Vraag

• shooterke
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 23:52
Wij wonen nu toch al enkele jaren in onze nieuwbouw houtskelet , er ontstaan steeds weer nieuwe scheuren nu bv in het plafond een rechte lijn die nu open is gekomen. Ook onze ramen vooral op het verdiep en rondom onze trap en de hoeken van de muren tonen scheuren. Is dit puur het leven van het skelet of moet ik me zorgen maken?

Alvast bedankt

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Zonder (goede) foto's is het lastig beoordelen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• shooterke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4-xLfA2yJO6qku3ahJ_C2ScxKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eO6W4KyolLjT7DpsRwlQXWcm.jpg?f=fotoalbum_large

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:49
Ik heb zelf geen ervaring met houtskelet woning maar zijn er vergelijkbare woningen in de buurt en hebben die soortgelijke ervaringen? Al contact gehad met de leverancier of bouwer van de woning?

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Is dit bij de gipsplaatovergang? Lijkt wel een erg rechte lijn.

Is het dubbel gegipst plafond en of wanden met achterhout?

• shooterke
Gipsplaat op houten balken geschroefd, zover ik er iets van ken, deze foto deze avond naar bouwfirma gestuurd, andere scheuren kreeg ik te horen dat het door het zetten komt

• shooterke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKPV_lWb4NU140uGWfjnTDOPxBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMGLuweNTm0NabMZW85hkM3o.jpg?f=fotoalbum_large

• shooterke
Dat was voor het plaatsen van gyproc

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Misschien even stopcontact erafhalen of plafonddoos oid. Om te zien wat de opbouw is. Als alles enkel is, en niet goed verspringt, heb je sowieso meer kans op deze scheuren.

Lopen de scheuren in de hoeken ook zo? Kan ook niet ingesneden zijn en niet goed gekit. Kit is beweeglijker, normaal stuc praktisch niet. De hoeken zet je vast met band en bijv. Uniflott. Dat bevat meer bindmiddel en kan het beter opvangen.

• shooterke
Is een scheur in plafond Gyproc plaat , daar zitten geen stopcontacten ofzo. Ik post morgen ofzo meer foto's van de andere scheuren die ik heb

• wouter079
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:04
In een vorige woning (geen houten skeletbouw) waren een soort plastic strips verwerkt in de hoeken van kamers. Deze strepen lijken veel op die strips. Misschien zitten die in de muur verwerkt? Kan mij goed voorstellen dat als je die mee stuct je dit soort scheuren krijgt. Verdacht recht zoals anderen ook aangeven.

Woon momenteel juist wel in houten skeletbouw, maar dan uit de jaren 80. Ben dit soort scheuren daar nooit tegengekomen.
Pagina: 1