Simpel begint met aanbieden van vast internet via glasvezel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.088 views

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Artikel: nieuws: Simpel begint met aanbieden van vast internet via glasvezel
Auteur: @Imre Himmelbauer

Misschien nog interessant als aanvulling, maar in ieder geval via het Delta Fiber-netwerk (wat bij mij ligt) lijken de standaardprijzen net wat hoger te liggen dan die in het artikel vermeld staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mat1C6wF2334hdle-3mL0CF9U9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AxixlqSBOQhD2XMr2bkRnqXN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 11-08-2026 14:26 ]

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-08 11:44

Imre Himmelbauer

Redacteur
Oh dankjewel! Dat is interessant! Voeg ik toe!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 17:27
Misschien iets om te overwegen als ik verhuisd ben, of volgend jaar als ik weer overstap (zoals jaarlijks).

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
@Imre Himmelbauer Klopt 39 euro bij 500Mbit wel? Bij mij is het 40 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLBltvgHk1m7WKBBZNDagteH080=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyxZJqHts31g1iaQeCzEp3RR.jpg?f=fotoalbum_large

• royzegthoi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-08 15:04
Net kon ik het overstapproces nog starten, maar bij het doorgaan naar de volgende stap liep het helaas vast...

Momenteel heb ik KPN Glasvezel. Voor zover ik kan vinden, maken Odido en Simpel op mijn adres gebruik van hetzelfde glasvezelnetwerk.

Als ik nu opnieuw hetzelfde adres invoer, krijg ik ineens de volgende melding:

Was het maar zo simpel...
Ah jammer, het is nu nog niet mogelijk om jouw adres aan te sluiten op Simpel Internet.”

Wellicht overbelast? De deal klinkt goed dus ik wil gaan overstappen (scheelt 14 euro per maand voor dezelfde snelheid, zelfs zonder de korting).

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@royzegthoi ja bij mij ook hetzelfde. Het lijkt erop dat die site iets te snel de lucht ingeschoten is of zo. Ook geen enkele link of vermelding op de hoofdpagina van Simpel.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 19:03
Ik lees verschillende dingen ook op hun fora dat dingen pagina's en mail links niet werken. En geen enkele reactie vanuit Simpel, dus ze hebben geen extra personeel ingezet voor de launch lijkt het. Ik wacht nog even af, ik wil wel met eigen modem door, maar ze schuiven overal af naar 'als het niet werkt doe maar onze modem'...

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-08 11:44

Imre Himmelbauer

Redacteur
@Jimster Ik dacht echt 39 te zien, maar mogelijk heb ik me verkeken. Ik pas het in ieder geval aan. Voor de andere heren: deze discussie lijkt me veel beter passen in de reacties of op het forum. Daar vind je denk ik meer aanspraak dan op Geachte Redactie. :)

• MIB75
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-08 13:03
Ik heb gisteren contact opgenomen met Delta en zij boden mij toen bij een tweejarige verlenging tien euro korting per maand voor 18 maanden. Nu neem ik weer contact met ze op, andere medewerker en nu krijg ik 5 euro korting voor 12 maanden.

Op zijn minst apart.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-08 14:01

SebasFM

BOFH

Er gebeuren sowieso nog rare dingen met die site. Vanmorgen zag je op deze link https://www.simpel.nl/internet-en-tv nog Odido linkjes in de header staan. Nu zijn ze verwijderd.

Gisteren deed ik de postcode scan, toen kon ik nog 1 Gbps krijgen maar vandaag is het allemaal niet zo Simpel meer en kom ik niet in aanmerking voor een glasvezelaansluiting. Heel bijzonder. Vraag mij af wat ze met de postcode opzoektool gedaan hebben. Of zou het misschien kunnen zijn dat ze bestaande Odido klanten uitsluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door SebasFM op 12-08-2026 15:44 ]

• royzegthoi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-08 15:04
SebasFM schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:43:
Vraag mij af wat ze met de postcode opzoektool gedaan hebben. Of zou het misschien kunnen zijn dat ze bestaande Odido klanten uitsluiten?
Nee want ik heb precies hetzelfde als jij maar zit momenteel bij KPN.

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-08 14:01

SebasFM

BOFH

royzegthoi schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 22:34:
[...]

Nee want ik heb precies hetzelfde als jij maar zit momenteel bij KPN.
Zou het kunnen zijn dat KPN het Primevest netwerk hier in Den Haag heeft overgenomen? Odido bood t/m 31-12-2025 gewoon 8 Gbps aan, maar per 1 januari namelijk nog max 1 Gbps. Ik zit nu zelf nog op een 2 Gbps lijntje... Prijzen voor 1 Gbps bji Odido zijn sindsdien ook aardig omhoog gegaan.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:40

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik denk dat dit topic dicht kan, de redacteur heeft de vraag beantwoord. De discussie mag verder in de reacties of op de juiste plaats op het forum, maar dit forum is voor feedback aan de readctie :)

Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.