Vraag

• Gaart
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 23:20
Goedeavond,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn 2 marstek Venus e3. Ik heb een 1 fase meterkast en een p1 meter van Marstek in een actieve splitter zitten samen met een P1 meter van homewizzard.

Ik heb een 2.4 GHz IOT wifi netwerk waar de accu’s opzitten. Ik heb mesh uitstaan op mijn deco wifi netwerk, accu’s staan op zolder en op de 1 of andere manier blijven de accu’s pendelen, snacht opladen. Ik dacht dat alles goed werkte maar aan mn energie rekening te zien was die verdubbeld. Verder heb ik 2 aparte groepen laten maken voor mn accu’s om de 2500 watt laden/ontladen te kunnen gebruiken

Handmatig werkt alles prima maar zelfconsumptie is drama en dat is toch waar ik ze voor wil gebruiken. 0 op de meter.

Ik heb een aanvraag staan voor 3 fase aansluiting

Wat doe ik verkeerd? Ik hoop dat iemand me wil helpen hiermee.

Alle reacties

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:23
Missvhien heb je een oud type digitale / slimme meter. DSMR4. Deze updaten de P1 poort om de 10 seconden. Dat is erg traag, DSMR5, doet dit om de seconde. Er loopt een aanvraag naar 3 fase, dan word dit opgelost. Als je het nu op wil lossen is een CT002 mogelijk die meet zelf de stroom, dus veel sneller.