Internet buitenlandse sites traag!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

YES!!!!!!!!! Hij doet 't weer! En je gaat me niet vertellen dat die kabelbreuk inmiddels al gefixt is :P

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 09:22 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

..... :(

als jij de volgende keer problemen hebt dan weet ik wat te doen >:)
:P >:) :Y)

Verwijderd

Hier @home en het hele weekend al geen problemen met het internet :?

Dus ik denk dat het aan Planet Internet ligt :?

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 21:06

Fisico

by Fabian

Op maandag 24 september 2001 10:12 schreef Thorgal het volgende:
YES!!!!!!!!! Hij doet 't weer! En je gaat me niet vertellen dat die kabelbreuk inmiddels al gefixt is :P
heb dat idee ook, of zou het gewoon erg rustig zijn. ik juich niet te vroeg.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het gaat inderdaad nu een stuk beter :)

En kijk eens wat ik nu zie staan op de site van PI
21-09-2001 15:15 uur. Traag Internetverkeer (opgelost)
Als gevolg van een storing was van 21 september om 15:00 tot 24 september 10:00 het dataverkeer helaas trager dan normaal. De storing is inmiddels opgelost.
En waar is de kabelbreuk nu gebleven ;) verder heb ik een paar trace routes gedaan naar www.download.com, www.regedit.com, www.microsoft.com en www.neopets.com en nergens kom ik Level3 meer tegen :?

Behalve op de site van www.tomshardware.com, daar staat wel Level3 tussen en raad eens, die site doet het niet goed :)

Naja voorlopig kunnen we weer buitenlandse sites bezoeken, want ik neem aan dat het nu bij iedereen weer werkt ?

Verwijderd

Ik zou toch graag de aard van de storing willen weten..

• Garfield|IA
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 20:49 schreef serkoon het volgende:

Wat als PI nou 2 links heeft, 1 richting US, waarschijnlijk via een of andere carrier, en 1 voor NL en de rest (simpel voorgesteld, maar stel dat). Welnu, op een gegeven moment knalt die US link eruit, vanwege een of andere anker, waardoor traffic omgeleid moet worden, over de NL-lijn dus.
De routers zijn niet berekend op dit extra verkeer en droppen of vertragen packets, wat weer resulteerd in brakke verbindingen, ook binnen NL
Op zondag 23 september 2001 21:07 schreef Joker het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik ook aan zitten denken. Misschien dat die kabelbreuk er dan toch mee te maken heeft. PI moet verkeer omleiden en dat kan de router niet aan.

Maar...

Waarom heeft dan alleen PI problemen? Ik zie geen klachten over andere providers. En ik heb zelf nog even wat verbindingen getest met Chello, @Home en Inter NL: Geen problemen. PI heeft duidelijk de zaken niet op orde. Misschien is de router te klein of hebben ze onvoldoende capaciteit gehuurd
Wat er nu precies bij Planet aan de hand was zullen we denk ik niet te weten komen ;(

Maar ik denk dat deze theorie best kan kloppen, want op het moment dat Amerika eruit knalde ging het bij Planet ook meteen mis.
Wel toevallig dat Amerika er om 13:00 uit knald en Planet ff later een storing heeft :?

Ben geen Planet Internet expert maar ik denk dat iets overbelast is geraakt, bijv een router of een lijn die nokkie vol zat.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11 13:59
Ook hier is (lijkt) alles weer normaal. Gelukkig.
Toch ben ik benieuwd wat er nou echt aan de hand was.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Iedereen lijkt weer blij, maar hier is de snelheid nog steeds om te :'( Maximaal 25 k/s :( www.mordax.nl geeft: 16 k/s... Is het echt bij alle anderen over?

• Garfield|IA
  • Niet online
Dit was er aan de hand
Planet Internet data-verkeer afgelopen weekend ontregeld
Gepubliceerd op maandag 24 september 2001

Sinds afgelopen vrijdag was het internetverkeer voor abonnees van Planet Internet ernstig gestoord. Op de wat verstopte mededelingenpagina van de helpdesk stond sinds die tijd te lezen dat er "wereldwijde vertraging" is opgetreden door een kapotgetrokken kabel in de Stille Oceaan.
Dat blijkt maar ten dele de oorzaak, zoals een steekproef van Computer Planet uitwees. Andere internetaanbieders als XS4ALL en Tiscali bleken in tests geen problemen te hebben met hun internetverkeer naar dezelfde websites. Na later bleek was het probleem inderdaad dichter bij huis te vinden.

De kapotte zeekabel in de Stille Oceaan was slechts een deel van de problemen. Een van de partners waar Planet Internet bandbreedte inkoopt, had het afgelopen weekeinde netwerkproblemen. De beschikbare capaciteit was met de helft afgenomen, vooral waar het dataverkeer naar Amerika betrof
Bron: Planet Internet storing

Netjes dat ze de oorzaak nu ook vermelden :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:49

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 24 september 2001 22:01 schreef Devil_2000 het volgende:
Dit was er aan de hand
[..]

Bron: Planet Internet storing

Netjes dat ze de oorzaak nu ook vermelden :)
Een van de partners waar Planet Internet bandbreedte inkoopt, had het afgelopen weekeinde netwerkproblemen.
leveldrie keer raden wie die partner was... :+

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Garfield|IA
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 23:21 schreef victorvo het volgende:
[..]
[..]
leveldrie keer raden wie die partner was... :+
Planet Internet zelf? ;)
Pagina: 1 2 Laatste