnen! maar zal zeker voor een LG gaan. tot nu toe de beste ervaring mee.

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08 11:44
Zijn even langs een expert zaak geweest maar had het druk in de winkel. Kunnen wel afspraak maken zodat ze de tv's uitvoerig even kunnen uitleggen en ook sport via kabel tv laten zien en dan afstemmen. hiervoor moeten we nog even een afspraak gaan maken, maar gaan we zeker doen.

Zoals het er nu uitzag gaat voorkeur uit naar de LG, wat we begrepen heeft de 48inch C6 zelfde paneel als de G6, maar dan via software teruggebracht naar minder helderheid enz. ( tandem paneel )

Was bij deze man niets bekend over audio drops, maar heb nog even internet gekeken en daar staat inderdaad best heel veel meldingen over inderdaad Tom.

Zullen ook nog eens naar de B serie gaan kijken. goede tip

• Tom vd Berg
Nou de gegevens over de nieuwe bravia 6 zijn bekend en valt tegen !!!

Concurrent van de LG b6 en heeft niet de nieuwste XR processor

Ik zou LG adviseren, maar ik blijf in achterhoofd houden al die meldingen op internet over audio drop outs bij hun tvs en die niet op te lossen zijn

• Tom vd Berg
Er komen ook wel tests voorbij waarin motion van Samsung helemaal niet slecht is. zelfs in vergelijking met Sony en LG, denk dat het ook gewoon is dat je het ziet of niet. En natuurlijk de instellingen, bij Samsung moet je wel meer instellen waardoor het beeld minder natuurlijk kan gaan ogen.

YouTube: 🔥 Die OLED-KÖNIGSKLASSE 2026? 🤔 | Samsung S99H QD-OLED 4K-TV im TEST! | Vergleich mit G5, G6 & Z95B!

wel langdradig deze review maar hier komt de motion als zeker niet slecht naar voren !! En de s90h heeft zelfde processor dus......

( maar zo kan je ook filmpjes vinden waarin motion wel slecht is )

Maar ook de vergelijkingsfilmpjes van Fomo enz doet de Samsung het helemaal niet slecht qua motion in vergelijking met de anderen

Upscaling wel wat meer fouten

ga naar de expert en vergelijk zou ik zeggen

probleem met de audio drops is natuurlijk dat je nooit weet wanneer ze komen !!! Dus als je de tv hebt gkocht en na 14 dagen lijkt alles prima en daarna beginnen ze ben je natuurlijk...... de sjaak.

Maar Sony en Samsung hebben ook audio drops maar niet in deze mate
Pagina: 1