Game PC toekomstbestendig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ssanndderr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoorwerk en gamen. Moet vooral voor de toekomst bestendig zijn, voor games zoals GTA VI en andere open wereld games. Ik wil ook wat gaan testen met ai, maar dit zal vooral nog hobbymatig zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs die ik in gedacht heb is rond de 2500,- voor de desktop zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Net voor de prijsstijging een "Samsung 9100 Pro, geen heatsink 2TB" gekocht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, alles moet gewoon degelijk werken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, en daarbij de beste prijs/kwaliteit verhouding. 4k is niet nodig.

Ga je overklokken?
Nee, zal wat standaard dingen aanpassen verder niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek eigenlijk gewoon een goede game pc die nog zeker een aantal jaren mee kan gaan. De pc moet dan ook makkelijk de games van de toekomst kunnen spelen op goede grafics.

Ik heb nu onderstaande producten op mijn lijstje staan, als er dingen goedkoper/beter kunnen hoor ik dat graag. Ik heb de SSD al gekocht. Ik twijfel daarnaast nog over de videokaart, maar ik denk dat dit voor de aankomende tijd wel voldoende is.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 359,20€ 359,20
1MoederbordenASUS ROG Strix B850-F GAMING WIFI7 NEO€ 225,-€ 225,-
1VideokaartenSapphire Pulse Radeon RX 9070 XT€ 767,99€ 767,99
1BehuizingenLian Li O11 Dynamic EVO RGB Zwart€ 152,06€ 152,06
1WaterkoelingMSI MPG CORELIQUID P13 360 Zwart€ 139,-€ 139,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K€ 536,-€ 536,-
1VoedingenMSI MAG A850GL PCIE5 Zwart€ 99,-€ 99,-
1Interne ssd'sSamsung 9100 Pro, geen heatsink 2TB€ 366,35€ 366,35
Totaal€ 2.644,60

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:16
Bij deze kast zou ik een paar losse ventilatoren kopen, ze zitten er niet bij. Vaak is het het mooist om als je RGB wilt alles van hetzelfde merk te kopen. Bijvoorbeeld ARCTIC P12 Pro A-RGB, 3-pack, Zwart, 120mm met Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB Zwart

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:19
GTA 6 is een beetje glazen bol, want die komt nog lang niet uit voor Windows/PC.

Er zijn vrij wat componenten in je build die eigenlijk te duur zijn, en wel iets goedkoper kunnen zonder in te leveren op performance en juist meer performance opleveren.

Moederbord: Eigenlijk betaal je hier extra voor de STRIX sub-merk van ASUS. Een ander B850 moederbord is nagenoeg even goed maar kost wel een stuk minder, zoals de nu bijvoorbeeld aantrekkelijk geprijsde uitvoering: ASUS TUF Gaming B850-PLUS WIFI die niet veel onderdoet aan de B850-F STRIX.

Geheugen kan ook goedkoper. Je betaalt hier de Corsair tax bovenop de al absurde geheugen prijzen. 6000MT/s CL30 is geen must voor X3D, kan prima overweg met iets hogere latency.

Behuizing is altijd iets persoonlijks, maar 160 euro voor een behuizing zonder inbegrepen case fans is vrij veel. Er zijn tal van behuizingen die met case fans kopen en ook een "aquarium" model hebben voor minder geld. Je betaalt hier extra door de ingebouwde RGB.

AIO koeler lijkt oke, maar is vrij prijzig tov. prestaties.

Voedingen van de MSI MAG A-GL serie zijn vrij matig qua interne componenten. Ook is dit de versie met de oudere 12VHPWR aansluiting, waar je liever 12V-2x6 hebt ivm. veiligheid. Kijk niet teveel naar de reviews van voedingen op Tweakers.net, want de meeste zijn geschreven door leken en gemotiveerd door cashback acties.

Opslag had je al gekocht, dus geen opmerking over.

Videokaart is prima. Jammer genoeg de laatste weken gestegen in prijs, dus een goedkoper model kan/mag ook imho.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 359,20€ 359,20
1MoederbordenASUS TUF Gaming B850-PLUS WIFI€ 175,-€ 175,-
1VideokaartenASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC Edition 16GB GDDR6€ 739,90€ 739,90
1BehuizingenLian Li Vector V100 with Fans Black€ 72,91€ 72,91
1WaterkoelingLian Li GA II Lite 240 RGB€ 66,99€ 66,99
1Geheugen internKlevv KD5AGU880-60A300G€ 449,-€ 449,-
1VoedingenMontech Century II 1050W€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.962,90

https://ko-fi.com/apart

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Wanneer je ook iets met AI wilt gaan doen dan zou ik toch voor NVidia kiezen.
Komt ook in AI vergelijkingen met AMD (zoals eerder hier geplaatst) als winnaar uit de bus.
En bijvoorbeeld lokale AI beeldgeneratie werkt (mede door CUDA) gewoon out of the box.
AMD kan wel maar vergt de nodige aanpassingen en is sowieso trager.
Met een budget van 2500 euro is een prima systeem met RTX kaart te bouwen welke ook uitstekend geschikt is om te gamen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former