Geen mail meer in gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nooitklaar
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-08 21:40
Hallo,

Mijn zoon heeft een gmail account en heeft de app op zijn telefoon. Daar komt sinds gisteren geen mail meer op binnen.
Wel kan hij nog mail versturen. Ook naar zichzelf en dat komt wel aan.

Ik heb gekeken naar:

Inbox vol
Spam
Prullenbak
Filters
Synchroniseren aan

Ik heb de app geprobeerd te verwijderen via de playstore (kan alleen de updates weghalen) en deze weer teruggezet.

Daarna heb ik zijn account verwijderd en weer geinstalleerd op zijn telefoon.

Toen dat niet hielp via de browser ingelogd op mail.google.com en ook daar zat geen nieuwe mail in zijn inbox (vanaf verschillende adressen mail verstuurd)

Bij mij komt de mail via gmail gewoon binnen, dus een serverprobleem is ook uitgesloten.

En toen waren mijn opties en die ik online kon vinden op.

Iemand nog suggesties? Dat zou hier welkom zijn!

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je ook gekeken naar inbox regels of vergelijkbare optie? Je zou niet de eerste zijn waar een regel staat om het label 'inbox' van alles af te halen.

Commandline FTW

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Was google niet bezig met de opslagruimte te verkleinen? Je zegt of de inbox vol is maar de inbox alleen vult niet de ruimte bij google, ook fotos, documenten en alles. Als je inlogt op een webbrowser en naar beneden staat zie je volgens mij hoeveel vrije ruimte je nog hebt, ik zou dat zeker even nakijken ook

• Nooitklaar
Dank voor de snelle reacties. Hij heeft 11 van de 15 gb gebruikt.
En in de app zie ik niks over regels staan? (En hij heeft nooit op zijn browser mail bekeken, tot gisteren werkte alles nog prima ook)

Of kan dat toch ergens in de app?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:22
In de app kun je de filters/regels niet zien, dat kan alleen via de site.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:49
De 15Gb voor mai is gedeeld met foto's, docs en dergelijke, dus wellicht dat de hoeveelheid opslag toch het punt is.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:13
Vul eens “in:anywhere” in in de zoekbalk in de webbrowser, komen de mails dan wel tevoorschijn?

• Nooitklaar
bert pit schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 20:06:
De 15Gb voor mai is gedeeld met foto's, docs en dergelijke, dus wellicht dat de hoeveelheid opslag toch het punt is.
Misschien begrijp ik je niet goed, maar die 11 gb is het gebruik van zijn google account (dus incl foto's etc) .

En het wordt nu nog iets vreemder: ik heb gisteren problemen gehad met zijn sony PS account (deze boomer krijgt er grijze haren van) waar het wachtwoord van kwijt was. Zijn inlog is daar het gmailaccount, het wachtwoord is anders en zijn sonyaccount moest hersteld worden.

Dat is mij zojuist (echt net) vanaf zijn PS gelukt. Gisteren lukte dat niet.

En toen kwam er net ineens ook weer mail binnen in zijn gmail.....

De testmails van gisteren en vandaag zijn er echter niet. Ook niet met de zoekopdracht van Stalensnuitje. (Dank voor die tip)

Dus het goede nieuws: het lijkt opgelost.
Ik snap alleen het verband niet. Maar goed, er zijn tweakers die urgentere problemen hebben, die van mij is dus opgelost. Zoon blij, ik blij. (Maar mocht iemand de clou hebben, dan blijft dat welkom)

Hartelijk dank voor de hulp! Waardeer ik altijd enorm. Fijne avond

• XPS35
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 23:06
Wat gebeurt er als je zelf een mail verstuurt naar het betreffende e-mailadres?

Ik lees alleen maar dat er geen mail binnenkomt, maar nergens wordt duidelijk dat er wel mail verwacht werd.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:39
Ik zou alle regels in Gmail eens nalopen. Als het account gehackt is willen ze wel eens forwards plaatsen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

XPS35 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:29:
Wat gebeurt er als je zelf een mail verstuurt naar het betreffende e-mailadres?

Ik lees alleen maar dat er geen mail binnenkomt, maar nergens wordt duidelijk dat er wel mail verwacht werd.
Die werd wel verwacht. Als je goed leest, zie je dat er test mails heen gestuurd zijn die ook niet verschenen. Mail naar zichzelf deed 't dan weer wel.

Commandline FTW

• Nooitklaar
Zoals gezegd: de mails komen weer binnen sinds ik het playstionaccount hersteld heb.
Er staan geen (forward)regels en gezien timing met playstationaccountprobleem en oplossing de dag erna heb ik daarmee de oorzaak denk ik te pakken. Alleen dus geen idee hoe dat met elkaar verband kan houden.

• Nooitklaar
Ik heb de vraag ook aan Google gesteld gezien de vreemde koppeling. Het antwoord van Google support kwam vrij snel.

"A Temporary Google Security Hold"

If the PlayStation recovery triggered automated security alerts across his devices (e.g., repeated failed login attempts from consoles/apps linked to that Google ID):

Google’s automated defense systems sometimes flag an account for suspicious activity. It might be re-verified and you received the email."

Ik denk dat dit het was. Voor de meelezers wellicht interessant, daarom de post nog even.
Pagina: 1