Microsoft Office voor middelbare school brugpieper

Pagina: 1
Acties:

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02:05
Beste,

Dochter heeft een laptop maar er zit nog geen office op. Over 2 weken begint ze op de middelbare. Nu zoek ik dus office maar zie allerlei verschillende aanbieders? Van Microsoft zelf a 300 euro naar ook andere sites die het aanbieden voor een paar tientjes. (Of zelfs 12 euro als je met telefonisch activeren doet ..als lijkt mij dat nu net niets).

Waar moet ik zijn als moeder voor gewoon een simpele office pakketje? Veel meer dan word Excel, powerpoint etc zullen ze niet nodig hebben. (Je kon ook een laptop via school kopen, maar mevrouw had al een hele mooie goede Lenovo waar het basis model van school niet aan kon tippen en ik het dus zonde geld vind om er 2 thuis te hebben liggen).

Iemand tips voor betrouwbare aanbieders

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-08 22:45

Nielless

Born at a very young age.

Krijgen ze van school geen Office? Vaak krijgen ze gewoon een M365 mailaccount met bijbehorende programma's

[ Voor 51% gewijzigd door Nielless op 13-08-2026 13:50 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:27

IkWilbert

Het is mij!

Niet via de school te krijgen?

I intend to live forever. So far, so good.

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 15:00

guReMcO

Praat mar frysk

Biedt de school het niet aan voor een gereduceerde prijs? Bijvoorbeeld via een partij als Surfspot?

Croissant in hand, I was alone.

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:00
Als de school het niet zou aanbieden:
Linkje naar student gratis office

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 02:05
Is dat dan iets wat ze op haar eigen laptop kan installeren via school? (Ben zelf nogal een nitwit). Ze heeft nog geen eigen school email adres..(althans niet dat ik weet). En in het informatie boekje stond er ook niets over de software

Vroeger toen ik zelf studeerde kocht ik idd licenties via surfspot:-) aangezien ik zelf al heel lang student af ben is die mogelijkheid er niet meer

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02:08
Zelf kan ik bij Office 365 inloggen met mijn school email en heb ik toegang tot de gehele office suite. Nu is dit op de universiteit maar ik kan mij niet voorstellen dat dit niet ook het geval is op de middelbare onderhand.

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:35

Bleh!

:)

De meeste scholen hebben inderdaad MS365 en dan kun je via je school account een lokale office installeren

[ Voor 59% gewijzigd door Bleh! op 13-08-2026 15:03 ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:27

IkWilbert

Het is mij!

Op de middelbare waar mijn kinderen naar toe gaan hebben ze gewoon office via hun schoolmail (licentie). Neem toch aan dat dat bij de meeste zo is?

I intend to live forever. So far, so good.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:29
Of je installeert LibreOffice.
Gratis, open source en voor hetgeen je dochter nodig heeft meer dan prima.
LibreOffice leest ook zonder problemen MS documenten en spreadsheets, en kan ze ook in dat formaat weer opslaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1