Beste mensen hier, in verband met een gewenste uitbreiding van ons arsenaal aan airco-units, heb ik een offerte laten opmaken. Ik heb het idee dat het wat aan de hoge kant is. Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Overigens begrijp ik goed, dat we momenteel door weer afgelopen tijd wellicht in een hause van aanvragen zitten en dat de branche hiervan kan "profiteren" door hogere prijzen.
Daarnaast heb ik de aanvraag gedaan bij een installateur die ook een andere soortgelijke installatie heeft aangelegd bij ons in huis. Bovendien 1 die ook al een flink aantal jaar bestaat (zeker 10-15 jaar) en waar we ook service laten doen. Wellicht moet ik de zekerheid dat zo'n bedrijf er ook over 2 jaar nog is betalen?
De prijzen kwamen gewoon van een standaard lijstje (schat marge op 100% gezien groothandelsprijzen). Het zou goed kunnen dat wij met onze redelijk eenvoudige montage betalen voor klanten met een moeilijker project.
De vraag:
Alvast bedankt voor de moeite en input.
Overigens begrijp ik goed, dat we momenteel door weer afgelopen tijd wellicht in een hause van aanvragen zitten en dat de branche hiervan kan "profiteren" door hogere prijzen.
Daarnaast heb ik de aanvraag gedaan bij een installateur die ook een andere soortgelijke installatie heeft aangelegd bij ons in huis. Bovendien 1 die ook al een flink aantal jaar bestaat (zeker 10-15 jaar) en waar we ook service laten doen. Wellicht moet ik de zekerheid dat zo'n bedrijf er ook over 2 jaar nog is betalen?
De prijzen kwamen gewoon van een standaard lijstje (schat marge op 100% gezien groothandelsprijzen). Het zou goed kunnen dat wij met onze redelijk eenvoudige montage betalen voor klanten met een moeilijker project.
De vraag:
- Multisplit buitenunit in voortuin
- 1 binnenunit in woonkamer/keuken + 1 binnenunit in kamer boven keuken
- Niet superlange bekabeling/bebuizing nodig, denk een route van max 2 x 8 meter.
- 2 MXM 50 A multi-split
- Perfera FTXM 25
- Stylish FTXA 42 AW
- Condenspomp + 2x Big Foot balken.
- Totaal (met beetje korting): EUR 7000
- 2 MXM 68 A multi-split
- Rest zelfde
- Totaal (met beetje korting): EUR 7750
Alvast bedankt voor de moeite en input.