Daikin 5MXM90N multi-split op 16A C-groep?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• toorman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07
Ik wil een Daikin multi-split (5MXM90N) met vijf binnenunits aansluiten op mijn 3x25A-hoofdaansluiting. Deze hangen verspreid over leef- en slaapruimtes, dus we gebruiken ze nooit allemaal tegelijk.

Volgens de handleiding trekt de buitenunit maximaal 24,9A. Is een aparte 16A-aardlekautomaat (C-karakteristiek) in de groepenkast hiervoor voldoende? En in hoeverre helpt het instellen van demand control hierbij?

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou dan eerder opteren om 2x2(duo) en 1x1(single split) op te hangen voor goeie fase verdeling...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:02
Doe jezelf een lol en plaats 2 of 3 (multisplit) buitenunits (afhankelijk van hoeveel units in slaapkamers komen en hoeveel capaciteit je in de leefruimtes nodig hebt). Naast het feit dat de aanbevolen afzekering voor deze meer is dan je hoofdzekering zit je met een minimum vermogen dat zo hoog is dat je één slaapkamer binnenunit niet apart aan kan zetten. Dat gaat pendelen als een gek. Kwa kosten maakt het weinig verschil (units zelf zijn veel goedkoper)