Verdachte reviews Belsimpel op Tweakers

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:47
Hi ,

Sorry ik weet niet of dit het juiste subforum is. Maar het valt me wel op dat Belsimpel een hele reeks aan verdachte reviews heeft op Tweakers.

Dit zijn allemaal accounts met 0 frontpagereacties of forum reacties. De profielen zijn geregistreerd op de datum van de review en dat is meteen ook de laatste wijziging.

Dat is niet zo netjes.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kickje naar PW

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:25

• TTMJ!
De motivatie van die reviews is ook 'ik maak kans op een prijs'. En allemaal stuk voor stuk positief.

Ik vind het wel iets manipulatiefs hebben. Dat kan toch niet de bedoeling zijn met name op een site als Tweakers?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
TTMJ! schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:12:
[...]

De motivatie van die reviews is ook 'ik maak kans op een prijs'. En allemaal stuk voor stuk positief.

Ik vind het wel iets manipulatiefs hebben. Dat kan toch niet de bedoeling zijn met name op een site als Tweakers?
Daar is natuurlijk wel precies die 'ik maak kans op een prijs'-motivatie voor bedoeld.

Als dat er niet bij stond of foutief ingevuld zou zijn, dan zou ik het een hele slechte zaak vinden. Nu ben ik er ook niet direct fan van, maar het staat er duidelijk bij en is het dus aan de lezers van die reviews om te bepalen of ze het meenemen in hun beoordeling.

The devil is in the details.

• TTMJ!
Hahn schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:28:
[...]

Daar is natuurlijk wel precies die 'ik maak kans op een prijs'-motivatie voor bedoeld.

Als dat er niet bij stond of foutief ingevuld zou zijn, dan zou ik het een hele slechte zaak vinden. Nu ben ik er ook niet direct fan van, maar het staat er duidelijk bij en is het dus aan de lezers van die reviews om te bepalen of ze het meenemen in hun beoordeling.
Maar het verkleurt wel de overall score van een webshop. Het werkt uiteindelijk door en blijft over jaar ook nog de score beïnvloeden door nieuwe accounts van niet-tweakeraars.

Het feit dat er ook geen enkele negatieve review bij staat (bij de ikwinmisschieneenprijs-motivatie) toont ook aan dat dit problematisch is.

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 18:15
[...]

Die zijn natuurlijk gewoon bedoeld om (indirect) meer geld in het Tweakers laatje te krijgen. Ze zijn altijd positief en dat levert gewoon meer clicks op naar zo’n shop.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25

Dido

heforshe

Het zou nog mooier zijn als lezers een vinkje hadden om die reviews te negeren, waarmee ook een gemiddlede score zonder die reviews bepaald kan worden.

Dan zou meteen de motivatie voor een bedrijf weg zijn om mensen door middel van winacties voor gratis (valse) reclame te laten zorgen.

Zonder dat vinkje is Tweakers gewoon een gewillig platform voor doeslbewuste manipulatie door bedrijven.

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1