Oven te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:28
Bij het verwijderen van een ovenschaal tikte deze tegen een lip die op de deur zit. Lip stuk.
Als we nu de deur dicht doen blijft het licht in de oven aan, maar de oven is ook niet meer te gebruiken want reageert niet meer op de knoppen.
Kan dit door deze lip komen? dat die de schakelaar van het licht is en omdat de oven nu de deur niet als gesloten registreert er verder niets mee te doen is?

Ik kan het niet als los onderdeel vinden ergens, of heeft iemand tips voor een onderdelensite die meer heeft dan andere?

Het gaat om een AEG KMS565000M

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18FIbOgCbtDGK2TiAchpLj7WBi4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fkFfQfyY4zzsM6g55leMaBF2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyFXxTjebS388yihURAkQKDTsyU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/99ja7bXOT9w8XEc2p8tWVU8i.jpg?f=user_large

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:18

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Alstu :)

buiten deur

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op marktplaats staat eenzelfde oven, die is goedkoper dan een nieuwe buitendeur :)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
No Hands schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:23:
Ik kan het niet als los onderdeel vinden ergens,
Klopt, het zit vastgelijmd aan het glas.
Daarnaast moet je hier niet aan beginnen.
Het harde plastic aan de binnenkant breekt altijd kapot.
Daarom levert AEG de deur altijd met alle onderdelen.

Gewoon door AEG laten oplossen voor €240

Nu doet alleen de magnetron het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 12-08-2026 08:14 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:28
als je dat afgebroken stukje nog hebt gewoon vastlijmen met de daarvoor geschikte lijm

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:29
DJMaze schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:13:
[...]

Is dat echt "gewoon"? Ik zou het gewoon vinden dat je dat voor een paar eurie zelf even fixed.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53

Bezulba

Formerly known as Eendje

Toerq schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:45:
als je dat afgebroken stukje nog hebt gewoon vastlijmen met de daarvoor geschikte lijm
En dan ben je na 3x gebruik weer op hetzelfde punt wanneer het stukje weer is afgebroken.

blup

• No Hands
Toerq schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:45:
ja dat dacht ik ook maar het is maar een heel dun dingetje en elke keer als die deur open en dicht gaat dan krijg dat best wat te doen

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:54

Agent47

I always close my contracts.

Ik zou op marktplaats gaan kijken voor precies dezelfde oid. Mijn ervaring met ovens is dat als je iets uit elkaar haalt, er of meer kapot gaat, of je krijgt het niet in elkaar zoals het hoort :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• No Hands
DJMaze schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:13:
[...]

Klopt, het zit vastgelijmd aan het glas.
Daarnaast moet je hier niet aan beginnen.
Het harde plastic aan de binnenkant breekt altijd kapot.
Daarom levert AEG de deur altijd met alle onderdelen.

Nu doet alleen de magnetron het niet.
240 euro is een berg geld hoor. Ik denk dat ik handig genoeg ben om zulke dingen zelf te doen.
De magnetron gebruikte ik al nooit dat maakt me niet uit. De oven zelf geen ook geen teken van leven meer. Ik ga ervan uit dat dat hierdoor komt want anders is het wel erg toevallig dat die ook net overleden is.

• No Hands
Agent47 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:15:
Ik zou op marktplaats gaan kijken voor precies dezelfde oid. Mijn ervaring met ovens is dat als je iets uit elkaar haalt, er of meer kapot gaat, of je krijgt het niet in elkaar zoals het hoort :P
Ja ik denk dat ik dat ga doen, ik begin pizza's te missen.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

No Hands schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

ja dat dacht ik ook maar het is maar een heel dun dingetje en elke keer als die deur open en dicht gaat dan krijg dat best wat te doen
Probeer het met wat high temp lijm, van Bison b.v. Dat is best wel sterk. En dat lipje duwt alleen maar een knopje in en krijgt verder weinig te verduren. Het is de simpelste en goedkoopste oplossing, en echt wel waard om te proberen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Om te testen of het niet werken van de oven aan het lipje ligt zou je dat kunnen testen met een paperclip oid. Niet de magnetron stand gebruiken :p
Maar marktplaats of een nieuwe oven zelfs zou ook mijn route zijn.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

Pagina: 1