Vraag
Alle reacties
Kun je eens een foto van de zijkant maken van dat stukje kanaal wat bovenop je dak zit? Ik vermoed dat het zo'n paddenstoeltje is wat taps toeloopt. (zoiets)
Wat je het beste met een terugslagklep doet is zo dicht mogelijk bij de afzuigkap plaatsen. Daar heeft de motor de meeste kracht om de klep open te duwen.
Wat je het beste met een terugslagklep doet is zo dicht mogelijk bij de afzuigkap plaatsen. Daar heeft de motor de meeste kracht om de klep open te duwen.
Ja dat is het inderdaad, heb geen foto van de zijkant maar die in jou link is het. Zo'n paddestoel is dus niet geschikt om een terugslagklep in te doen?sypie schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:06:
Kun je eens een foto van de zijkant maken van dat stukje kanaal wat bovenop je dak zit? Ik vermoed dat het zo'n paddenstoeltje is wat taps toeloopt. (zoiets)
Daar was ik al bang voor. Probleem is dat er zo goed als geen ruimte is dus die hele afzuigkap moet er dus uit.
Het probleem met veel van die paddenstoeltjes is dat ze dus taps toelopen, waardoor het uiteinde een (veel) kleinere diameter heeft dan het begin.
Kun je misschien een foto plaatsen van de afzuigkap, dan vooral hoe die ingebouwd of gemonteerd is? Misschien dat iemand een handige tip heeft voor het inbouwen van een terugslagklep.
Kun je misschien een foto plaatsen van de afzuigkap, dan vooral hoe die ingebouwd of gemonteerd is? Misschien dat iemand een handige tip heeft voor het inbouwen van een terugslagklep.
Ik wilde hetzelfde doen. Past de terugslagklep we als ik die aan de onderzijde van de dakdoorvoer plaats?
Het is zo'n inbouw model van Siemens Dampkap LR96CAQ50, het installeren was al een enorm frustrerend door dat er weinig ruimte was.sypie schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:34:
Het probleem met veel van die paddenstoeltjes is dat ze dus taps toelopen, waardoor het uiteinde een (veel) kleinere diameter heeft dan het begin.
:strip_exif()/f/image/eoSVddDiuNLgp6uwsd6BGZXz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j67V96X3zLHZ3aM598h8xsT2.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo dicht mogelijk bij de dakdoorvoer of muurdoorvoer heeft dan weer als voordeel dat je niet zo'n koude pijp (vanwege de buitenlucht die erin komt) door je huis hebt lopen.sypie schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 20:06:
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/TDOeB3Trk0mXpNaCBYsceqs0.jpg?f=fotoalbum_large)