• xT_Go
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:06
Goeiemorgen allemaal!

Het nieuws dat OnePlus uit Europa vertrekt vind ik zeer jammer. Ik had namelijk besloten om na een lange tijd iPhone terug te gaan naar OnePlus omdat ik er altijd zeer tevreden over was.

Nu ze vertrekken uit Europa vind ik het moeilijk om een ander merk te kiezen. Er is altijd wel iets wat mij tegenhoudt.

Nothing en FairPhone zie ik vaak passeren hier, maar ik heb me er nog niet in verdiept.

Prijs daar gelaten; wat zijn jullie meningen als voorstel naar alternatief voor OnePlus? Waar wordt er best naar gekeken?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Nothing en FairPhone. Ik zou me, als ik jou was, er gewoon in verdiepen.

[This is what you get when you mess with us]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
OnePlus was altijd al op Oppo gebaseerd, en het OS van OnePlus, OxygenOS, was al met Oppo's ColorOS samen gevoegd, dus ik zou zeggen, kijk ook naar Oppo. Ook Oppo's zusjes Vivo (inclusief dochter iQOO) en Realme hebben leuke toestellen. Dit zijn samen met OnePlus de merken in de BBK stal (moederbedrijf van...).

Belangrijker echter is de vraag, wat zoek je in een telefoon? Een kaal OS zit ook bij Sony en Google.

Maakt OS niets uit, en zoek je de meeste hardware voor de laagste prijs, kijk eens naar Poco en Redmi in de Xiaomi stal.

En ben je iemand die altijd moeite heeft keuzes te maken, blijf bij iPhone, en koop over 6 of 7 jaar de opvolger van die iPhone. Bij de Android telefoons zal er naar verwachting veel meer keuze blijven.

• xT_Go
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:06
swhnld schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:54:
OnePlus was altijd al op Oppo gebaseerd, en het OS van OnePlus, OxygenOS, was al met Oppo's ColorOS samen gevoegd, dus ik zou zeggen, kijk ook naar Oppo. Ook Oppo's zusjes Vivo (inclusief dochter iQOO) en Realme hebben leuke toestellen. Dit zijn samen met OnePlus de merken in de BBK stal (moederbedrijf van...).

Belangrijker echter is de vraag, wat zoek je in een telefoon? Een kaal OS zit ook bij Sony en Google.

Maakt OS niets uit, en zoek je de meeste hardware voor de laagste prijs, kijk eens naar Poco en Redmi in de Xiaomi stal.

En ben je iemand die altijd moeite heeft keuzes te maken, blijf bij iPhone, en koop over 6 of 7 jaar de opvolger van die iPhone. Bij de Android telefoons zal er naar verwachting veel meer keuze blijven.
Mij gaat het vooral om prijs/kwaliteit, een ietwat deftige camera vooral, en niet te veel bloat in het OS zoals je zelf al aanhaalde. Met iPhone zelf heb ik het een beetje gehad, vooral dan het feit van de verplichte iCloud backup voor WhatsApp bijvoorbeeld, dat is al iets wat me mateloos stoort.

Alleszins bedankt voor de suggesties, Oppo lijkt me dan inderdaad eens te bekijken!