Gebruik van AI om een vertaling te maken (naast origineel)

Pagina: 1
Acties:

• uiltje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat je geen AI moet gebruiken om je bericht te beschrijven snap ik. Maar als een gebruiker alleen een LLM gebruikt om een zo correct mogelijke vertaling maakt en daarbij aangeeft dat er AI is gebruikt, moet dan het hele bericht worden verwijdert? Mijn reactie bevatte de originele, nogal technische tekst. Als ik Google translate had gebruikt had het wel gemogen en hadden gebruikers een slechtere vertaling gehad. Dat geld waarschijnlijk ook als ik het zelf had gedaan. Dit voelt aan als modereren vanwege het modereren.

Ik merk dat er bij Tweakers wel een erg vreemd beleid is wat betreft AI. Zo is het duidelijk dat ze zichzelf niet willen redigeren met AI, waardoor er veel fouten doorheen sluipen, vooral aan het einde van een artikel. Ik ben er zelf - ook als mod op Stack Exchange - op tegen om AI berichten te laten schrijven. Als je echter een AI gebruikt om fouten in de tekst op te laten sporen kunnen berichten echt veel beter worden, zeker als de AI goed wordt geïnstrueerd - bijvoorbeeld door een GPT te maken.

Dit lijkt misschien over wat anders te gaan, maar ik heb echt het idee dat er een soort angstcultuur bij Tweakers heerst op dit gebied in plaats van een goed overwogen beleid.