Welk slim deurslot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:16
Ik wil al enige tijd overstappen naar een slim slot. Nu we de kozijnen en deuren allemaal vervangen hebben moeten we nieuwe cilinders bestellen om alles gelijksluitend te maken en dit lijkt me meteen een mooie gelegenheid om deze stap ook te nemen.

Waarom ik wil overstappen is het gemak. Ik heb een Tesla waarbij mijn telefoon als sleutel fungeert en dat is gewoon makkelijk. Ook op het werk wordt de toegang via een app geregeld. Het is voor mij een stuk gemak. Ook omdat ik mijn sleutels vaak in mijn werktas meeneem en altijd voor de deur sta te klooien met sleutels zoeken.

We hebben thuis camera’s en deurbel van Eufy. Verder nog een paar Hue lampen. Verder gebruiken we nog geen andere mart oplossingen, al hebben we daar wel interesse in.

Idealiter ontsluit het slot en kan ik de deur gewoon openduwen zodra ik aan kom lopen. Er is aan de buitenzijde van de voordeur geen klink.

Ik ben zelf niet goed bekend in de wereld van home automation, domotica en smart apparatuur. Ik heb dus wel rondgekeken en diverse productpagina’s bekeken de afgelopen maanden, maar het zegt me allemaal niet heel veel om eerlijk te zijn. Ik ben dus vooral op zoek naar advies hierin….

Alle reacties

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25
Heb hier na volle tevredenheid al een aantal jaar NUKI's die precies dat doen aan de buitenkant geen klink. Let er wel op welke cilinder je hebt, niet alle cilinders kunnen overweg met een sleutel aan de binnenzijde en aan de buitenzijde tegelijkertijd (paniek functie) Bijvoorbeeld voor het geval de accu/batterijen van je slot leeg zijn en je toch naar binnen moet

• sanger1981
MisterH75 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:05:
Heb hier na volle tevredenheid al een aantal jaar NUKI's die precies dat doen aan de buitenkant geen klink. Let er wel op welke cilinder je hebt, niet alle cilinders kunnen overweg met een sleutel aan de binnenzijde en aan de buitenzijde tegelijkertijd (paniek functie) Bijvoorbeeld voor het geval de accu/batterijen van je slot leeg zijn en je toch naar binnen moet
Thanks voor de tip, ga die op het lijstje er bij zetten :)

Cilinders is geen issue. Sowieso hebben we de paniekfunctie, maar we gaan toch eea aan cilinders vervangen dus dan zou deze ook meteen vervangen worden (om alles op 1 sleutel te krijgen).

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag werd deze review geplaatst, geeft goed overzicht van beschikbare oplossingen. De Bold zonder motor lijkt mij idd handig.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:21
De vandaag geplaatste review laat goed zien dat het niet echt een probleem opgelost maar meer voor de leuk is, wat natuurlijk prima is.

Als je het lastig vind je sleutel te zoeken dan stop je 'm ergens waar het niet lastig is om je sleutel te zoeken, dat is uiteraard de makkelijkste oplossing.

Als je het gewoon leuk vind om af en toe wat nieuwe tech te hebben dan helemaal prima natuurlijk.

• sanger1981
Nopheros schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:56:
De vandaag geplaatste review laat goed zien dat het niet echt een probleem opgelost maar meer voor de leuk is, wat natuurlijk prima is.

Als je het lastig vind je sleutel te zoeken dan stop je 'm ergens waar het niet lastig is om je sleutel te zoeken, dat is uiteraard de makkelijkste oplossing.

Als je het gewoon leuk vind om af en toe wat nieuwe tech te hebben dan helemaal prima natuurlijk.
Ik heb mijn sleutels standaard in de tas of ergens in de auto. Ik heb geen autosleutel dus verder niet nodig. Als ik dan met volle handen uit de auto moet stappen is het altijd eerst zoeken, maar ook gewoon onhandig. Ik wil gewoon dat gedoe niet meer met sleutels, daar komt het eigenlijk op neer ;)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:14
@sanger1981 wat je ook kiest persoonlijk zou ik ten allen tijde een slim slot willen met fysieke sleutel optie.
Dat zodra je om deze of gene reden het slot niet hebt opgeladen oid je toch nog naar binnen kunt.
Tevens kom je dan semi automatisch op sloten met paniek/hotelfunctie (vanaf beide zeiden altijd te bedienen met sleutel ookal zit er 1 in aan de andere kant).

Je hebt namelijk ook een aantal slimme sloten die je hele slot vervangen en je dus geen gewone sleutel oid meer hebt.

Trouwens dan hoop ik voor je dat je sloten ook geheel sleutel bediend zijn ivm automatisch op slot, anders heb je er imho nog weinig aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Annuk op 14-08-2026 13:45 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Nopheros schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:56:

dat zie ik echt anders. Het probleem om op te lossen is wat mij betreft dat je iets fysieks bij je moet hebben om.je huis in te komen. Dat vind ik onhandig en ouderwets. Want dat fysieke ding (sleutel) kan kwijt of kapot en als je hem vergeet ben je de zak. Met alle mooie tech die we hebben moet dat toch beter kunnen lijkt me. Daarom ben ik juist wel fan van dit soort oplossingen

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:51
Idem. Voor mij zou de toegevoegde waarde van een slim slot zijn dat ik geen sleutel mee hoef te nemen, en niet dat de deur automatisch open gaat.

• Nopheros
Fr33z schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:47:
[...]

dat zie ik echt anders. Het probleem om op te lossen is wat mij betreft dat je iets fysieks bij je moet hebben om.je huis in te komen. Dat vind ik onhandig en ouderwets. Want dat fysieke ding (sleutel) kan kwijt of kapot en als je hem vergeet ben je de zak. Met alle mooie tech die we hebben moet dat toch beter kunnen lijkt me. Daarom ben ik juist wel fan van dit soort oplossingen
Tja mijn sleutel is in de 10 jaar dat ik in dit huis woon precies 0 keer kapot gegaan, kwijt geraakt of vergeten. Allemaal niet zo lastig. Verder kun je een telefoon ook gewoon kwijt raken, die losse pads die je erbij koopt/krijgt kun je ook kwijtraken of vergeten. Dus nogmaals welk probleem behalve het probleem dat je er theoretisch van maakt?

Je vindt het wat makkelijker, prima maar dat is geen probleem.

Pincode betekend automatisch minder veilig, zie artikel van vandaag.

[ Voor 22% gewijzigd door Nopheros op 14-08-2026 13:55 ]

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
mooi, jij hebt dus geen ADHD/ADD of kleine kids blijkbaar. Hartstikke mooi dat in jouw situatie een sleutel dus prima is. Ik wilde aangeven dat er voor andere mensen prima situaties kunnen zijn die wel met een slim slot beter worden.

dus eigenlijk is je stelling meer: 'voor mij lost een slim.slot geen probleem.op maar is het meer voor de leuk'

• Nopheros
Fr33z schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:55:
mooi, jij hebt dus geen ADHD/ADD of kleine kids blijkbaar. Hartstikke mooi dat in jouw situatie een sleutel dus prima is. Ik wilde aangeven dat er voor andere mensen prima situaties kunnen zijn die wel met een slim slot beter worden.

dus eigenlijk is je stelling meer: 'voor mij lost een slim.slot geen probleem.op maar is het meer voor de leuk'
Wat ik al aangaf in m'n eerste post inderdaad.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben zelf overgestapt van Nuki naar Aqara en nog geen moment spijt gehad, het geheel voelt beter aan en werkt 99% vlekkenloos.

Het toevoegen aan Apple Home gaat soms wat moeizaam, daar had ik de laatste keer bij de verhuizing 3 keer voor nodig. Verder echt topspul en vaak zijn er goede aanbiedingen te vinden.

Hun service is trouwens ook top, ik had laatst gemaild dat de dubbelzijdige tape niet meer goed was en dat er een schroefje dol was geworden, toen heb ik kostenloos en heel nieuw schroef/plak setje gekregen.
Pagina: 1