Software updates Gazelle Heavy Duty

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jepie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:45
Ik ben in 2023 geëmigreerd naar Sri Lanka. In Januari 2023 heb ik in Nederland een Gazelle Heavy Duty e-bike gekocht en meegenomen naar Sri Lanka.

Als ik in Nederland was gebleven, dan had ik de mogelijkheid van onderhoud en evt. Software updates gehad, maar dat kan dus nu niet. Is er een mogelijkheid om firmware en software zelf te updaten? Is daar een speciale kabel voor nodig? Is het risicovol?

Is er daarbij ook wellicht een tweak mogelijkheid? (De 25km/u voelt soms wat erg gelimiteerd).

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Volgens mij zit daar een niet-smart Bosch Active Line motor op. Die kan dus alleen via een Bosch Diagnostics apparaat worden geüpdatet en dat kunnen alleen fietsenmakers. Zij hebben namelijk een Bosch dealer account met login/wachtwoord, consumenten krijgen dat niet.

Opvoeren van ebikes is illegaal, ook in Sri Lanka, en dat is niet welkom op het forum!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

stin00 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:45

Opvoeren van ebikes is illegaal, ook in Sri Lanka, en dat is niet welkom op het forum!
Ben jij bekend met de regels in Sri Lanka?! Heel waarschijnlijk dat daar geen Nederlandse regels gelden en TS enkel wil aanpassen aan het lokale verkeer.

Interessantere vraag is dan of de rest van de fiets zoals remmen daar ook op is berekend.

[ Voor 10% gewijzigd door bombadil op 12-08-2026 12:53 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Jepie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:45
Sri Lanka kent geen regels voor het opvoeren van een e-bike. Ik kan trouwens nu ook al harder fietsen dan 25km/u, maar dan moet ik spierkracht aanwenden… ;)

Het tweaken is ook helemaal niet zo belangrijk. De nieuwste firmware leek me wel nuttig. Maar ik begrijp dat ik dat niet zelf kan doen. Helaas dan.

[ Voor 22% gewijzigd door Jepie op 12-08-2026 16:45 ]