Bose QC bedraad geen Noise cancelling mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Peach80
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 20-08 14:48
Ik heb sinds kort een nieuwe Bose QC koptelefoon, deze werkt met BT op mijn telefoon prima met ANC.

Maar toen ik het bedraad wilde proberen op mijn BT loze tv kreeg ik geen geluid toen ik de ANC aanzette. Zonder wel geluid maar dan van slechte kwaliteit.

Wat heb ik geprobeerd zonder resultaat: Bluetooth in de Bose Music app uitgezet. Koptelefoon, volledig opgeladen aangesloten op de tv met bijgeleverde audiokabel. Tv aangezet, koptelefoon ANC aangezet, geen geluid. Ik heb het nog even geprobeerd op mijn stereo, met ANC aan: geen geluid. Helaas kan ik het niet proberen op mijn telefoon, daar zit geen jackaansluiting op. (Samsung)

Gegevens: koptelefoon Bose QC zonder cijfers, niet de Ultra. Tv: Sony Bravia zonder BT, audiokabel met jackaansluiting.

Ik heb het hele internet uitgekamd,maar ik kan hier niks over vinden.

Mijn vraag is nu: wat doe ik fout? Of is het uberhaupt niet mogelijk om de nieuwere Bose bedraad te gebruiken met ANC aan?

Met de Bose 35ii lukt dit alles wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Peach80 op 11-08-2026 10:55 ]

Beste antwoord (via Peach80 op 20-08-2026 14:48)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:26
Dit staat in de FAQ van Bose:

Low audio | Bose QuietComfort SC Headphones
If in wired mode, press the Volume + button on the headset
When using the audio cable with this product, the volume defaults to a low level. To resolve this, press the Volume + button on the headphones to increase the volume.
Note: If the headphones are powered off or the battery is depleted, the headphone's volume control is disabled. Use the connected device's volume instead.

De wijzen komen uit het Oosten!

Alle reacties

• Peach80
Mss heb ik mijn vraag hier niet goed geplaatst, ik ben nieuw hier. Ik heb mijn vraag nog een keer gesteld in een andere pijler.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Even voor de duidelijkheid 2 dingen @Peach80

Als je de kabel aansluit via jack dan werkt de koptelefoon passief, je hoort dan wel geluid maar ws minder hard en ook de kwaliteit kan slechter zijn, beetje afhankelijk van de bron.

Volgens mij kan de ANC wel werken maar dan moet je de koptelefoon wel AAN zetten, uut je verhaal lees ik niet ondubbelzinnig dat je de koptelefoon ook fysiek aan hebt gezet.
Je zegt tot 2 keer toe dat je de ANC aanzet maar wat bedoel je dan? Zet je de functie aan in de app? Zo werkt dat dus niet, de koptelefoon moet echt aan staan.

En als laatste, kun je echt even aangeven welke QC je hebt? Of heb je die van MP ofzo zonder gegevens, je weet toch wel wat je in je handen hebt? De voorloper van de Bose QC II? Je maakt melding dat je een “nieuwe” hebt.

Met een exact typenummer weten we beter hoe je te helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 13-08-2026 20:13 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
De huidige modellen worden in de markt gezet zonder specifiek typenummer. Welke van deze drie is het?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODvGaJYD21J5Mx7vd29qNcVupqk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FldZzENNdXFuiMejPPcH9lJp.jpg?f=user_large

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Peach80

om nog maar even een duit in het zakje te doen:

zo staat hetin de FAQ op de BOSE website, ik ga er even vanuit dat dit nagenoeg voor elke QC van toepassing is.

Sterker nog, dit is 100% van toepassing op mijn Sony WH-1000XM3

Can i listen to music when the battery runs down
Yes. You can continue to listen to your source even if the battery power is depleted. Without power, the headphones operate in a passive mode and neither active noise cancellation nor Active EQ is able to function.

doorscrollen naar beneden voor de FAQ
https://www.bose.com/p/he...ones/QC-HEADPHONEARN.html

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bij de Quietcomfort kan je bedraad luisteren met ANC mits je de koptelefoon AAN zet.

De Ultra kan dit niet, die ondersteunt alleen ANC via bluetooth.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

stin00 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:07:
Bij de Quietcomfort kan je bedraad luisteren met ANC mits je de koptelefoon AAN zet.

De Ultra kan dit niet, die ondersteunt alleen ANC via bluetooth.
Ik lees inderdaad net dat die Ultra helemaal niet eens passief kan functioneren, wat een misser 8)7

• Peach80
Ik heb de Bose QC SC (softcase) uit 2023. Niet de ultra of 2e gen.

Ik heb de Bluetooth in de Bose music app uitgezet.

Daarna de koptelefoon met de audiokabel aangesloten op mijn tv (een Sony Bravia zonder bluetooth) De tv aan gezet en daarna heb ik de koptelefoon aan gezet met de schuifknop op de rechteroorschelp. En ik kreeg geen geluid. Ook niet als ik het volume vd tv harder zette, met de afstandsbediening vd tv.

Ik heb het daarna nog geprobeerd op de stereoset, geen geluid.

Ik heb daarna de koptelefoon uit gezet en toen kreeg ik wel geluid, maar van slechte kwaliteit en zonder de Noise cancelling. En die wil ik wel gebruiken uiteraard.

Met de Bose QC 35ii ervaar ik geen problemen met bedraad luisteren als ik de noise cancelling via de knop op de oorschelp aanzet. Dus ik vraag mij af wat ik fout doe bij de Bose QC SC 2023 (geen ultra en 2e gen)

Ik heb dit probleem alleen bedraad, onbedraad niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Peach80 op 16-08-2026 17:38 ]

• Peach80
Als ik de koptelefoon bedraad aanzet via de knop op de oorschelp krijg ik geen geluid vd tv of stereoset door. Weet iemand hoe ik dit kan en wat ik kan doen?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Peach80

Ik heb je op één laatste post nog weer doorgenomen, maar allicht is er geen sprake van dat jij iets fout doet, maar dat wat jij wilt, dus niet kan. Hoewel ik dat erg raar vind.

Hoewel Bose dus blijkbaar wel vaker iets raars doet als je de opmerking van @stin00 leest.

Kun je bij Bose niet een support-ticket inschieten?

Als laatste kun je nog even kijken of die 3,5mm jack echt goed ver genoeg ingestoken is, koptelefoons onderling verschillen nog wel eens door een opstaand randje of wat dan ook, waardoor niet elke plug even lekker in de koptelefoon past. Zeker weten doe ik het niet meer, maar ik moest bij mijn Sony (of oudere SkullCandy) de haakse plug omdraaien.
Die haakse was handiger zodat de kabel makkelijker weg te werken was, maar die paste niet lekker, dus de rechte plug aan de andere kant van de kabel moest dus in de koptelefoon en de haakse in mijn device (samsung telefoon) Was ook nog eens een fatsoenlijke aftermarket kabel, geen dwaas dure Audioquest, maar ook geen rommel wat het niet lekker aansluiten verklaarde. Een ander kabeltje in mijn doos met kabels paste ook niet lekker.

Acties:
  • Beste antwoord

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:26
Dit staat in de FAQ van Bose:

Low audio | Bose QuietComfort SC Headphones
If in wired mode, press the Volume + button on the headset
When using the audio cable with this product, the volume defaults to a low level. To resolve this, press the Volume + button on the headphones to increase the volume.
Note: If the headphones are powered off or the battery is depleted, the headphone's volume control is disabled. Use the connected device's volume instead.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Peach80
Ik heb het advies van NoepZor net uitgeprobeerd en ik heb bedraad geluid met ANC (zonder Bluetooth) zowel op mijn tv en stereo.

Ik wist niet dat het geluid vd koptelefoon standaard op heel zacht staat, maar door op de plustoets op de oorschelp te drukken kwam er ineens het geluid uit.

Heel erg bedankt voor de adviezen en tips allemaal!
Pagina: 1