Strakke rand plafond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:15
ik heb een plafond die gespact is. En mij wanden zit glasvezelbehang op nu wil Ik opnieuw sauzen.

Maar hoe krijg ik de rand tussen plafonds en wand het strakste iedereen zegt aftapen. Maar het spac is natuurlijk niet vlak

Al de goede tips welkom! :)

[ Voor 7% gewijzigd door r6aw op 12-08-2026 14:47 ]

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Met een niet te grote kwast en een vaste hand doen, afplakken op een ruwe ondergrond werkt niet fijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernemmer op 12-08-2026 14:49 ]

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
'Mijn' schilder schildert een randje glasvezel mee met het plafond, dat kan je wel strak afplakken en ziet er goed uit.

Invoegen doe je zo!

• Theo_59
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 15:44
Afplakken met schilderstape en rand licht afkitten met acrylaatkit. Hierdoor sluit de schilderstape wel goed af op een ruwe ondergrond. We de tape zsm verwijderen voor het verkrijgen van een strakke afwerking.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Diederik schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 14:49:
'Mijn' schilder schildert een randje glasvezel mee met het plafond, dat kan je wel strak afplakken en ziet er goed uit.
Dit, gewoon de hoek niet aanhouden daarvoor maar een 5cm oid als band tegen de wand meenemen. Daaronder kun je namelijk wel heel strak werken.

• r6aw
BlueKeenan schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:15:
[...]

Dit, gewoon de hoek niet aanhouden daarvoor maar een 5cm oid als band tegen de wand meenemen. Daaronder kun je namelijk wel heel strak werken.
Hoe bedoelje die 5cm onder het plafond? Of bedoel je de tape strak 5mm onder het plafond plakken op het glasvezelbehang

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 18:15
Hij bedoelt dat je niet helemaal tot aan het plafond schildert maar een paar cm eronder ophoudt. Dus strak afplakken tegen je plafond aan waarbij een rechte lijn belangrijker is dan een helemaal uniforme afstand tot aan het plafond.

Spack plafond en een anders gekleurde muur krijg je zonder iets als een sierlijst of (geverfd) passe-partout nooit echt strak.

[ Voor 21% gewijzigd door Minimalist1 op 12-08-2026 16:42 ]

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[img=681,453]blob:https://gathering.tweakers.net/089a02a7-3ac4-46dd-b846-745412ddafac[/img]

heel overdreven dit, kan natuurlijk ook een stuk kleiner

• r6aw
BlueKeenan schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:05:
[[url="blob:https://gathering.tweakers.net/089a02a7-3ac4-46dd-b846-745412ddafac"]Afbeelding[/url]]

heel overdreven dit, kan natuurlijk ook een stuk kleiner
Helaas zie ik de foto niet..

• r6aw
Minimalist1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:35:
Hij bedoelt dat je niet helemaal tot aan het plafond schildert maar een paar cm eronder ophoudt. Dus strak afplakken tegen je plafond aan waarbij een rechte lijn belangrijker is dan een helemaal uniforme afstand tot aan het plafond.

Spack plafond en een anders gekleurde muur krijg je zonder iets als een sierlijst of (geverfd) passe-partout nooit echt strak.

Ja maar dan hou ik een rand van een paar cm boven aan? Of zie ik het verkeerd haha
Pagina: 1