Toon posts:

Comp wil niet aan, en gaat "tikken"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb al en tijdje een probleem.Wanneer ik mijn computer een tijdje aan heb staan en hij loopt eens per ongeluk vast, of ik doe hem zelf gewoon uit( Start> afsluiten> computer uitschakelen) en ik wil em gelijk weer aan doen dan weigert 'ie.

Hij gaat dan heel raar tikken. Volgens mij is het de HD. Heb al een paar x geluisterd maar weet het niet 100% zeker, wel 99% zeker. Hij doet dan dus helemaal nix. Geen BIOS scherm, ook niet de "gewone piep" die je normaal hoort. Helemaal nix. Als ik dan de stekker uit het stopcontact haal ik wacht minstens 10 minuten, dan doet ie het weer als een zonnetje.

Al met al blijft dit toch wel irri.En het kan ook niet goed zijn voor me HD als je em zo hoort tikke.

Iemand een idee hoe dit komt? Of het kwaad kan? Of nog beter : hoe kom ik er vanaf.

Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.

Jelle aka. ColaDiesel en ColaWodka ;)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Als 't je HD is krijg je meestal wel je Boot/BIOS schermpje.

Gaan er ook geen powerledjes branden?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 13:33
Heb je meerder hds bij elkaar of andere dingen die warmte af geven?
tzou wel eens kunnen dat ie te warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen het rode lampje gaat branden. Dit is het HD lampje. Brandt dus normaal gesproken als je HD ergens mee bezig is..

Krijg geen Bios scherm te zien overigens voor de duidlijkheid........

En ow jah. Als ik in windows kies : Start > afsluiten > computer opnieuw opstarten. Dan doet het wel gewoon. Het gaat dus fout wanneer ie vastloopt, wanneer ik de restknop gebruik en wanneer ik em gewoon uit, en weer aan doe..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 21:54 schreef pliesie het volgende:
Heb je meerder hds bij elkaar of andere dingen die warmte af geven?
tzou wel eens kunnen dat ie te warm wordt.
Heb slechts 1 hd in me comp. Wel een diskdrive erboven. Maar dat moet op zich geen problemen geven. Over et algemeen is me comp niet warm.
Is er iets waarmee ik echt de temp van me HD kan meten ? Maxtor 7200 30 gig.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Probeer is hem 'vast te laten lopen'. Je HD los te koppelen en kijken of hij dan wel gewoon boot. Zo niet, dan is het iig niet je HD.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ie niet altijd gaat "tikken" als ie is vastgelopen. Dit is dus niet ideale testmethode. Maar wel vast iedereen bedaknt voor het " mee-denken".

Heb zelf het vermoeden dat het wel eens iets te maken kon hebben met de temp van me Maxtor. Iemand een idee hoe ik dat kan meten ?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Op vrijdag 21 september 2001 22:09 schreef ColaDiesel het volgende:
Het probleem is dat ie niet altijd gaat "tikken" als ie is vastgelopen. Dit is dus niet ideale testmethode. Maar wel vast iedereen bedaknt voor het " mee-denken".

Heb zelf het vermoeden dat het wel eens iets te maken kon hebben met de temp van me Maxtor. Iemand een idee hoe ik dat kan meten ?
Daar za; je zelf een metertje aan moeten knutselen. Dit kan 't idd zijn.

Maar wat ook kan is dat MOBO/BIOS niet echt lekker is. Misschien doet BIOS update al wonderen, maar ik zou idd eerst es ff naar je HD temp. kijken.
Je zou eigenlijk eens ff een andere HD moeten testen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst net een BIOS update gedaan. Ik zal binnenkort wel ff de temp meten. Ik denk dat zo gewone koortstermometer ( zo'n ding dat je in je reet stop als je ziek bent) wel zal werken

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 22 september 2001 08:11 schreef ColaDiesel het volgende:
Heb laatst net een BIOS update gedaan. Ik zal binnenkort wel ff de temp meten. Ik denk dat zo gewone koortstermometer ( zo'n ding dat je in je reet stop als je ziek bent) wel zal werken
hd's worden warm en zo'n metertje gaat maar tot 40 of 42 graden ( dat is ook wel hoog genoeg als je die temp bereikt ben je dood >:) )
Pagina: 1