[Multi] Star Wars Zero Company

Pagina: 1
Acties:

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:12
Star Wars Zero Company
Welkom in het grote Tweakers-topic over Star Wars Zero Company.

Zero Company is een nieuwe turn-based tactics game in het Star Wars-universum, ontwikkeld door Bit Reactor in samenwerking met Respawn Entertainment en Lucasfilm Games. De game moet een combinatie worden van tactische gevechten, character-driven storytelling en een uitgebreid Star Wars-verhaal.

Voor liefhebbers van games als XCOM is de titel natuurlijk extra interessant: tactische gevechten, een eigen squad en keuzes die invloed kunnen hebben op je campagne lijken belangrijke onderdelen van de game te worden.
Wat is Star Wars Zero Company?
In Zero Company speel je met een groep huurlingen die tijdens een periode van grote onrust in het Star Wars-universum een belangrijke missie op zich neemt.

Je stelt je eigen team samen en trekt met verschillende personages ten strijde. Daarbij draait het niet alleen om vuurkracht, maar ook om positionering, samenwerking tussen personages en het slim benutten van de omgeving.

De game speelt zich af tijdens de Clone Wars, maar richt zich op een ander verhaal en andere personages dan we uit de films en series kennen.
Belangrijkste kenmerken
  • Turn-based tactical combat
  • Een eigen squad samenstellen
  • Verschillende speelstijlen en character classes
  • Een verhaal waarin je keuzes invloed kunnen hebben
  • Nieuwe en bekende Star Wars-personages
  • Verschillende planeten en locaties
  • Een originele Star Wars-verhaallijn
  • Sterke focus op squad-based gameplay
Ontwikkelaar
Bit Reactor is verantwoordelijk voor de ontwikkeling. De studio bestaat uit ontwikkelaars met ervaring met verschillende tactical strategy games.

Bij de ontwikkeling wordt samengewerkt met Respawn Entertainment en Lucasfilm Games.

Dat maakt de game interessant voor liefhebbers van het genre, maar natuurlijk ook voor Star Wars-fans die benieuwd zijn naar een nieuw verhaal binnen het universum.
Gameplay
De gameplay lijkt sterk te leunen op het klassieke turn-based tactics-genre.

Je bestuurt meerdere personages tijdens gevechten en moet per beurt bepalen hoe je je squad inzet. Positionering, dekking en samenwerking tussen personages spelen daarbij een belangrijke rol.

De grote vraag is natuurlijk hoe ver Zero Company hierin gaat. Wordt het een echte XCOM-achtige ervaring, inclusief uitgebreide squad progression en strategische keuzes buiten gevechten? Of kiest Bit Reactor voor een toegankelijkere aanpak?

Dat zal uiteindelijk een belangrijk onderdeel van de aantrekkingskracht van de game worden.
Het Star Wars-universum
Een van de interessantste aspecten van Zero Company is dat de game niet simpelweg een bestaande Star Wars-film of serie probeert na te spelen.

De ontwikkelaars krijgen ruimte om een nieuw verhaal te vertellen binnen een bekende periode van de Star Wars-tijdlijn.

Daardoor kunnen bekende elementen uit Star Wars worden gecombineerd met nieuwe personages, locaties en gebeurtenissen.
Verwachtingen
Voor mij persoonlijk is vooral de combinatie van Star Wars + XCOM-achtige tactical gameplay interessant.

Een goed uitgewerkt squad-systeem, interessante personages en betekenisvolle keuzes kunnen hier een behoorlijk verslavende game van maken.

Tegelijkertijd ligt de lat hoog. Fans van XCOM zullen waarschijnlijk kritisch kijken naar zaken als:
  • Hoe diep is het tactical combat?
  • Hoe uitgebreid is de character progression?
  • Kunnen personages permanent doodgaan?
  • Hoeveel invloed hebben keuzes daadwerkelijk?
  • Is er een strategische laag buiten de gevechten?
  • Hoeveel vrijheid krijg je bij het samenstellen van je squad?
  • Hoeveel verschillende missies en omgevingen zijn er?
  • Hoe lang duurt een volledige playthrough?
  • Is er voldoende variatie tussen speelstijlen?

Discussie
Dit topic is bedoeld voor alles rondom Star Wars Zero Company.

Denk bijvoorbeeld aan:

Nieuws & updates
Nieuwe informatie, trailers, interviews en aankondigingen.

Gameplay
Tactieken, classes, squad builds en ervaringen.

Verhaal
Discussies over personages, de Star Wars-tijdlijn en eventuele spoilers.

Techniek
PC-specificaties, performance, graphics en eventuele problemen.

Verwachtingen
Wat verwachten jullie van de game? En kan Zero Company de nieuwe grote tactical game worden?
Wat verwachten jullie?
Zijn jullie enthousiast over Star Wars Zero Company?

En belangrijker: denken jullie dat Bit Reactor erin gaat slagen om een echte XCOM-achtige Star Wars-game neer te zetten?

Ik ben vooral benieuwd of jullie meer zitten te wachten op een diep tactical systeem zoals XCOM 2, of juist op een toegankelijkere Star Wars-game met wat minder micromanagement.

Laat hieronder vooral weten wat jullie verwachtingen zijn!

🔋 4 x Zendure Solarflow 800 Plus + 4 x AB2000X - 5,5 kWp panelen

• M_Aurelius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-09 13:48
Ik heb XCOM: Enemy Unknown destijds veel gespeeld en een paar jaar geleden Tactical Breach Wizards wat echt een onderbelichte Xcom parel is. Ik ben wel weer klaar voor een Xcom game en dit ziet er heel goed uit. De Star Wars films vind ik niet zo boeiend maar dit sfeertje in games werkt goed. De previews klinken goed dus ik ga deze wel een kans geven komende maand.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:24

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zoals gevraagd werd is de titel van het topic aangepast van [Star Wars Zero Company] Het grote discussie- en verwachting naar [Multi] Star Wars Zero Company.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• doobieters
M_Aurelius schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:39:
Ik heb XCOM: Enemy Unknown destijds veel gespeeld en een paar jaar geleden Tactical Breach Wizards wat echt een onderbelichte Xcom parel is. Ik ben wel weer klaar voor een Xcom game en dit ziet er heel goed uit. De Star Wars films vind ik niet zo boeiend maar dit sfeertje in games werkt goed. De previews klinken goed dus ik ga deze wel een kans geven komende maand.
Ik ben er ook erg benieuwd naar. De sfeer van Star Wars is sowieso top en dan in combinatie met deze gameplay.. Dat past wel in mijn straatje. Marvel's Midnight Suns is ook een optie voor je.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-09 09:44
Ben al sinds de jaren '90 fan van de XCOM reeks en klonen, dus deze staat wel op mijn lijstje. Ben nu bezig met Menace, maar dat weet me toch niet heel erg te boeien.
Heb niet per se heel veel met het Star Wars universum, maar als het gewoon een goede game in de stijl van XCOM is dan hoor je mij niet klagen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:10
Mugwump schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:45:
Ben al sinds de jaren '90 fan van de XCOM reeks en klonen, dus deze staat wel op mijn lijstje. Ben nu bezig met Menace, maar dat weet me toch niet heel erg te boeien.
Heb niet per se heel veel met het Star Wars universum, maar als het gewoon een goede game in de stijl van XCOM is dan hoor je mij niet klagen.
Wat is naar jouw mening de beste Xcom-type game?

Ik begin toch een beetje hyped te worden voor de game. Lijkt me weer een toffe game, en ik ben altijd best wel Star Wars fan en Xcom type games zijn ook altijd wel vermakelijk.

• Mugwump
Kaasdipje schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:19:
[...]

Wat is naar jouw mening de beste Xcom-type game?

Ik begin toch een beetje hyped te worden voor de game. Lijkt me weer een toffe game, en ik ben altijd best wel Star Wars fan en Xcom type games zijn ook altijd wel vermakelijk.
Lastig te zeggen. De oorspronkelijke game was voor zijn tijd echt heel erg tof, maar daar zit ook veel nostalgie bij natuurlijk.
Persoonlijk ben ik in dit genre minder fan van constant tijdsdruk in missies. Ik vind het veel leuker om rustig te plannen, goed gebruik te maken van overwatch en ga zo maar door. Denk dat ik dan persoonlijk voor de eerste remake met de long war mod.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• doobieters
Voor welk platform gaan jullie?

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:46

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ben toch wel heel benieuwd naar dit spel! De laatste tijd een paar keer xcom gameplay gekeken maar niet gekocht, denk dat ik dit spel wel ga halen.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• Kaasdipje
Ik heb hem op Steam gekocht. Geen EA Launcher!

Zal hem vanavond ff preloaden.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18

On_E

Housemusic

85-87 score op Metacritic/Opencritic. :)

Straks even aanschaffen dus, op de Series X.

[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 26-08-2026 15:35 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• doobieters
On_E schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:34:
85-87 score op Metacritic/Opencritic. :)

Straks even aanschaffen dus, op de Series X.
Mooie scores!

mijn ps5 exemplaar van Amazon is onderweg!

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb er erg veel zin in! Ik heb de PS5 versie gepreorderd bij Bol.

• Mugwump
Ik schaf hem wel aan op Steam als ik klaar ben met mijn huidige game. Heb er altijd een hekel aan om verschillende games door elkaar te spelen.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-08 23:01
shineonu schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:02:
Ik heb er erg veel zin in! Ik heb de PS5 versie gepreorderd bij Bol.
Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan ik, want ik had a heel lang een pre-order staan. Maar ze hebben nog niks verstuurd, navraag gedaan en hij komt pas 31 augustus zeggen ze nu.

Laatste keer dat ik wat pre-order bij de bol

• Mugwump
Ze hebben volgens mij wel zo ongeveer iedereen en z'n moeder op Twitch een gratis preview key gegeven. :P Zag vanmorgen heel wat streamers de game spelen. Zag er tof uit iig!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik heb de game gisteren gepre-ordered! Vanavond gelijk tijd om het te proberen, ik heb er veel zin in. Ik kom met name vanuit Xcom 2. Ik heb Marvel Midnight Suns ook geprobeerd maar kon daar niet echt inkomen, dus ik hoop dat deze beter bevalt. Ik houd wel van Star Wars dus qua thema zit het vast goed.

• shineonu
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
KunDun schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:03:
[...]

Dan hoop ik dat je meer geluk hebt dan ik, want ik had a heel lang een pre-order staan. Maar ze hebben nog niks verstuurd, navraag gedaan en hij komt pas 31 augustus zeggen ze nu.

Laatste keer dat ik wat pre-order bij de bol
Ja, mijne hebben ze ook niet verzonden helaas.

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 09:22
Deze game staat zeker op mijn lijstje. Hoewel ik de gameplay elementen van xcom altijd goed vond had ik altijd dat de interesse snel verdween door het ontbreken van een verhaal. Ik heb daardoor nooit een spel afgemaakt. Uit de reviews lijkt het verhaal hier veel beter uitgewerkt te zijn.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:18

On_E

Housemusic

Eerste 3 missies gedaan, hier ga ik me uitstekend mee vermaken. :)

Performance kan wel beter, aardig wat pop-in tijdens cutscenes. Tijdens combat minder last van gelukkig.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 06:46
Dit spel stond op mijn verlanglijstje. Zojuist heb ik de eerste missies afgerond en ik sluit mij aan bij @On_E: hier ga ook ik mij uitstekend mee vermaken! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3rJAmkxASB8U7oo3fE54e-WMoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yMGXgmFEv8Sx74gU2ItXeagA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txNur0QaM0X0tWD8avZ1T4_ChT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RZNOFuJXHdUVJVHAzP6AJEvw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tk3MEV9-B1H_cUQwPjbw42uo1hM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gs9sbDAmeO9OrCGVwTWpfqy8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kZ5CuKVQsJe4lMuosAEBjPco_aQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QnJfqUMfepB549LyFSeXNPbx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T2Ql0KYEIow1R-8VmRFhghrF7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0DiZSm5oW2ex8Dbag2KuLj2n.png?f=fotoalbum_large

Het spel zet het Star Wars-sfeertje prima neer, erg tof! 8) Performance is tevens prima en grafisch is het dik in orde. (y)

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:22
De eerste stapjes gezet in dit spel en de sfeer en gameplay bevalt me nu al.

Afgaande op de in-game beschrijving ben ik maar gestart op de iets hogere difficulty (hard).

Welke class en wapen hebben jullie gekozen? Zelf ben ik gegaan voor een Scoundrel met Blaster Pistol.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 07:46

Sméagol

Master of Mayhem

Nou jongens.
spoiler: press F
Arme Aurelio. Leek meer Suicide Squad haha. "Nee ik wil dat poppetje niet daar zetten!"

Make lovecraft not warcraft.

• Kaasdipje
Tot nu toe vermaak ik me ook prima. Ik speel ook op Hard en ik heb nu wel al 2 levels gehad waar ik eigenlijk helemaal terug gedrukt wordt omdat ik overwelmd wordt. Dan red ik de fight wel uiteindelijk maar hebben we eigenlijk bijna met de hele squad achter een muurtje verstopt haha. Dus nog genoeg te leren!

Ik heb Hawks nu met een blaster pistol maar mis bij hem nu wel een beetje damage tot nu toe. Maar even kijken wat handig is.

• robinez
  • Laatst online: 06-09 15:05
De eerste paar uur er nu opzitten, het is duidelijk dat dit de opvolger van Xcom is, alles komt wel zo'n beetje terug direct, alleen veeeeeeel gepolijster en meer uitgewerkt, en daardoor ook wel wat laagdrempeliger voor beginners, het is allemaal een stuk duidelijker uitgelegd en zichtbaar wat de upgrades in je Den en voor je karakters doen.

Het hele star wars thema past perfect bij deze game, ik vind met name de Den (je thuisbasis) echt prachtig uitgewerkt, veel details en overzichtelijk opgezet (een heel stuk beter dan het in xcom was). Ik heb hier wel een half uur in rond gelopen om alles een beetje op mijn gemak te ontdekken en het voelt al echt als een thuisbasis aan voor het upgrade pad. Dan heb je ook nog de star wars muziek overal, het voelt enorm filmisch aan.

De gevechten zijn een visueel spektakel zonder in te leveren op de turn based ervaring. Ik vind het verschil tussen de classes nu veel duidelijker naar voren komen. Daarnaast kun je een setting aanzetten dat je niet kan saven om zo de permadeath ook echt permanent te maken (die memorial shrine vind ik een mooie toevoeging hiervoor in dat star wars thema).

Al met al een echt geweldige eerste ervaring (al moet je wel van turn based games houden), als je al XCom ervaring hebt dan is het een warm bad, maar als je voor het eerst speelt dan wordt je de eerste uren goed aan de hand gehouden om alle concepten een beetje door te krijgen.

Is het dan allemaal perfect?
Nee, helaas niet, althans niet op de PS5 Pro. Er zijn nog wat technische issues. Ik speel op de PS5 Pro en ik merk dat op quality mode de framerate af en toe flink naar beneden gaat, niet op het niveau van irritant, maar eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht. Op performance mode loopt het soepeler, maar daar heb je op de ps5 pro last van de pssr implementatie op performance mode, waardoor je toch wel regelmatig grafische glitches ziet.

Nou klinkt dat dramatischer dan het eigenlijk is, moet ik bekennen, het is sporadisch, maar mijn verwachtingen lagen hier hoger. Ik verwacht dat dat over een aantal patches wel opgelost is, maar dat kan nog wel wat beter.

Het staat in ieder geval de speel ervaring en beleving niet in de weg, maar een 100 procent perfecte implementatie is het nog niet op de playstation 5 pro.

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-08 13:44
Ik heb zelf XCom niet gespeeld, maar wel de laatste maanden Marvel Midnight Suns (op het moment 40u) op Steamdeck aan het spelen.

Dus gisteren toch maar spontaan gekocht en de eerste 3 levels gespeeld op PC.
Misschien toch straks al maar eens installeren op Steam Deck, om te zien of dat hij zo zou meekunnen? Of iemand al getest?

• Kaasdipje
TheNewBlood schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:43:
Ik heb zelf XCom niet gespeeld, maar wel de laatste maanden Marvel Midnight Suns (op het moment 40u) op Steamdeck aan het spelen.

Dus gisteren toch maar spontaan gekocht en de eerste 3 levels gespeeld op PC.
Misschien toch straks al maar eens installeren op Steam Deck, om te zien of dat hij zo zou meekunnen? Of iemand al getest?
Ik zag online vooral meldingen dat het op de Steam Deck dramatisch draaide, dus denk niet dat het aan te raden is.

• Gundogan
  • Laatst online: 00:12

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Kaasdipje schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:56:
[...]

Ik zag online vooral meldingen dat het op de Steam Deck dramatisch draaide, dus denk niet dat het aan te raden is.
Zelfs met upscaling en framegen is het niet best. Met FSR4 en framegen decky plugins kan je nog een hoop op de Steamdeck, maar met deze game is je base framerate te laag (15-20).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
robinez schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:53:
De eerste paar uur er nu opzitten, het is duidelijk dat dit de opvolger van Xcom is, alles komt wel zo'n beetje terug direct, alleen veeeeeeel gepolijster en meer uitgewerkt, en daardoor ook wel wat laagdrempeliger voor beginners, het is allemaal een stuk duidelijker uitgelegd en zichtbaar wat de upgrades in je Den en voor je karakters doen.
Dit is wel high praise, ik ga toch maar even kijken of ik deze nu al ga kopen :)

• robinez
mister_S schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:36:
[...]

Dit is wel high praise, ik ga toch maar even kijken of ik deze nu al ga kopen :)
er staan genoeg videos online om alvast een indruk te krijgen.

De enige game mechanic die ik een beetje mis is de conceilment phase van xcom, die heb ik nog niet in star wars gezien, ook de fog mist ten opzichte van xcom, maar het speelt wel bizar lekker, dus of ik dat op de lange termijn ga missen is nog niet te zeggen. Gelukkig is de overwatch wel beschikbaar, dus dat voelt vertrouwd in de missies.

Voor de rest vindt je alles terug (wel in een ander jasje gegoten), maar het is nog steeds, bonding, je hideout upgraden, wapens en crew upgraden, intel betalen en verdienen en operations en missies uitvoeren. Eigenlijk alle basis concepten van xcom zie je hier al in terug, plus nog wat extra dingen, en dat alles al in de eerste paar uur gameplay komt dit al voorbij, dus wie weet wat er nog komen gaat :)

Enige issue is dus wel die performance/framerate issues, ik heb in geen enkele youtube review daar tot nu toe opmerkingen over gezien, en op de ps5 zijn die er wel, steamdeck blijkbaar ook als ik het zo lees hierboven. In de arena's zelf zie ik geen echte problemen (ook geen pop-in), maar met name in de Den tijdens het vrij rondlopen zie je de framerate wel inzakken, ik gok tot zo'n 20 fps, maar dat is een gok, het is even wachten op de digital foundry analysis, dan zal het wel duidelijker worden wat er gebeurd.

Dus dat is nog wel een aandachtspunt voor hun, maar zal vast wel geoptimaliseerd worden in de komende tijd.

• Mugwump
Mag toch hopen dat ie op m'n 5090 naar behoren gaat draaien. :P

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 07:46

Sméagol

Master of Mayhem

Oof. Cycle 7 is wel een difficulty spike zeg. Ging prima tot die missie, zonder medic, en toen m'n eerste teamwipe. :') Je gaat van 4HP droids naar 78HP psychos. Ik ga het straks weer proberen, maar als iemand tips heeft. Ik heb geen medic of heavies nog.

Make lovecraft not warcraft.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
Ik zat heel erg te twijfelen om zelf Medic te worden, maar uiteindelijk niet gedaan. Want ging er eigenlijk wel vanuit dat ik vanzelf een Medic aan mn team zou kunnen toevoegen. Lijkt me gek als dat niet zo is?

Net met de game begonnen, echt tof. Ben niet echt een Xcom fan ofzo, sowieso eigenlijk niet zo van dit soort turnbased games, maar het is Star Wars dus vind ik het direct al toffer. Maar ga hier wel goed op. Speel op Hard met permadeath aan, tot nu toe prima te doen maar gaat dus aanzienlijk moeilijker worden hehe.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

Phydomir

Dennis

Sméagol schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:10:
Oof. Cycle 7 is wel een difficulty spike zeg. Ging prima tot die missie, zonder medic, en toen m'n eerste teamwipe. :') Je gaat van 4HP droids naar 78HP psychos. Ik ga het straks weer proberen, maar als iemand tips heeft. Ik heb geen medic of heavies nog.
Die heb ik ook net gedaan. Wel zelf een medic dus dat scheelt iets. Ik heb ook direct de droid weer op de been (nou ja, wieltjes) gebracht en die is echt super handig. Zeer bruikbare abilities die het makkelijker maken. Tijdens dit gevecht zelf vooral de tegenstanders op mij af laten komen en in cover blijven zitten.
Medics zag ik al wel in de lijst van aan te nemen crew leden staat. Dus die kan je ook gewoon inhuren.

Het draait ook best wel goed op mijn systeem. Enige wat niet zo lekker gaat is de texture pop-in. Vooral in de cutscenes is dit best wel hinderlijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 08:53
Iemand hier die het op een Xbox X speelt? Ben benieuwd of het daar een beetje soepel draait en niet continu crasht. De Xcom ports waren goed, maar dit is natuurlijk een stuk moderner spel.

• doobieters
heron schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:55:
Iemand hier die het op een Xbox X speelt? Ben benieuwd of het daar een beetje soepel draait en niet continu crasht. De Xcom ports waren goed, maar dit is natuurlijk een stuk moderner spel.
Waarom zou het crashen?

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 08:53
Las op reddit wat mensen die daarover klaagden, maar die gebruikten de performance mode ipv quality mode. Iets xbox specifieks geloof ik, maar kon er verder weinig over vinden. Vandaar mijn vraag.

• Yonix
Gisteravond nog wat missies gespeeld en ik ben he-le-maal verkocht. :) Tof ook dat je tussen de missies door kunt rondlopen op de Den, interacties aan kunt gaan met andere operators en wordt getrakteerd op mooie cutscenes; acteerwerk is ook van een heel hoog niveau, imho. (y)

Soms wel last van bugs, zoals controller interacties die niet helemaal registreren of moeilijk te plaatsen zijn en momenten in een gevecht dat reinforcements niet vanzelf worden geactiveerd. Ik moet dan eerst mijn beurt geforceerd eindigen en dan pas komen de reinforcements.

Maar buiten dat een topper! :)

• Joop34
Ja, wat een heerlijk spel. Ik zit geloof ik ergens rond cycle 11. Tot nu toe op de standard difficulty maar denk dat ik hem naar hard ga zetten.

Ik gebruik voornamelijk dezelfde 4 characters, zo leer ik de classes beter kennen en ik vind dat ook leuker spelen. Tot nu toe is niemand gewond geraakt dus kon dat ook, als ik hard ga spelen wordt dat misschien wel anders.

Ik vind Kabb trouwens echt een fantastisch personage!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 19:52
Geweldig spel. Jammer van wat kleine bugs. Overwacht werkt soms niet goed. Hopelijk komt daar snel een patch voor.

Als pc speler ook fijn dat het ini bestand kan editen om film grain en motion blur uit te zetten. Jammer dat het niet gewoon opties zijn bij de instellingen.

Af en toe wel wat pop ins in cutscenes. Niet heel vervelend maar hoop dat ze dit op weten te lossen.

• robinez
Wat een game, hoe langer ik speel, hoe beter die wordt. Ik vind dat ze de perfecte mix hebben gevonden in de lengte van de gesprekken met je compagnons in de Den, en de cutscenes zijn ook perfect kwa lengte. De vaart zit er enorm in, terwijl de story telling echt volop in beweging is.

Ook mooi dat je af en toe van die missies hebt waarin je vrij rond kunt lopen voor het turn based gedeelte begint. Dat voegt ook wel veel toe aan de beleving.

• Yonix
Vanavond nog wat missies gespeeld en mijn eerste crash gehad waarna ik één missie opnieuw moest spelen. Dat was meteen een harde les, dus vanaf nu save ik tussentijds. :P

Trouwens, performance op mijn Asus gaming laptop (i9-275HX, 5080M, 64GB DDR5) is om te huilen. Gelukkig speelt het spel op mijn Asus NUC, met dezelfde specs, dan weer zonder problemen. Raar. :s

Maar goed, dat mag de pret niet drukken. :) Ben tevens even aan de slag gegaan met de Universal Unreal Engine 5 Unlocker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGpcH9qampp1sWdj0hEsa94VmV0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/apLcQPgVt0SrbVTX8pa20Ck1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnGg7eQORGBQd2Lxn-ulgfwRU18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/meI3suVz0FUPWd3HemraND7J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1tKHmGFHtvmi4h4gH6GE0P8tmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3vtGEK75asuKFGZhQbiQGm4Z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TTLw3JuDEU2zOctV1X9PwhbkuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i0WW16DI0wr90vT2D6XYRJe2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPv0Pgj1jvY_ymiVjjIeR0FLaQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jcW1eDSOp2TBTjZhyX9GsfP3.png?f=fotoalbum_large

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 15:08
Heerlijk spel tot nu toe! ongeveer 4,5 uur gespeeld nu. Performance is niet geweldig, vooral bij het inladen van levels en terugkeren naar de base maar tijdens de missies is het goed te doen. (7800X3D, 64GB, 4090 op 4k , GPU 100% belast)

Camera kiest soms ook voor interessante hoeken waardoor je soms bijna niks ziet tijdens een animatie en ik heb al eens een 100% raak kans gemist 8)7 . Geen flawless spel dus maar de gameplay is heerlijk, verhaal boeit me ook met goede voice actors (Vic Michaelis als Runa :D :D ).

Hoop wel dat er na de story nog skirmish battles gedaan kunnen worden of iets in die richting. heb gehoord dat als je het spel nu uit heb gespeeld dat het ook klaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Slicey op 31-08-2026 10:18 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:00

Clush

Do as I say...

Sméagol schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:10:
Tip 1: Je kan iedereen respeccen naar welke build je maar wil. Alleen voor de hoofdpersonen staat de persoonlijke skill vast. Bijvoorbeeld Trick z'n ability is dat ie geheald kan worden nadat ie down gaat (en zelfs geen wound krijgt). Dat maakt hem dus uitermate geschikt als tank, maar dat is hij standaard niet. Dus bekijk alle personages hun eigen ability en bedenk welke build daar bij past.

Tip 2: Wees niet zuinig met je Advantage. Als je een goede mogelijkheid hebt om een advantage-ability te gebruiken: doen! Volgende beurt bouw je wel weer nieuwe advantage op, en je weet nooit hoe het speelveld er dan uit ziet.

Tip 3: Gooi gevaarlijke vijanden van de map af wanneer mogelijk. Water is dodelijk, en abilities of granaten die vijanden kunnen pushen zijn buitengewoon nuttig.

Ik heb nog wel meer tips indien gewenst, maar laat dan even weten over welk onderdeel precies ^^

Overigens zou ik niet snel een medic meenemen. Op het moment dat je hem nodig hebt is er al iets fout gegaan, en dan ga je het met een medic waarschijnlijk ook niet meer redden. Ikzelf neem veel liever een extra damage-dealer mee om de kans te verklkeinen dat ik uberhaupt in de problemen kom.

... not as I do.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Waar komt deze game ineens vandaan? Volledig onder de radar gevlogen bij mij. Verlanglijstje +1

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Nog niet veel video's gepost zie ik?

final trailer:

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:22
Clush schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:30:
[...]

Tip 1: Je kan iedereen respeccen naar welke build je maar wil. Alleen voor de hoofdpersonen staat de persoonlijke skill vast. Bijvoorbeeld Trick z'n ability is dat ie geheald kan worden nadat ie down gaat (en zelfs geen wound krijgt). Dat maakt hem dus uitermate geschikt als tank, maar dat is hij standaard niet. Dus bekijk alle personages hun eigen ability en bedenk welke build daar bij past.
Ik wou eigenlijk eens daarover brainstormen hierzo, voordat ik als een malle ga respeccen :)
Trick zijn talent "For my brothers" past inderdaad ook erg goed bij een Heavy.

Wat zou dan passen by Kabb? Ik was aan het denken aan Assault, met name voor het verder kunnen lopen (icm de talent Uppercut).

Dan hebben we nog Jae (die baroness) waarbij de talent Final Shot wellicht goed samenwerkt met Scout (mits zo'n schot ook extra advantage genereerd).

...de rest maar even in spoiler tags doen...
spoiler:
Cly (een mandolorian) en Tel-Rea (een jedi) hebben unieke kits volgens mij.
En meer 'named' operators ben ik nog niet tegen gekomen.
En dan als Tip 4: extra operators aannemen is niet alleen handig voor die ene keer dat een 'named' operator een injury heeft - het is bij Operations juist handig om die extra aangenomen operators te sturen om zo te voorkomen dat je main operators een injury kunnen oplopen daarmee.

• RayMort
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 09:57
Clush schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 17:30:
[...]

Overigens zou ik niet snel een medic meenemen. Op het moment dat je hem nodig hebt is er al iets fout gegaan, en dan ga je het met een medic waarschijnlijk ook niet meer redden. Ikzelf neem veel liever een extra damage-dealer mee om de kans te verklkeinen dat ik uberhaupt in de problemen kom.
Medics zijn er niet alleen om HP aan te vullen hoor! De buff die ze kunnen uitdelen is echt goed, en later kun je die zelfs permanent maken. En zodra je de mogelijkheid krijgt om een tweede klasse aan personages toe te voegen kun je ze altijd nog een meer offensief gespecialiseerde klasse aan toe voegen. Of andersom, de Medic klasse toevoegen aan een andere klasse. Bijvoorbeeld een Heavy die zo zichzelf kan ondersteunen.

In mijn ervaring is the "ideale" late-game teamsamenstelling als volgt:
1. Hawks als een Scout/Medic. Scout is ideaal om Advantage te genereren en Medic is goed voor de ondersteuning.
2. Een Astromech. Vrij nutteloos qua offensieve acties, maar geweldige ondersteuning voor je team.
3 & 4. Twee krachtige personages met unieke klassen die ik nu niet ga spoileren. :P

Dit is zeker niet het enige goede team, maar wel een van de sterkste.

• RayMort
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 09:57
Corvo schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:57:
[...]
spoiler:
Cly (een mandolorian) en Tel-Rea (een jedi) hebben unieke kits volgens mij.
En meer 'named' operators ben ik nog niet tegen gekomen.
spoiler:
Tel kan inderdaad niet van klasse veranderen, maar Cly kan nog wel een secundaire klasse nemen. Ik vind vooral Gunslinger erg geschikt voor haar.

• doobieters
Spelen jullie met permadeath aan?

• Yonix
Jup en, tot op heden, gaat dat nog goed. :P Maar goed, ik speel dan ook op 'Normal Difficulty'. :)

Inmiddels Cycle 10 en het verhaal begint zich te ontplooien. Ben benieuwd of je
spoiler:
Tel-Rea (Jedi)
uiteindelijk ook aan je squad toe mag voegen, zou tof zijn!

Wat operators betreft zijn Hawks en Trick wel écht mijn go-to squad members. Hawks' Pico-5 i.c.m. Trick zijn main is wel een erg toffe combinatie, zeker als je daarvoor nog een assist hebt gehad van één van de twee. Vervolgens afmaken met een rocket. Daarnaast is Jae haar Sweeping Salvo ook érg handig om in één keer grote groepen droids uit te schakelen. (y)

Heb tevens een 'unknown operator' (Ranged) welke een echte Tank is. Heb bij haar, onder andere, geïnvesteerd in het upgraden van HP. Dat maakt haar, i.c.m. haar Taunt, een ware 'bullet sponge'.

Echte synergy is er nog niet, maar de meeste gevechten kan ik prima clearen. Ik wil wel z.s.m. een extra utility per operator, want die zijn best handig om te hebben.

Even iets anders: heb vanavond nog even met Nvidia's DLSS 5-plugin gespeeld. Best leuk. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qb56Nc44NTpBPhanhQPJVh4EC_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/epuozcA4rzn4z8kj3nxe0gnQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qldP43OdXECpNQLbGJ6L6Xisl9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q7Rc2C5kSGXDm4L8DuHx4BYI.png?f=fotoalbum_large

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 19:52
Ik wilde het doen maar zag op dag 1 al mensen met corrupte of verloren save. Zelf nog geen crashes gehad. Ga eerst voor een normale playtrough en daarna moeilijker met permadeath.

Blijkbaar delete het spel je save game na het afronden van een missie en maakt een nieuwe save aan terug in basis. Een crash op dit moment betekend dus geen save game meer. Opmerkelijke keuze van de devs. Tenminste dit is wat ik rond zie gaan op Reddit, geen idee of het 100% waar is. Zelf zou ik een backup maken na iedere missie ivm mogelijke crashed van een nieuwe game.

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 08:05

bbc

Ik zit aan cycle 18 en het spelletje valt me beter mee dan verwacht. Het werkt wel wat verslavend. De grootste tegenvaller is de 27fps. Het wordt tijd voor een nieuwe PC's. De animaties zijn traag, zeker bij het gooien van een granaat.

Momenteel zit ik in normal mode en in vergelijking met Jagged Alliance of XCOM is het spel wat eenvoudiger in die zin dat je je teamgenoten niet kan verwonden, toch alvast niet door te schieten. Voor de rest is het wel pittig, zeker die coil tegenstanders vergt wat planning.

Het spelletje is leuk en ontspannend, maar ik overweeg toch opnieuw te beginnen. Het begin is traag, en je verspeelt snel credits. Het influence verhaal in combinatie met het opbouwen van de base verliep heel traag. Ook is het blijkbaar aangewezen om de samenstelling van het team regelmatig te veranderen. Op zich wel jammer, omdat ik mijn voorkeur team heb.

Het volgend filmpje was wel zeer nuttig, maar niet meer aan cycle 18 :) Ondertussen had ik ook wel een strategie uitgewerkt, maar ik het heeft even geduurd voor ik wist dat ik capacitors nodig had voor een bepaalde base uitbreiding. Ik weet niet hoe ver je kan raken op normale modus, ondanks een slechte start, maar als je het moeilijker wil maken is je start ook belangrijk.Ik ben ook al benieuwd naar Tom Clancy's Rainbow Six Tactics, maar eerst een nier verkopen zodat ik een nieuwe grafische kaart kan aanschaffen. Zelfs turnbased games kunnen traag aanvoelen op oude hardware.

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 15:54
probeer eens Geforce Now. Betaal je een tientje per maand ongeveer en kan je nieuwe games (waaronder Zero Company) gewoon spelen. Ik heb een tijdje Arc Raiders gespeeld op een laptop van 400 euro die 2 jaar oud is.

Nu werkt het voor shooters niet perfect, maar turn based gaat perfect.

let wel: je moet natuurlijk wel het spel los aanschaffen via bijvoorbeeld steam voordat je het kan spelen op GeforceNow..voor die 10 eu per maand huur je dus alleen een Cloud Gaming "PC", niet toegang tot games.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Heel goed spel, ik zit bijna op het einde. Het SW jasje is goed gedaan en het is fun. Mijn grootste kritiekpunt is dat de gevechten op den duur wel erg voorspelbaar en herhalend worden, vooral de varianten van vijanden is wel erg slecht (in het bijzonder hun aanvalspatronen).

Een goed spel met een leuk verhaal. Zeker een 8/10 waard. 70 euro had ik hier niet voor betaald, 50 euro is prima.

• Yonix
Inmiddels Cycle 18, and still going strong. 8)

Heb nu ook Cly toegevoegd aan het team en ben wat meer aan het afwisselen met m’n operators. Gelukkig is iedereen nog in leven en heeft er geen ‘Permadeath’ plaatsgevonden. Sorry, Aurelio. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbReAf9PKAfp7HLrH1LHTkCLGhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9uYsQ0sLrEL2MsQuT0Jm1blD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p8tBsI4FK6qnIKBiXZNzY3gK2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKDJBQcxOcUxCh2MVR5Du2FD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6_Lm9nS1NXMY6kS5DZ24RQBVQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zBtBQ1Cv7NeISmfmzgeVSIo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7BzuQMTTb8uLKBwEigcsv1N9KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLKU0igS2nvGOmb1QlRmIxtq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGEVF4fNAI0FxCbiqfUx6CL6_K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Paxxmr4RS7oAMmR9o1PGhAes.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNKItjO86CdG9Lgxv9qV0DZLa-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxB8LUgEdWYRDVIlF0olHWza.jpg?f=fotoalbum_large

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
Ik speel nu op hard, maar de eerste missie na de droids ga ik toch keihard af in het tweede deel... Miss moet ik toch met meer melee of de buffs toch iets anders instellen. Ook nog niet echt naar gear etc gekeken. Of toch maar gewoon opnieuw opstarten en dan normaal gaan doen.

• Joop34
Beavbusi schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:05:
Ik speel nu op hard, maar de eerste missie na de droids ga ik toch keihard af in het tweede deel... Miss moet ik toch met meer melee of de buffs toch iets anders instellen. Ook nog niet echt naar gear etc gekeken. Of toch maar gewoon opnieuw opstarten en dan normaal gaan doen.
Je kunt de moeilijkheidsgraad tussendoor ook aanpassen, je hoeft niet opnieuw te beginnen.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
Jai know, moet ik even terug naar de autosave voor de missie. heb nu 4x part two van de missie gedaan maar op hard lukt het niet met de chars die ik heb gemaakt helaas..
Pagina: 1